600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


Mooie bak Jan. Hoe is het afgelopen met de eitjes die op de foto van 5 juni staan?
 
jessicapilon zei:
Mooie bak Jan. Hoe is het afgelopen met de eitjes die op de foto van 5 juni staan?
Dankje, de eitjes die waren een dag later weer weg.
 
ja dat gaat vast goed komen
 
Daar ga ik wel van uit. De Redshoulders hebben goede broedzorg van hun ouders gehad.
De geleidbaarheid van het kraanwater zoals dat in Leeuwarden uit de kraan komt is wat te hoog om er mee te kweken. Wat regenwater toevoegen of osmosewater helpt voorkomen dat er erg veel eitjes worden aangetast door schimmel.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ik wissel tegenwoordig met osmose water wat ik aanleng met kraanwater.
 
Nieuwe maanvissen gehaald

324913jan_fokke_0_85_jun.jpg

275483jan_fokke_0_85_jun.jpg
 
Wow, die zijn mooi!

Nog wat jong, ofniet?

Geniet er van!
 
Ja die zijn nog jong, net opgehaald bij Jos Hut.
 
Zo mooi, lekker, gelijk voor de juiste kwaliteit en gezonde vissen gegaan.
Je hebt er 9 stuks van?
 
Dacht ik al dat ze van Jos kwamen.
Kwaliteit, mooie vissen komen daar vandaan!
 
ja klopt heb er 9 stuks.
 
Mooi, lekker voeren dan worden ze vanzelf wel groot.
 
Deze roodrugmaanvissen zijn geboren op 14 maart 2016.
Het zijn jongen van onverwante ouders en afkomstig uit verschillende nesten. Ik voer ze ongeveer vijf keer per dag met een mix van gemalen granulaat, gevriesdroogde Artemia en vlokvoer. Daarnaast ververs ik iedere werk 200% van het water.
Ze zijn erg actief en veel sneller dan je denkt. Bij het vangen is het oppassen dat ze niet de bak uitspringen.
Ik heb ze nog beschikbaar.

Jan Fokke: veel plezier van deze vissen.


Hobbygroet Jos Hut
 
ja dankje ben er ook zeer blij mee
 
Ze zijn inderdaad heel erg mooi.

Leuk dat ze nog zo jong en klein zijn, kan je ze later eens vergelijken met nu, als ze groot zijn.
 
ja klopt en ze ook zien opgroeien
 
Mooi beplante bak en mooie vissen !! :)
 
891763jan_fokke_0_85_jul.jpg

363295jan_fokke_0_85_jul.jpg


Bloemetje in het aquarium :)
 
Dankje ik vind hem er ook wel redelijk uitzien, sommige planten willen niet echt heel erg super goed terwijl anderen ik bijna om de week moet snoeien.

En vandaag tijdens het schoonmaken van filter en pompkop er achter gekomen dat het asje van mijn eheim 2080 gebroken is, maar filter doet het nog wel gewoon.
 
jan fokke zei:
Dankje ik vind hem er ook wel redelijk uitzien, sommige planten willen niet echt heel erg super goed terwijl anderen ik bijna om de week moet snoeien.

En vandaag tijdens het schoonmaken van filter en pompkop er achter gekomen dat het asje van mijn eheim 2080 gebroken is, maar filter doet het nog wel gewoon.

Gewoon bekijken welke planten het goed doen in je bak. Kwestie van uitproberen.

Oh, da's balen. Kun je dat asje nog lijmen of moet je een nieuwe kopen.
Hoor je toch wel vaker hier op het forum dat die asjes het begeven.
 
ja klopt hij werkt nu nog steeds wel gewoon en denk dat lijmen ook wel moet lukken alleen even nog geschikte lijm er voor vinden die sterk genoeg is
 
KLeinste stuk onder doen, grootste boven.

Dan zou hij het weer moeten doen.

Anders secondenlijm.
 
Hij werkt nu ook nog wel gewoon
 
Oke, heb je tijd om een nieuwe te bestellen, he.
 

Terug
Bovenaan