60x40x40 van Esthersvisjes


Welke plant is die crisp linksachter want die heb ik ook. Hij doet het opzich redelijk maar ik merk dat als de stukken het oppervlak bereiken dat daar dan snel wat algen opkomen.
Dus ja zo n blad haal ik dan weet weg. Eea hangt natuurlijk ook samen met de hoeveelheid licht
Dat is Cryptocoryne balansae. Ik vind hem prachtig, maar hij wordt snel te lang en gaat dan over het wateroppervlak hangen. Op zich niets mis mee, maar als hij dan tegen de voorruit weer omlaag krult vind ik het niet leuk meer en haal ik hem weg. Vandaar dat er niet heel veel staat. Ik heb weinig last van algen, omdat ik de lamp ergens tussen de 45 en 50% heb staan. Dus het is niet heel veel licht. 's Winters is dat licht genoeg, maar je merkt nu al dat het vrij donker blijft. 's Avonds is het dan weer prima. De simulansjes zijn rustiger met zo weinig licht, veel minder angstig, dus het is ook voor hen. En algen krijg ik als de bladeren echt oud worden en aan de oppervlakte drijven, verder niet eigenlijk. Wel op het hout: bruine penseelalg. Maar korte bruine alg op het bruine hout vind ik niet storend, dus laat ik lekker zo.
En net zag ik een van de Dario tigris, dus in ieder geval 1 gaat nog goed, ondanks dat ik ze geen eten geef. Er zitten zoveel garnalen in de bak dat ik denk dat ze daar de jongen van eten.
 
Hey wat leuk om te horen dat dat lukt met die dario tigris. Ik had de dario dario in een apart aquarium maar vond het wel ingewikkeld, was bang dat ze in een gezelfschapsaquarium tekort zouden komen. Maar mooi dat het zo lijkt te kunnen

Wat ik me afvroeg, zo'n Ila aquarium heeft speciaal glas toch? Merk je daar veel van? Is het een groot verschil met gewone aquaria?
 
Ja, het gaat. Ik zou niet zeggen dat het geweldig gaat, maar op zich kan het wel, als je verder geen grote vissen hebt. Ik zou eigenlijk weer een artemia-kweek op moeten zetten, dat eten ze goed, maar dat liet mijn knie niet toe de laatste maanden.

Ja, een Ila aquarium heeft optic white glas. Ik heb deze gekocht vanwege de maat, die kon ik nergens vinden verder, maar ik zou de volgende keer niet weer snel optic white nemen. Het is heel erg gevoelig voor krassen, terwijl ik echt wel heel erg voorzichtig ben.
 
Ja dat is ook mijn ervaring met dat glas en de zeewaterbak heeft het maar ik ben er geen fan van.
 
Ja dat is ook mijn ervaring met dat glas en de zeewaterbak heeft het maar ik ben er geen fan van.
Ah, zie, jij dus ook niet. Nee, ik ben ook geen fan. En ik vind het zweempje groen ook mooi staan op de een of andere manier. Geen idee hoe, maar het versterkt de kleur van de planten en de vissen mooier dan optic white. Maar goed, dat is mijn mening, ik kan me voorstellen dat andere mensen dat totaal anders zien, gezien de populariteit van optic white.
 
Ik wil ook dat glas van je krijgen met versterkte kleuren dat lijkt me zo te lezen een betere oplossing.
 
Welke plant is die crisp linksachter want die heb ik ook. Hij doet het opzich redelijk maar ik merk dat als de stukken het oppervlak bereiken dat daar dan snel wat algen opkomen.
Dus ja zo n blad haal ik dan weet weg. Eea hangt natuurlijk ook samen met de hoeveelheid licht
Is dat niet de balansea?
 
Ik wil ook dat glas van je krijgen met versterkte kleuren dat lijkt me zo te lezen een betere oplossing.
Is gewoon glas wat ik bedoel, ik ben niet zo'n fan van optic white. Mijn volgende aquarium ooit wordt weer gewoon dat groenige, normale glas. (y):)
 

Terug
Bovenaan