Aan de scape zal het niet liggen......


B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,
Omdat ik vandaag niks te doen had ben ik maar lekker bezig geweest in mijn 7L bakje.
Ik ben er wel tevreden over, maar ik heb nog een paar vraagjes:

Ik ben van plan er een soort 'paludarium' van te maken, ongeveer 1/3 gevuld met water en daarbovenop mosjes.
Zoiets dus:
IMG_4698.JPG


Nu heb ik om een goede watercirculatie te krijgen de pompkop van mijn dennerle nano hoekfilter erin verwerkt.
Zouden in de bodem en de stenen de benodigde bacteriën zich vestigen?

En wat kan ik als plaatelijk substraat gebruiken? Ik las ergens dat men mos gebruikt, want dat zorgt ervoor dat de planten die erin komen genoeg vocht krijgen,

Hoe zit het met verversen? Lijkt me dat ik dat elke week moet doen?

Zo ziet mijn bakje er nu uit, ik ga zo een testdraai maken met water erin.
IMG_4704.JPG

IMG_4705.JPG
 
Ik ben een leek met dit soort bakjes maar zal mos niet uitdrogen dan of gebruik je daar speciale mosjes voor?
 
Ok, ja dan kan het wel. Wel weer leuk gedaan zo zeg. Ik zou bijna vragen hoe kom je er steeds op;)
 
Ok, ja dan kan het wel. Wel weer leuk gedaan zo zeg. Ik zou bijna vragen hoe kom je er steeds op;)

Ja, ik ben van plan er een anubias op te planten.

Het is een kwestie van goed naar aquascapes kijken en dan zelf aan de slag:D
 
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar wat een leuk projectje! :D
 
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar wat een leuk projectje! :D

Bedankt Sanneke! Ik heb soms gewoon zin om wat te maken, soms zonder succes, maar je weer maar nooit of het een succes wordt!
 
Daan , Als je een Rhino wil hebben John heeft er nog 4 in zijn tuin lopen dus geen onnodig kosten maken . ik ben zeker dat je er één gratis krijgt van John .

John wil er vast snel vanaf voordat de PVDD langskomt:D
 

Terug
Bovenaan