2 meter bak 720liter.


De bak is alweer mooi helder. Ik heb helaas alleen een probleem met de waterstroming. Door de takken wordt de stroom geremt en ontstaat er een laag van dode bacteriën....
Hey Nekko, mooie bak met prachtige vissen heb je zeg.
Hoe constateer je dat de bacteriën dood zijn?
 
Hey Nekko, mooie bak met prachtige vissen heb je zeg.
Hoe constateer je dat de bacteriën dood zijn?
kaamlaag, al een tijdje geen last meer van. Maar het is een soort drijvende laag, je zou het kunnen zien als een soort stof op je water
 
helaas is de polypterus toch dood gegaan. Alles leek weer goed te zijn maar vanochtend was hij plots dood
 
Jammer dat die dood is gegaan, heb je intussen nog een update voor ons Nekko :S
 
Jammer dat die dood is gegaan, heb je intussen nog een update voor ons Nekko :S
die plant groeit trouwens wel echt heel goed. De plant zelf zit in een bakje van 15x15cm, bizar hoe groot hij is geworden in dat kleine bakje

unnamed-1.jpg


unnamed.jpg
 
IMG_5268.JPG
de amerius
IMG_5271.JPG
IMG_5273.JPG

IMG_5276.JPG
dayi stekelaal
IMG_7651.jpg
ctenopoma
IMG_7653.jpg
IMG_7654.jpg
polypterus orni.
l
IMG_7650.jpg
 

mijn ctenopoma heb ik vandaag dood gevonden na hem 4 jaar gehad te hebben. Ik vermoed dat hij is aangevallen door de bichir. Toch vreemd dat het een jaar samen goed ging en nu plots fout.. Ook is er plots iets raars met het oog van mijn aver. Is het denk je ontstoken of gewoon kapot gebeten?
 


vandaag eindelijk de polypterus eens (soort van) goed om camera gekregen.
prachtige vis :smitten:
 
mijn gibbeps die ik al 8 jaar heb of langer. En de dayi die eindelijk uit de achterwand vandaan gekomen is

0-1.jpeg


0-2.jpeg


0-3.jpeg


0.jpeg
 
weet iemand trouwens een manier om goedkoper aan eten te komen? ik koop nu spiering bij de lfs, maar dit is 10 euro voor zon grote zak. Ik kan alleen met zon zak hooguit 1,5 of 2 weken en dan is het op. :rolleyes:
 
Koolvis wordt ook vaak gevoerd aan roofvissen. Kost tussen de 4-5 euro per kilo bij de supermarkt. Cocktailgarnalen kunnen ook maar die zijn ietsje duurder.
 
garnalen zijn wel prettig. Met de spiering moet ik ook altijd de ingewanden eruit halen wat best wat moeite is.

maar garnalen moet je dan wel weer pellen.
 
Van die goedkope koolvis of pengasius zou ik niet zo snel geven. Zit vol met graten en volgens mij is dat doorweekt van de hormonen en antibiotica. Komt allemaal van die farms in Azië.
 
Van die goedkope koolvis of pengasius zou ik niet zo snel geven. Zit vol met graten en volgens mij is dat doorweekt van de hormonen en antibiotica. Komt allemaal van die farms in Azië.
ik voed ze spiering en afentoe extra vitamine C rode muggenlarven
 

Terug
Bovenaan