Wie kan mij helpen?


Sinds wanneer staat de bak dan te draaien? want lees in je eerste bericht dat de boel nog opgestart moest worden en heb geen zin om 7 pagina's door te lezen :D
Welke omgeving woon je?

EDIT- ik heb toch geen leven dus maar ff de boel doorgespit ;)

Staat nu zeg maar 3 weken te draaien,zou zelf nog een weekje wachten voor de zekerheid en dan eerst nog eens meten.

Top bedankt voor de opmerking. Ga ik hem
Na het weekend nog een keer meten.
 
Rare vraag misschien maar wat doen jullie tussen de indraaitijd tot tijd van garnalen erin doen ? :)
 
Heeel veel foto's van garnalen bekijken en bepalen waar de beste plaats is om ze te halen :D Maar inderdaad, vooral geduld hebben.
 
Geduld hebben :)
Heeel veel foto's van garnalen bekijken en bepalen waar de beste plaats is om ze te halen :D Maar inderdaad, vooral geduld hebben.

haha het geduld raakt op grr nee dat komt goed, ergens volgende week garnalen halen. Bij iemand die geen tijd meer heeft voor het aquarium. Dus help de garnalen ook nog eens! :)
 
Ik was eerdaags ook naar de dierenspeciaalzaak en daar verkochten ze crystal reds voor 9! euro per stuk... is dit afzetterij of terecht? De gradaties waren nou geen hoge omdat sommige zelf volledig rood waren.
 
Tja, Je moet ook verder kijken,he. Max.
schrijf op. Lingewaard Garnalen.
Zoek even op .op Facebook.
 
Dat is inderdaad behoorlijk afzetterij. Ze zijn vaak wel wat duurder en hier heb ik ze ook wel gezien voor 5 euro per garnaal, maar geen 9..
 
Dat is inderdaad behoorlijk afzetterij. Ze zijn vaak wel wat duurder en hier heb ik ze ook wel gezien voor 5 euro per garnaal, maar geen 9..
Dat is iid afzetterij :stars:
Tja, Je moet ook verder kijken,he. Max.
schrijf op. Lingewaard Garnalen.
Zoek even op .op Facebook.

Bedankt voor de tip! Ik ga ze daar ook zeker niet halen... Ik heb al iemand gevonden die ze op de zelfde waterwaardes houdt en dat scheelt aanzienlijk in prijs. Voor een groep ga ik geen 100 euro betalen :) Kan er hier 20 voor 25 euro krijgen.
 
Ja, Hoeft niet zo duur te zijn.


Ik had witte garnalen bij hem . werden toe gezonden.

OP Facebook, zie je mooie garnalen, nog nooit zo mooi gezien.
upload_2017-1-20_13-50-57.png




Mooi, he. Die kost wat ,hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was eerdaags ook naar de dierenspeciaalzaak en daar verkochten ze crystal reds voor 9! euro per stuk... is dit afzetterij of terecht? De gradaties waren nou geen hoge omdat sommige zelf volledig rood waren.

Waren dat geen Taiwan Bee garnalen? De Red Ruby is ook vaak helemaal rood namelijk en die kosten snel rond de 10 euro.
 
Heb er een foto van gemaakt

Edit : 8€ .... :)

IMG_4468.JPG
 
Dat is flink aan de prijs maar is een winkel en dan is het niet zo gek natuurlijk,zou anders zijn als het de prijs was van een hobbykweker die geen personeel en dure winkel moet onderhouden bv.
 
Laatst bewerkt:
Dat is flink aan de prijs maar is een winkel en dan is het niet zo gek natuurlijk,zou anders zijn als het de prijs was van een hobbykweker die geen personeel en dure winkel moet onderhouden bv.

Helemaal mee eens ja, en de winkel verkoopt ook zeker geen troep uit eerdere ervaringen alleen is dit me eerste ervaring met garnalen en zijn hobby kwekers toch verrekte handig :)
 
Kan geen wildvang zijn dus komen ze ook van de winkel direct of indirect van een kweker ;)
Vroeg je eerder al uit welke omgeving je komt want zijn kwekers zat door het land.
 
