2 meter bak 720liter.


heb wel veel weg gedaan. Hield al mijn hele leven bombinas. Had ook 4 bakken met bombina's die zijn helaas allemaal weg.
Mijn 2 meter bak met miljoenpoten is weg.
Mijn gekko bak is weg. Mijn andere muskusschildpad is weg. Ze zaten met zijn tweeen in een binnenvijver maar dat past helaas niet dus nu heb ik er nog 1.
Mijn pao dragon puffer is weg
mis die pao puffer echt heel erg en de bombina kikkers....

Maar is wel stukken minder werk moet ik zeggen. Niet iedere week fruitvliegen moeten halen etc is wel heel rustig. en geen 400 baby kikkers iedere 2 weken is ook erg prettig. :oopss: Nu hoef ik alleen maar bakken schoon te maken sinds ik zelf meelwormen kweek en krekels.
 
Ik zie dat je vooral roofvissen houdt, super cool!
Ooit gedacht aan een Piranha-bak?
 
Ik zie dat je vooral roofvissen houdt, super cool!
Ooit gedacht aan een Piranha-bak?
eehm nee niet echt. Zou graag een grote vierkante bak willen met slijkspringers kogelvissen brakwater murene en bijtjes en schuttersvissen.
Kogelvissen wil ik nog graag en erythinus erythinus, de wolfvis.
longvissen lijken mij ook gaaf. En ik wil heel graag roggen en sorubim lima en stekelalen.
Had vroeger een lima en stekelalen en vondt die zo gaaf.

en convicts wil ik ooit weer hebben. Vond ze altijd zo leuk vroeger
en hillstream met rhinogobi. wui
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje.
Ik heb dus een ctenopoma al een aantal jaren. Hij is ook nogal groot. De grootste die ik ooit heb gezien en heb gehad is het zeker.
Maar hij zit dus nu in de 80x80x30bak.

Hij is zelf denk ik 12cm hoog. En ik dacht dus dat dit eigenlijk een te lage bak voor hem zou zijn.

Nu begin ik dit te betwijfelen sinds zijn favoriete spot in de bak een 'plastic' hout huisje is van 10cm hoog. Hier zit hij dan ook de meeste tijd van de dag in. (ik snap ook nog steeds niet helemaal waarom hij erin zou willen of hoe dit past.) Hij gaat er zeg maar ook horizontaal in en ligt dan schuin eronder. Normaal past het net als hij zijn rugvin omlaag trekt.
Seriouslyfish zegt dat 30cm hoog minimale is voor een volwassen exemplaar. Nu sinds hij de hele tijd in dit mini huisje zit begin ik te denken dat het ook wel oke is.
Wat denken jullie?
Voorheen was mijn plan hem erin te laten zitten totdat ik een nieuwe eigenaar met biotoop of een afrikaanse bak tegen kwam met meer ctenopoma's. Maar nu begin ik een beetje te denken dat de bak wel hoog genoeg is sinds hij toch in een 10cm hoog huisje de helft van de dag chilt.
 
het is in ieder geval wel heel schattig
0.jpg
 
Hoezo ze zijn het geluid zat?
Ding kan toch stil gemaakt worden?
Mijn bak hoor je niet hoor.
 
Ach zo.
Nee ik heb een bioloog met opvoerpomp.
Dat ding hoor je niet.
En de overloop is bij mij strak getuned waardoor daar amper geluid ontstaat.
 
Ach zo.
Nee ik heb een bioloog met opvoerpomp.
Dat ding hoor je niet.
En de overloop is bij mij strak getuned waardoor daar amper geluid ontstaat.
die hoor je bij mij ook niet. alleen het bewegende filterbed hoor je een beetje. maar die fluval pomp :stom:
kwa filter geweldig maar meer leuk als je een aparte kamer hebt voor aquaria
 
Helaas helaas, maar mijn ouders zijn het geluid zat.
:S geluid welk geluid daar lijkt me wat aan te doen toch.
Heb hier in de huiskamer een grotere bak 250x60x70 met fx 6 en eheim pro 3 staan en er is nauwelijks geluid hoorbaar
De koel en vrieskast maken meer herrie
 
:S geluid welk geluid daar lijkt me wat aan te doen toch.
Heb hier in de huiskamer een grotere bak 250x60x70 met fx 6 en eheim pro 3 staan en er is nauwelijks geluid hoorbaar
De koel en vrieskast maken meer herrie
hmm mr onze koelkast en vrieskast maken geen herrie dus misschien ligt het daar aan. Misschien moet ik mijn ouders gewoon iets cadeau geven wat de pomp overstemt:ROFLMAO:

nee maar heb mijn best gedaan, pomp hangt aan veren, zitten dekens omheen, geluid dempers en het staat in een kast.

