200x70x70 van tuinkabouter


Kan ook niet wachten tot mijn ma's beginnen, aan de andere kant heb je dan wel een bak vol herrie :juggle:

Wist trouwens niet dat Geophagus de jongen in de bek nemen tijdens de nacht, zijn verder geen muilbroeders toch?
Naja ze doen de eitjes samen leggen, zodra ze uitgekomen zijn neemt de man ze in de mond om de jongen te beschermen
 
Klein beetje stressvol weekje gehad..
D4CB2ED1-96EB-4E31-961B-6B957CC0B965.jpeg

Maandag op dinsdag nacht was de heater dus gestopt met werken, waar ik dus pas dinsdag middag achter kwam.
Alle vissen hingen wat traag in het aquarium met weinig activiteit, dus water gewisseld met warm water en zo de temperatuur opgeschroefd.
Gister (donderdag) ook nog natte voeten gehad..
Blijkbaar sluit de thermostaatkraan niet goed af, of ik heb hem niet goed docht gedraaid woensdag.
Maargoed, vandaag de nieuwe heater binnen gehad en meteen geplaatst.
Nu ff te lui om te linken maar heb de schego gekocht waar @RichD1011 mee kwam in een topic in de overige techniek.
Scheelt toch weer een paar centen

109BC13E-0BFA-4FF9-85CF-2863649E6349.jpeg
 
Maar goed dat je veel watervolume hebt, zo heel ver is de temperatuur niet gezakt.
 
Zijn manen eigenblijk heel gevoelig voor temperatuurschommelingen?
Tijdens het verversen zakt mijn temperatuur zo'n 5 graden...
 
Ja dat duurt wel even, en zo te zien aan de pieken heb je behoorlijk warm water toegevoegd.
De sensor zit recht onder de instroom van het warme water, vandaar de uitschieters.
Zijn manen eigenblijk heel gevoelig voor temperatuurschommelingen?
Tijdens het verversen zakt mijn temperatuur zo'n 5 graden...
Merkte wel op dat zodra de temperatuur weer rond de 25 kwam ze actiever werden en meer kleur vertoonde
 
Kapotte techniek kan (als je even niet oplet) toch een hoop ellende veroorzaken.
Gelukkig was jij er tijdig bij.
En hoe erg waren je natte voeten? Hopelijk geen schade?
 
Reserve apparatuur hebben liggen is nooit weg, maarja om nu overal over te doemdenken... :juggle:

Schego bevalt goed?
 
Kapotte techniek kan (als je even niet oplet) toch een hoop ellende veroorzaken.
Gelukkig was jij er tijdig bij.
En hoe erg waren je natte voeten? Hopelijk geen schade?
Valt mee, Sws was de vloer al niet meer recht en lagen er al een paar planken krom.
Maar was geen giga plas, het is al eens erger geweest..
Reserve apparatuur hebben liggen is nooit weg, maarja om nu overal over te doemdenken... :juggle:

Schego bevalt goed?
Naja bijna alles is nu dubbel uitgevoerd op de CO2 en bemesting na dus Opzich gaat dat wel aardig goed.
De schego doet het, m’n aquarium blijft warm.
Hij is wel een stukje groter dan de aquamedic maar niet super veel.
Moet wel zeggen dat ik de aquamedic mooier afgewerkt vind, Mja ding hangt in een bioloog dus wie ziet het nog..
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
148275E8-E035-4F76-8C68-4BADA8A816D1.jpeg

6D4CDE4F-FFE9-4086-99D3-DCAF727767F0.jpeg

BA9F39B5-FD37-4ECF-896F-59C601C19B2A.jpeg


Weer ff een kleine update, plantjes groeien nog goed helaas is rechtsvoor wat overwoekerd door de HN wat er nu dus ook weer langzaam uit gaat zodat de planten eronder weer beter kunnen groeien.

Vissen doen het ook nogsteeds erg goed, soms wat jammer dat ik ze met de hand voer aangezien ze denken dat ik ze voer als ik wil gaan snoeien ofzo

469717F9-B088-4027-BC74-2BA5ACCCB652.jpeg
 
Het zijn prachtige vissen, die manen knallen echt in je bak!
Hoe oud zijn ze nu?
 
aan de andere kant..
ik ben handig genoeg om een buis met korf over de overloop te laten hangen en deze zo bij de bodem af te laten zuigen.
kleine kant tekening, de buis word dan voorzien van een gaatje net onder de waterlijn en de overloop kammen worden omhoog geschoven zodat ze minder water doorlaten en er dus meer water door de pijp zal moeten gaan lopen.
Even uit nieuwsgierigheid, heb je dit uiteindelijk zo gedaan?
 

Terug
Bovenaan