Sluierstaarten Calico van BeeBo4ever


Wooooha, net meting gedaan: ammoniak 0!!!
 
Kan natuurlijk wel zo zijn dat er eerder een piek is geweest die inmiddels is verwerkt tot uiteindelijk nitraat.
Is je nitraatniveau (25 op 18/07) een waarde die je vaker meet?

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Kan natuurlijk wel zo zijn dat er eerder een piek is geweest die inmiddels is verwerkt tot uiteindelijk nitraat.
Is je nitraatniveau (25 op 18/07) een waarde die je vaker meet?

~ Ivo

De waarde is meestal hetzelfde, ja...
 
Wat @Ivo hierboven meld klopt het kan een piek zijn geweest die inmiddels voorbij is. Gewoon komende tijd even goed je waterwaarde's in de gaten houden en regelmatig blijven verversen dus ;)
 
Donker plekje is intussen helemaal weg...
Ik denk er net aan dat ik de week voor ik de nieuwe visjes gehaald heb, gestruikeld ben met het potje voer in mijn handen en toen is ineens een hele smak in het water beland...
Misschien konden de grotere visjes daar beter tegen en heeft enkel dit kleintje daar onder geleden?
In elk geval is het nu terug in orde...
Nu komen ze hopelijk snel wat aan en kan ik binnenkort weer mooie fotootjes posten!
;) ;)
 
Ik ben weer even bezig geweest en heb nu een soort aquarium in mijn vijver ge�nstalleerd.
Ik had zo'n filmpje gezien op YouTube en ik moest dat natuurlijk ook hebben...
Elke keer als ik water ververs, wordt deze uiteraard geledigd en gekuist...
Nu kan ik mijn visjes bewonderen zoals jullie, langs de zijkant en niet enkel meer van bovenaf... ;-)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

zHziRdU.jpg


ZTmB3Xd.jpg


TrgqRTG.jpg


FCmbAWh.jpg


dbexXFM.jpg


idp1ZBD.jpg


3btZIxv.jpg
 
Ik heb gisteren gefilmd, maar het deel waar ik het water uit de cilinder zuig met de stofzuiger is niet zo goed gelukt.
Hier is het filmpje waar ik de inspiratie uit gehaald heb...
Alleen heb ik gewoon een slang met daaraan een plastic zakje met wat lucht (zodat de slang boven blijft drijven) gebruikt om de lucht weg te zuigen...


[video]https://www.youtube.com/watch?v=J9M9qdfQ52w&list=UUEB-bypO7zobDKU4brwowyg[/video]
 
Ik zal straks een filmpje plaatsen van mijn eigen visjes...
 
Ik heb de lucht dus ongeveer zo eruit gezogen... LOL:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=EQ5QLxjl57M[/video]

Dan heb ik enkele blokjes Artemia erin gegooid om ze te lokken, daar deze omhoog gaan, en de andere korrels zinken...
 
En hier ook weer filmpje van mijn eigen vijvertje bij:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WKBPUhwwigc&feature=youtu.be[/video]
 
Echt helemaal super gaaf zeg! Nu kun je helemaal optimaal genieten van je mooie visjes. De oranda's zijn ook al goed aangekomen en zien er heel goed uit nu.

En dan dat filmpje dan ben ik echt he-le-maal verliefd op GOLDIE !!!!! :smitten:
 
Patries zei:
Echt helemaal super gaaf zeg! Nu kun je helemaal optimaal genieten van je mooie visjes. De oranda's zijn ook al goed aangekomen en zien er heel goed uit nu.

En dan dat filmpje dan ben ik echt he-le-maal verliefd op GOLDIE !!!!! :smitten:

Hahaha Patries... Ja dat was liefde op het eerste zicht, he... ;) ;) ;)
 
ZEKER!