Alleen de bouw is een beetje onhandig. De bak staat boven de tafel, dus de hele onderkant van de tafel functioneert als een geluidversterker
 
Alleen de bouw is een beetje onhandig. De bak staat boven de tafel, dus de hele onderkant van de tafel functioneert als een geluidversterker
Als ik dit zo lees is er sprake van resonantie daar is wat aan te doen kijken wat de resonantie veroorzaakt en deze weg nemen
Bij mij bv het leiding werk nam de resonantie over van de pomp door er beide aansluitingen van de pomp van een stuk silicone slang te voorzien was dit uit de wereld.
Daarnaast staand de pompen in een volledig geluidsdichte kast.
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees is er sprake van resonantie daar is wat aan te doen kijken wat de resonantie veroorzaakt en deze weg nemen
Bij mij bv het leiding werk nam de resonantie over van de pomp door er beide aansluitingen van de pomp van een stuk silicone slang te voorzien was dit uit de wereld.
Daarnaast staand de pompen in een volledig geluidsdichte kast.
het is de motor zelf. Waar het snoer zegt maar aan vast zit, uitstulpinkje bij de fluval zeg mr.
 
Ik vind de fluval ook vrij rumoerig, veel meer dan mijn oase biomaster 850, ondanks dat ie in een geisoleerd kastje op een dikke tegel staat, met extra dempingsmateriaal tussen de slangen en waar de slangen het aquarium onderstel raken. Het filter slaat 2 keer per dag een minuutje af, en dan hoor je echt het verschil met als ie uit staat. Een prima filter met veel kracht, maar je hoort m zeker wel.
 
hmm mr onze koelkast en vrieskast maken geen herrie dus misschien ligt het daar aan. Misschien moet ik mijn ouders gewoon iets cadeau geven wat de pomp overstemt:ROFLMAO:

nee maar heb mijn best gedaan, pomp hangt aan veren, zitten dekens omheen, geluid dempers en het staat in een kast.

Alleen de bouw is een beetje onhandig. De bak staat boven de tafel, dus de hele onderkant van de tafel functioneert als een geluidversterker

Hoe heb je het voor elkaar gekregen je pomp aan springveren op te hangen?
 
Hoe heb je het voor elkaar gekregen je pomp aan springveren op te hangen?
we hadden veren van de trampoline (die kapot is ) gepakt en die vast gemaakt aan schroeven met een lus.
En dan de onderkant van de veer in de fluval zijkant/handvat gezet.
 
Oef...Ben niet eens een beetje jaloers...NEE ben HARTSTIKKE jaloers...Man, heb jij leuke soorten zitten.....!! Wat zul jij veel te beleven hebben in jouw bakkies....! GROOVE!!
 
Trouwens....Eheim heeft ook hoge capaciteitsfilters en die hoor je NIET. Heb er al jaren 3 staan tandakken in de woonkamer en alleen als de voorfilter bijna 100% dicht zit, dan wil dat wel eens wat gerochel geven, even schoonmaken en alles is weer stil....!
 
Oef...Ben niet eens een beetje jaloers...NEE ben HARTSTIKKE jaloers...Man, heb jij leuke soorten zitten.....!! Wat zul jij veel te beleven hebben in jouw bakkies....! GROOVE!!
hahaha zeker vind dit ook zelf de leukste bak tot nu toe. Ben heel blij met de aalmeerval. En alles eet uit mijn hand wat zo schattig is.:giggle:
 
Wauw, wat een leuke bak en wat een verschillende karakters hebben ze. En de wimpeltjes....:love:maar ja dat wist je al van mij.
Wat is die zwart-bruine meerval-pleco-achtige vis voor iets? Die de hele tijd al zoekend langs komt?
 
Wauw, wat een leuke bak en wat een verschillende karakters hebben ze. En de wimpeltjes....:love:maar ja dat wist je al van mij.
Wat is die zwart-bruine meerval-pleco-achtige vis voor iets? Die de hele tijd al zoekend langs komt?
hoplo meerval
 
De meelwormen. Verder vind ik dat inderdaad of te duur of te gevaarlijk ivm ziektes en parasieten.
Ik voer het al vele jaren en elke dag 1 zakje en heb nog nooit gemerkt dat er gespuis bij zit dus ik denk dat dit wel meevalt Nekko. Maar ja prijzig is het wel.
 
Ik voer het al vele jaren en elke dag 1 zakje en heb nog nooit gemerkt dat er gespuis bij zit dus ik denk dat dit wel meevalt Nekko. Maar ja prijzig is het wel.
Maar wat voer je dan? Ik moet wel iets groots voeren levends. Vissen uit de winkel vind ik toch eng ivm ziektes.
 
Ik koop voor de Manen zakjes artemia en die zijn dus volwassen. Vroeger wel de nauplien zelf gekweekt maar dat vindt ik veel te fijn. Maar ja dat staat in geen verhouding tot de meelwormen. Ook heb ik wel Krill en Mysis gegeven uit de diepvries als ik me niet vergis en dat is ook vrij grof.
 

Terug
Bovenaan