2 meter bak 720liter.


Deze monsters blijven maar groeien. de stekelaal heeft ondertussen de 23 cm gehaald. De meervallen lijken niet meer te groeien ook eten ze een stuk minder.
Mijn lima is helaas overleden door een ontstoken oog. De bichir heeft hem waarschijnlijk gegrepen en met een krokodil rol zijn oog eruit gerukt. Mijn 12 jaar oude algeneter groeit ook nog hard. Alles gaat erg goed eigenlijk. Beetje last van blauwalg maar thats it.

0-1.jpeg


0-2.jpeg


0-3.jpeg

Gapende snoekcichlide :D

0-4.jpeg


0-5.jpeg
 
Ik heb al een tijdje last van blauwalg in de bak. Alleen het bleef bij een minimaal aantal. Toen kwam ik er eergister plots achter dat het wat meer geworden was en ben ik de waardes maar ff gaan checken.

De linker is de Kh... Ik ben benieuwd of het klopt of niet want kh van deze kleur zou dus onder de 2 moeten zijn mr dat lijkt mij sterk. De rechter buis is de ph(rond 6) bij de groene. Echter daarna deed ik nog een meeting en plots werd het blauwer. Wat denken jullie? Is de meeting mogelijk goed of zou ik een ander waterwaarde checker moeten kopen?

0-1.jpg


0.jpg
 
En de dayi die eindelijk uit de achterwand vandaan gekomen is

Bekijk bijlage 261231

Titanic momentje :D:zwaai:

Mooie foto's en erg interessant visbestand. Zou ik zelf, en ik denk de meeste hier, niet zo snel voor kiezen. Misschien juist daarom dat ik steeds weer terug blijf komen naar je foto-album. Altijd weer wat interessants te zien hier :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer al een lange tijd mijn 2 bullheads weg te doen maar helaas heeft niemand interesse of een geschikte bak ervoor. Nu heb ik ze dus nog steeds en sinds het toch zo lang duurt zat ik te denken om de tank wat leger te maken zodat ze meer zwemruimte hebben. Denken jullie dat dat een goed idee is of zal dat voor problemen gaan zorgen met agressie?
 
En hou zouden jullie het leger maken? Ik zat te denken om rechts leeg te maken en dan links een soort stapel te maken van hout / stenen. Maar dan ben ik bang dat alle vissen zich daar gaan verstoppen en ruzie krijgen.
 
Weet iemand misschien een plek waar ik polypterus soorten kan kopen van wat groter formaat?

En hou oud kan de common pleco eig worden? Ik heb hem nu al 12 jaar gok ik
 
vandaag 2 nieuwe polypterussen gekocht... in al mijn enthousiasme een mogelijk veel te kleine delhezi. Ik ben eigenlijk erg bang dat hij wordt opgegeten. Maar tot nu toe laat alles hem met rust.

Ik zat te denken om iedere dag te gaan voeren en 2x in de week 30% water vervangen om agressie te verminderen. Is dat slim en is er nog wat anders wat ik kan doen om de kans dat de polypterus wordt opgegeten te verminderen?

0-1.jpeg


0-2.jpeg


0.jpeg
 
The delhezi groeit geweldig hard. Op het begin was ik een beetje bang dat hij zou worden opgegeten maar nu zit het er zeker niet meer in. Hij is binnen een week van 10cm naar 15cm gegroeid. Als je goed kijkt naar de foto kan je de kieuwen zien die uit het lichaam komen. De polypterus lijkt opzich zelf al op een hagedis maar dit doet mij altijd erg denken aan axolotl's.

0-7.jpg


0-6.jpg


0-5.jpg


0-4.jpg


0-3.jpg
 
Ik ga ergens deze week 2 bullheads weg doen omdat ik het zielig vind in mijn bak. En met de dood van de crenicichla is er ook meer ruimte ontstaan.
De samenstelling wordt dan :
2 - goudalen
1- mesvis afer
1- m. dayi
1 - common pleco
1 - ctenopoma aucis.
3 polypterus (1/delhezi1/senegal/1 orni)

Nu wil ik dit bestand wat aanvullen zodra de bullheads weg zijn.
Het liefst zou ik nog een stekelaal erbij willen hebben maar mijn ervaring met stekelalen is dat ze agressief zijn tegen elkaar.
Nu zou ik ook wel terug willen naar een channa soort of hejuta's. Een groepje schijfzalmen lijkt mij ook erg leuk maar met voeren wordt dat dan ingewikkeld. Kortom ik zit nog een beetje te twijfelen.
 
Of een leuke groep silverdollarzalmen?
ja dat zou ik heel graag willen. Het lastige is dat het planteneters zijn. Dan moet ik speciaal gaan voeren en zorgen dat de schijfzalmen niet het vis eten.

Ten minste dat denk ik.

Als schijfzalmen niet kunnen zou ik graag mijn ctenopoma's willen uitbreiden en weer een channa / slangenkopvis houden.

datnioides lijken mij ook erg leuk. Dan zou het gaan richting de polota of undecim.
 
Laatst bewerkt:
Het plan is of :
2 - goudalen
1- mesvis afer
1- m. dayi
1 - common pleco
3 - ctenopoma aucis.
3 polypterus (1/delhezi1/senegal/1 orni)
1 channa maculata

of
2 - goudalen
1- mesvis afer
1- m. dayi
1 - common pleco
3 - ctenopoma aucis.
3 polypterus (1/delhezi1/senegal/1 orni)
1 Datnioides undecimradiatus
 
ben weer terug op het forum. Heb nu een biotope voor de salamanders, een grote bak voor de muskus, van rond de 700 liter.
En mijn mooiste bak de roofvis bak bestaat nu uit:
1 - pleco
5- silverdollars
2 goudalen
1 senegal bichir
1 orni. polypterus
1 afer knifefish
2 bullhead catfish
1 ctenopoma
1 stekelaal

Ben gestopt met werken in de dierenwinkel
 
Waaw, klinkt als fantastische bakken. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar recente foto's van de laatste die je beschrijft.

En... Welkom Terug! :daisy:
 
Te veel verleiding zeker in de winkel :p. Ben ook wel benieuwd naar een foto, klinkt aardig vol met al die verschillende soorten
 
Waaw. Wat een bijzondere soorten!
Ik heb geen idee wat wat is.

Ik ben wel nieuwsgierig wat je onderhoud in houdt. Veel werk neem ik aan.
Wat me wel vaak opvalt en ook bij jouw bak, dat bij grote bakken toch vaak baardalg (?) te zien is. Geen verwijt hoor, meer een constatering waarvan ik nieuwsgierig ben waarom dat in deze bak te zien is. Nooit te oud om te leren immers.
 

Terug
Bovenaan