ALS Goldie ooit weg gaat/moet dan heeft hij alvast een goed ander thuis gevonden :p
 
Wordt idd ook veel bij open aquaria gedaan:


[video]https://www.youtube.com/watch?v=aicTXHPpRkM[/video]
 
Slecht nieuws, mijn mooiste Oranda (ik denk Lois) was de laatste weken nogal erg achtervolgd door de andere vissen.
Gisteren bleef ze heel stil op de bodem liggen en wilde ook niet meer komen eten.
Ik dus snel het water nog eens ververst voor de zekerheid...
En vanmorgen was ze al dood... :(

Zou dit door de stress kunnen komen?
 
Nee, andere visjes zwemmen heel vrolijk rond en eten ook goed, waterwaarden zijn ook allemaal OK....
 
Iemand een idee?
Ik had ze gisteren even apart gezet om ze goed te kunnen bekijken, en ik zag geen enkele abnormaliteit.
Ook gezocht naar verdikking rond de anus en zo...
Nu vanmorgen toen ik ze dood uit het water haalde, had ze een donkerrode vlek ter hoogte van de borst of hoe je dat deel ook mag noemen...
Ik vind het gewoon raar dat het zo snel is gegaan, eergisteren nog alles in orde, gisteren stil op de bodem liggen en vanmorgen dood... :( :( :(
 
Hebben ze veel met haar lopen paaien? Soms kan het er zo wild aan toe gaan dat een vrouwtje uitgeput raakt en het niet overleefd.
 
Inderdaad Miss Poodle,

Blijkbaar had ik 5 mannetjes vissen en 1 vrouwtje en de laatste week werd ze constant achternagezeten door de anderen...
 
Jammer van je Oranda maar helaas komt dat vaker voor en 5 mannen op 1 vrouwtje is ook geen ideale situatie.
Zelf heb ik altijd gewoon het liefst allemaal mannen.
 
Wat zonde van je Oranda.
Ik heb helaas precies hetzelfde meegemaakt met een oranda. Constant achterna gezeten door de mannen. Toen kwam ik er dus ook pas achter dat ik 3 mannen en 1 vrouw had.
Sindsdien probeer ik een balans tussen de hoeveelheid mannen en vrouwen te houden, maar dit is door uitval niet altijd even eenvoudig.
Sommige mannen zijn ook gewoon te wild met paaien. Ik had er twee die eigenlijk bij geen enkele vrouw konden. Die zijn dan ook noodgedwongen naar een vijver vertrokken.
Ik heb eens gehoord dat enkel mannen ook problemen kan geven, omdat ze, bij gebrek aan vrouwen, elkaar lastig kunnen gaan vallen. Maar bij Patries gaat het dus wel goed.
 
Ja, jammer genoeg heb ik mijn 4 eerste visjes gekocht als baby-visjes, toen kon je nog geen onderscheid maken tussen man en vrouw...
Bleken dus 4 mannetjes te zijn...
En nu mijn Oranda's had ik als koppeltje gekocht... Maar ja, 5 manne achter 1 vrouwtje bleek ook niet de goede oplossing...
Ik laat het voorlopig zo, we zien wel...
 
Wow nu zie je wat voor mooie Ryukins je hebt! Die ene met lichtgrijze spikkeltjes vind ik GE-WEL-DIG!

EDIT: Ik bedoel die lichtgrijze met zwarte stipjes.
 
Ik heb hier nog een paar fotootjes van einde augustus, jammer dat ik er geen meer heb van de laatste week, ze was nog erg gegroeid...
Dit is Lois, mijn overleden Orandaatje:

HlJQD8l.jpg


gQudRqB.jpg



Die puntjes die je hier in het water ziet zijn Artemia, dus geen vuil...

4In1DF2.jpg


sxe4879.jpg


lCjy8D0.jpg


r2gqsbl.jpg



En nog een leuke van Goldie en Beauty:

0jMXBbI.jpg



Lekker samen zwemmen in de bodemloze tank:

v99ZQcJ.jpg



Clark en Black Eyed Pea:

2F0ok5W.jpg
 
Erg leuk inderdaad! Toch fijn dat je ze zo van de zijkant kan zien, je hebt erg mooie visjes! :D
 
Wat heb je toch een mooi stel vissen en inderdaad leuk dat je ze toch ook van de zijkant kunt bewonderen.
 

Terug
Bovenaan