600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


Ik vind het een erg mooie plant en zou hem verplaatsen hoor. Maar ja dat is aan jou vanzelfsprekend.
 
Hij staat ook in het midden van de bak. Weleens overwogen om 'm linksachter te zetten?
 
nee dat heb ik nog niet overwogen kan ik morgen wel eens naar kijken hoe hij daar staat en dan het gene wat daar staat te verplaatsen naar waar de amazone nu staat.
en er dan nog een plantje bij halen voor ook erachter met wat andere vorm.
 
747117jan_fokke_0_85_maar.jpg

627887jan_fokke_0_85_maar.jpg

566667jan_fokke_0_85_maar.jpg

947416jan_fokke_0_85_maar.jpg

831553jan_fokke_0_85_maar.jpg
 
Als je je aquarium in de lengte en breedte in drie�n deelt krijg je vier kruispunten. Dat heet de Gulden Snede. Als je een solitair als de Amazone zwaardplant op zo'n kruispunt neerzet komt die optimaal tot zijn recht. De andere Echinodorus staat aan de rechterkant al op zo'n kruispunt zo te zien. Staat daar dus al goed.

Nu je de planten hebt getopt valt de uitlaat van de filter tegen de achterwand erg op. De constante waterstralen die daar uit komen zijn slecht voor de plantengroei. Planten groeien niet goed in de stroming. Enne, vind je dat mooi zo'n buis prominent in het zicht over bijna de hele breedte van je aquarium?

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Amazone zwaartplant kan ik op dit moment niet verplaatsen omdat de maanvissen die er nu nog in zitten een paartje blijken te zijn en afgezet hebben op het blad van de plant zie laatste foto.

nee die buis is niet echt heel erg mooi om naar te kijken maar heb hem zo geplaatst om wat betere water circulatie te krijgen.
 
Daar staat die mooi inderdaad. Mag verder nog wel wat hout in om de bak verder op te vullen
 
511822jan_fokke_0_85_maar.jpg

776361jan_fokke_0_85_maar.jpg

533687jan_fokke_0_85_maar.jpg


Al kan ik het 2de stuk wat op de foto staat ook gebruiken maar moet nog even zien hoe ik het dan zal toepassen.
 
ja staat heel mooi die nacht verlichting als het helemaal donker is in huis
 
Vraagje, ik heb ook een lamp voor maanlicht (wit-blauw). De helderheid kan ik regelen. Is er nog een bepaalde helderheid wenselijk voor de nacht? Ik heb hem nu zo staan dat ik in het pikdonker n�t kan zien dat de bak er staat (uit veiligheid, 800 liter). Mag dit meer zijn of moeten de vissen 's nachts ook per se in het donker zitten?

Het maanlicht in de foto is echt 100x meer dan wat ik ingesteld heb staan.
 
vorige week er een stuk hout uit gehaald die wou ik vandaag weer terug plaatsen maar dan voor de amazone zwaartplant maar nu is dat stuk weer aan het drijven :S
 
Kan even duren voor het hout weer zinkt. Ik heb een zooi hout in een bak zitten. Alles is al gezonken, op ��n stuk na dat al een maand aan het drijven is. De vissen vinden het niet erg.

Staat er niettemin mooi bij hoor!
 
ja dankje ik vind het er ook wel mooi uit zien, zo nog even naar lfs voor een plantje kijken om nog naast dat stuk hout te kunnen plaatsen naast de amazone zwaartplant
 
heb net zowel deze bak als je oude malawi bekeken, kan je melden dat ik deze toch 10x mooier vind (ziet er dus heel mooi uit :D)
 
Ja dankje ik vind het er ook prachtig uit zien nu weer even wachten tot alles weer aangeslagen is
 
ja dankje ik vind hem er ook mooi uit zien alleen nog even wachten tot alle planten weer wat zijn aangeslagen
 
Dit is en blijft een van de mooiste bakken op het forum.
 
oke dankje wel voor het compliment, zelf wil ik er nog wel een en ander aan veranderen zo ben ik nog niet helemaal tevreden over de voorgrond beplanting en mijn achterwand en zijwanden zijn me een doorn in het oog
 
Verbeteringen blijf je denk ik altijd wel houden hoor en zo blijf je ook lekker bezig toch ;).
 
ja dat is zo
en dat houd de hobby leuk en interesant, En binnen kort eens gaan kijken hoe ik mijn water wat zachter kan maken heb nu een kh van 13 :(
 
oke ja dat zijn wel betere waarden wou dat ik dat hier uit de kraan kreeg
 

Terug
Bovenaan