60x40x40 van Esthersvisjes


Nee, gelukkig niet, daar moet je toch niet aan denken! Verderop wel een paar, maar die waren gelukkig buiten bereik van mijn bakje. :oops:
Het valt me trouwens op dat de simulansjes nu niet meer zo angstig zijn. Of het komt door de Cory's, doordat het licht nu op 50% brandt i.p.v. 70% of door het hout en de bladeren en takjes in de bak, geen idee.
 
Weer terug van vakantie, de vissen waren goed verzorgd, mollige pygmaeatjes en de simulansjes waren ook mooi rond en wat groter dan voor de vakantie. 👍🏻
De Nymphaea stellata was geëxplodeerd en de rest stond er ook goed bij. Heb met de waterwissel de Vallisneria eruit gehaald, zag dat het iets te goed ging groeien. Had de voorgaande keren al meer eruit gehaald, nu de rest dus ook.
Het hout is groen maar het is een heel korte alg, lijkt op hetzelfde spul dat op de ruiten zit, puntalg geloof ik.
Bij terugkomst:
IMG_1221.jpeg

En na de waterwissel met extra takjes en blaadjes:
IMG_1300.jpeg

IMG_1301.jpeg

Ik ben wel blij met hoe alles erbij staat, lekker volgegroeid al. Zal op een gegeven moment wel moeten uitdunnen, maar nu zie ik mooi natuurlijk gedrag bij de vissen, ze scharrelen lekker over de bodem en tussen de planten en geen verstopte simulansjes. 👍🏻
 
Waterwissel gedaan. Moet steeds zo lachen om de Dario mannetjes. Die komen met z’n tweeën altijd voor het glas mij verontwaardigd aanstaren: ‘wat de f*ck, Esther!’ 😂
IMG_2219.jpeg


IMG_2236.jpeg

IMG_2212.jpeg

Hierboven de heren ☝🏻
IMG_2210.jpeg

IMG_2211.jpeg
 
Dank je wel Deesje!
 
Die heb ik om onverklaarbare reden opeens in de nano met garnalen en hoe je die weg krijgt zou ik niet weten.
Nee, mijn ervaring is dat het vanzelf weggaat als je minder voert. Maar nu heb ik hout en bladeren in de bak en is er natuurlijk genoeg te eten voor iedereen die op een garnaal of een slak lijkt. Ik laat het gewoon gaan, er zal vast een soort van balans komen. Ze zijn gelukkig klein, vind ze niet erg storend.
 
Je bakje staat er mooi bij! Geweldig die dario's, zo'n chagrijnige blik :D
 
Een foto van de blauwe streepjes bij het avondlicht en je kan niet alleen mos op hout kweken, maar blijkbaar ook op een panty. Ik had het ook niet verwacht, maar het kan. Ik weet alleen niet hoe. 😁
IMG_2507.jpeg
IMG_2452.jpeg
 
Weer eens een foto. Ik heb mijn kniebanden verrekt en de afgelopen 3 maanden hebben we maar 2x een waterwissel gedaan. Op de een of andere manier is de boel redelijk stabiel, alleen een garnalenexplosie 😄

IMG_4549.jpeg

IMG_4559.jpeg
 
Zou je het niet leuk vinden om wat meer kleurrijke garnalen te hebben misschien? Het is aan jou natuurlijk maar wat kleur zo ik persoonlijk wel mooi vinden.
 
Zou je het niet leuk vinden om wat meer kleurrijke garnalen te hebben misschien? Het is aan jou natuurlijk maar wat kleur zo ik persoonlijk wel mooi vinden.
Die had ik, maar ik zie er af en toe nog maar eentje. Ik heb oorspronkelijk voor deze gekozen juist omdat ze wegvallen in de achtergrond, zodat ze niet zouden afleiden van de vissen, haha. Toen heb ik blue fairy garnalen toegevoegd en die worden nu blijkbaar opgegeten omdat ze beter zichtbaar zijn. Ik zie er al een tijdje geen een meer.
 
Ja dat ze worden gegeten is heel goed mogelijk hoor. Dan zou ik ook geen mooi gekleurde meer toevoegen want dat is zonde.
 
Eindelijk mijn filmpjes van vorig jaar september geknipt en geplakt. Dit is waar ik altijd ga zwemmen, 600 meter van ons huis, pure luxe! Het is mooi helder water en een aflopend zandstrandje. Verderop staan hele bossen aarvederkruid waar de vissen dus op af komen en ze zwemmen dus ook in het ondiepe gedeelte tussen de mensen door. Ik heb mijn voet ook gefilmd zodat je kan zien hoe groot ze zijn en hoe dicht ze om je heen zwemmen, haha. Gewoon gefilmd met mijn telefoon in zo'n speciaal onderwaterzakje. Op twee verschillende dagen en tijden, vandaar het lichtverschil.

 
Nou lekker zo n strandje vlakbij huis Esther.
 
Nou lekker zo n strandje vlakbij huis Esther.
Ja, dat is echt geweldig. Met warm weer lekker afkoelen, heerlijk! Soms ga ik twee keer per dag erheen, als het erg warm is.
 
Ja dat snap ik en wij hebben hier een vijver op 400 meter maar ja dat is verre van geschikt om te zwemmen. Maar ja je kan wel lekker in het gras bij de vijver zitten hoor.
Je kan ook niet alles hebben;)
 
Ja dat snap ik en wij hebben hier een vijver op 400 meter maar ja dat is verre van geschikt om te zwemmen. Maar ja je kan wel lekker in het gras bij de vijver zitten hoor.
Je kan ook niet alles hebben;)
Dat is jammer, van die vijver. Maar erbij zitten is inderdaad ook heel fijn, als het een mooie vijver is, zonnetje erbij, helemaal goed. ☀️(y)
 
De derde waterwissel sinds december. 🫣 Gelukkig kan ik weer een beetje zonder krukken lopen en zelf de gieter tillen. 💪🏻 Ik heb meteen de boel een beetje uitgedund. De garnalen zijn flink bezig om het hout op te eten. Alles heeft wel geleden onder mijn afwezigheid, maar gelukkig tel ik wel nog 10 simulansjes en 6 corydoras pygmaea. En heeeeeel veel garnalen weer.
IMG_5561.jpeg
 
Zo, helemaal gelezen. Mooi aquarium hoor! Hele natuurlijke uitstraling. Goed formaat ook! Komt aardig in de richting van de afmetingen die ik nu ook wil denk ik, dus leuk voorbeeld. En dat kastje is zeker een inspiratiebron :thumbs:
 
Dank je wel! Succes met je plannen! (Wow, echt helemaal gelezen? :oops::r:petjeaf:)
 
Dank je wel! Succes met je plannen! (Wow, echt helemaal gelezen? :oops::r:petjeaf:)
Nou zo erg was het nou ook weer niet hoor 😂. Leuk om de ervaringen en puzzels van anderen te lezen, eerlijk verslag van alle ups en downs en daarmee herkenbaar 👍
 
Thanks John en Marple! :giggle: Da's echt wel fijn inderdaad, de hele tijd op de bank is maar niets. :confused:
 
Welke plant is die crisp linksachter want die heb ik ook. Hij doet het opzich redelijk maar ik merk dat als de stukken het oppervlak bereiken dat daar dan snel wat algen opkomen.
Dus ja zo n blad haal ik dan weet weg. Eea hangt natuurlijk ook samen met de hoeveelheid licht
 

Terug
Bovenaan