Aan de scape zal het niet liggen......


Maar vissen in zo'n klein bakje?
Zoals ik zeg, als de scape anders was geweest waren Parosphromenus een perfecte keuze, maar zo zeker niet.
Ik heb nu 1 Paro in 30x30x10 en ik zie haar soms wekenlang niet. In 30x30x15 zou ik zelfs een groepje van 4-5 exemplaren durven te plaatsen. 30x20 wordt vaak als minimum voor een groepje gezien, 30x15 zou voor een koppel prima zijn.
 
Zoals ik zeg, als de scape anders was geweest waren Parosphromenus een perfecte keuze, maar zo zeker niet.

Hmm. Dus als ik nog zo n bakje koop kan ik daar gewoon vissen inhouden? Interessant, zal me eens inlezen over die soort
 
Maar iemand nog een idee voor de bodem voor de plantjes?
 
Hmm. Dus als ik nog zo n bakje koop kan ik daar gewoon vissen inhouden? Interessant, zal me eens inlezen over die soort
Ja, dat kan. En ik zou niet eens zozeer zeggen dat groter beter is. 30x20 is beter als je je aan de "regels" wilt houden, maar mijn ervaring zegt dat 30x15 prima moet kunnen.
Soort is wel lastig. Ph van 3 tot 6, kh 0-2, gh 0-2 en temperatuur: volg de seizoenen, 23 graden normaal en in de zomer kan 25-30 geen kwaad.
Zelf houd ik de ph stabiel met 100% osmose water en een zakje turf, amar als je geen gekleurd water wilt kun je ADA soil malaya gebruiken, of purigen oid.
 
Sagitaria Sabulata klopt het dat dit maar 5 cm hoog word ?
 
Ja hier wel maar ik lees ook weleens dat het hoger wordt. Ik heb het in een nano en daar zal het niet veel hoger zijn dan 5cm.
 
Het is een heel leuk bakje, maar zou er geen beestjes in doen. Daar is het veel te klein voor.
 
Ja, dat kan. En ik zou niet eens zozeer zeggen dat groter beter is. 30x20 is beter als je je aan de "regels" wilt houden, maar mijn ervaring zegt dat 30x15 prima moet kunnen.
Soort is wel lastig. Ph van 3 tot 6, kh 0-2, gh 0-2 en temperatuur: volg de seizoenen, 23 graden normaal en in de zomer kan 25-30 geen kwaad.
Zelf houd ik de ph stabiel met 100% osmose water en een zakje turf, amar als je geen gekleurd water wilt kun je ADA soil malaya gebruiken, of purigen oid.

Hmm, klinkt toch wel als een lastig visje.....
 
Ja krabjes had ik nog niet aan gedacht maar die hebben meer droog dan water nodig als ik het goed heb. Ik heb ze in een 60cm gehad met een bakje water erin.
 
Ja krabjes had ik nog niet aan gedacht maar die hebben meer droog dan water nodig als ik het goed heb. Ik heb ze in een 60cm gehad met een bakje water erin.

Kunnen krabjes hierin? Er zit nu meer droog dan water!
 
Ik ga nu de 'grond' met mos doen, en daarbovenop wat aarde voor plantjes. Ga nu beginnen!
 

Terug
Bovenaan