aan iedereen die moeite met mij heeft


Ik heb het allemaal gelezen, ik herken wel dingen die gezegd worden over reageren met een gestrekt been. En ondanks dat ik zelf ook probeer mijn reacties zorgvuldig te formuleren heb ik zelf ook wel eens commentaar gehad dat ik teveel in herhaling viel. Klopt, dat was op dat moment ook zo, omdat ik zag dat er met het gegeven advies helemaal niets gedaan werd. Ik lees het forum nog steeds, maar schrijf even niet zoveel meer, maar ik probeer gestrekte benen te beschouwen als, iemand geeft je een cadeau, maar je hoeft het niet aan te pakken. Dus ik laat het gaan, haal de info waar het om gaat eruit en reageer daar op. Of niet. Kan ook.
We zijn inderdaad allemaal mensen met bagage, zo gaat het in het leven nou eenmaal, ik heb ook mijn eigen rugzak bij me, maar als we allemaal ons best doen om onze bagage zoveel mogelijk aan te kant te zetten als we hier lezen en schrijven moet het goedkomen. Ik ga ervan uit dat iedereen het beste wil voor zijn of haar dieren, alleen de manier waarop verschilt, want dat is nou eenmaal onze aard. Probeer daar een beetje doorheen te kijken en de boodschap uit het bericht te halen en niet de manier waarop het gezegd wordt je reactie te laten bepalen. Dit was mijn mosterd-na-de-maaltijd-bijdrage, maar misschien heeft iemand er wat aan! ;)
 

Terug
Bovenaan