Kan geen wildvang zijn dus komen ze ook van de winkel direct of indirect van een kweker ;)
Vroeg je eerder al uit welke omgeving je komt want zijn kwekers zat door het land.
Noord Holland ( haarlem) heb wel een aantal kwekers hier maar ik wil ze graag op mijn water waardes dus filter je er al veel weg helaas
 
Persoonlijk zou ik er nooit 7,95 voor betalen echt absurbt (hoe schrijf je dat? :D)
 
Persoonlijk zou ik er nooit 7,95 voor betalen echt absurbt (hoe schrijf je dat? :D)
We begrijpen wat je bedoelt haha! En nee het zelfde hier, 100€ voor een leuk groepje crs pfoe
 
Persoonlijk zou ik er nooit 7,95 voor betalen echt absurbt (hoe schrijf je dat? :D)
Van de pot gerukt? ;)

Wat betreft je waterwaarden Max,moeten natuurlijk geen hoge gradatie zijn in combinatie met osmose bv maar de waterwaarden kunnen wel iets afwijken.
Als je ze heel goed laat overwennen kan je wel iets van een verschil overbruggen namelijk.
 
Van de pot gerukt? ;)

Wat betreft je waterwaarden Max,moeten natuurlijk geen hoge gradatie zijn in combinatie met osmose bv maar de waterwaarden kunnen wel iets afwijken.
Als je ze heel goed laat overwennen kan je wel iets van een verschil overbruggen namelijk.

Nee ik ben niet van plan hoge gradatie te nemen inderdaad , en de waterwaardes zijn ongeveer zelfde van waar ik ze vandaan haal :) dus sowieso rustig overwennen en duimen maar
 
Ik heb ook Crystal red garnalen, tot gradatie SS(of enkele SSS misschien). Ze zitten hier op ph-verlagende bodem zonder osmose. Ik denk dat het veelal ook afhankelijk is of je het bij iemand met een sterke groep koopt. Door miscommunicatie heb ik laatst bv. 10 garnalen aan een man verkocht die zijn aquarium niet had laten indraaien, mét guppen en een normale zandbodem... Ze hebben de nitrietpiek overleeft en het grote verschil in waterwaarden. Ze leven alle 10 nu nog. Ik heb ze zelf al heel vaak overgewend naar leidingwater. Durf het zelfs binnen 10 minuten te doen, heb niet het idee dat het heel erg is bij mijn groep en nog nooit eentje ervan doodgegaan...
 
Helemaal mee eens Thomas!

De hoogte van de gradatie wil niet altijd iets zeggen over de waterwaarden waar ze in zouden moeten en hoe gevoelig ze zijn.
Ik heb hier de Taiwan Bee, Spotted Head en White Bee garnalen allen op een ph verlagende bodem en allen op enkel leidingwater, dus zonder osmose- of regenwater. Wel begonnen op een deel osmose, maar iedere week wat minder om ze langzaam over te wennen. Heb bij de Taiwan Bee ook gewoon jongen en bij de Spotted Head nu 5 dames met eitjes en net geboren jongen.

Uiteraard hangt het er wel vanaf waar in Nederland je woont!!!

Wil ook niet zeggen dat je dus iedere groep zomaar op 100% leidingwater moet gaan zetten.

Goed blijven kijken naar je garnaaltjes is het belangrijkste advies hierin denk ik.
 
Natuurlijk heb je bij hogere gradaties andere waterwaarden,jullie geven zelf al aan een ph verlagende bodem te gebruiken bv al is dat bij jullie niet in combinatie met nog eens extra osmose of regenwater maar is al anders dan de normale bodem van Max bedoel ik.
 
Natuurlijk heb je bij hogere gradaties andere waterwaarden,jullie geven zelf al aan een ph verlagende bodem te gebruiken bv al is dat bij jullie niet in combinatie met nog eens extra osmose of regenwater maar is al anders dan de normale bodem van Max bedoel ik.

Ja ik ben ook expliciet opzoek naar garnalen met de zelfde waardes en bodem :)
 
Ja weet ik Max,ik heb (deze keer) alles wel goed gelezen hoor! ;)
 
Ja weet ik Max,ik heb (deze keer) alles wel goed gelezen hoor! ;)
Haha mooi zo! Bak is inmiddels bijna 4 weken ingedraaid en kan niet wachten tot de garnalen erin gaan
 
Misschien een rare vraag, aangezien me cr handelaar het een beetje laat afweten ben ik voorzichtig aan het zoeken naar iets anders. Zijn waaierhand garnalen geschikt voor mijn bak?ik heb best een mooie stroming achter in mijn bak. Of moet ik hier teveel voor aanpassen? Want andrrs worden het wss toch maar mooie Citroën garnalen :)
 
30 liter is wel aan de kleine kant voor waaierhanden en zou het zelf niet doen,je moet ze heel fijn voer geven en dat kan heel makkelijk je waterwaarden beïnvloeden met alle gevolgen van dien.
 

Terug
Bovenaan