Sluierstaarten Calico van BeeBo4ever


Hahahhahaha...
Geen probleem:

Dit was Ziva als we haar gehaald hebben:

GEbTwJC.jpg


Altijd honger:

caDXeAK.jpg



Met mijn ventje:

btlIdR6.jpg
 
Awwwww... (smelt).... wat een poepie! Die rimpeltjes :smitten:
Heel mooi kleurtje ook trouwens.
 
Wat een toetjes en wat een prachtige volle sluiers zijn het geworden zeg en ik zie idd ook alleen mannen hahaha.
Ik ben echt super fan van Goldie :smitten:

Ow ja even nieuwsgierig wat is je verversbeleid in de binnenvijver, hoe vaak en hoeveel ververs je?
 
Patries zei:
Wat een toetjes en wat een prachtige volle sluiers zijn het geworden zeg en ik zie idd ook alleen mannen hahaha.
Ik ben echt super fan van Goldie :smitten:

Ow ja even nieuwsgierig wat is je verversbeleid in de binnenvijver, hoe vaak en hoeveel ververs je?

Thxxxx... Ik heb er een grote vijverfilter van 9000 liter op staan, maar toch probeer ik elke week of toch zeker om de 2 weken een derde tot de helft te verversen.
Ik heb er appelslakken in gezet om de bodem wat zuiver te houden, maar heb nu gisteren een bodemzuiger gaan kopen en blijkt dat dit toch nodig was!!! LOL
Ook ben ik nu begonnen met te verversen met kraantjeswater, want ik deed dit tot nu toe altijd met regenwater, maar de Ph waardes en de waterhardheid ging te zeer omlaag, dus deze zijn nu terug goed!!
 
Ok� thanx altijd aardig om te weten. Klopt met alleen regenwater verversen kelderen de waarde's teveel omlaag. Wij verversten voorheen in de vijver altijd grote hoeveelheden om de KH/GH wat goed te houden zeker na flinke lange regenval.
 
Heb intussen weer wat plantjes bij gezet, in en rond de vijver.

Dus nu ziet het geheel er zo ongeveer uit:

UjVyeLb.jpg


9huTI2p.jpg


a61k62y.jpg


u72x1jV.jpg


rnFLDIT.jpg


LxWuCpY.jpg


NCNNe0D.jpg


n6TgK9Q.jpg
 
En ook wat betere foto's van de visjes apart.

Hier is Beauty:

iiBGafh.jpg




Hier is Goldie:

QOBsjgL.jpg




Hier is Spotify:

y3RFif3.jpg




Hier is Black Eyed Pea:

YbisVcl.jpg
 
Je hebt echt hele mooie vissen! Vooral Goldie steelt de show wat mij betreft ;)
 
Miss-Poodle zei:
Je hebt echt hele mooie vissen! Vooral Goldie steelt de show wat mij betreft ;)

Idd, hij is ook de dikste uit de vier...
Heb hem nu als profielfoto...
:smitten:
 
Prachtige opzet en mooie vissen Goldie is idd erg mooi!
Ben er maar zuinig op. Je hebt groene vingers zo te zien, die varen ook...... :thumbs:
 
Wel... Goldie mag dan wel de grootste en de mooiste zijn, het is ook de meest dominante!!!
Hij zit de hele tijd achter die 2 nieuwe kleine visjes aan...
Arme Oranda's...
:help: :stars:
 
leuke nieuwe Oranda's!
Die dominantie van Goldie kan ook heel goed interesse zijn. Wie weet zijn die oranda's vrouwtjes, en ja
voor een mannetje wat al zo lang met alleen maar mannen zit, is dat waarschijnlijk heeeeel erg interessant :D
 
Miss-Poodle zei:
leuke nieuwe Oranda's!
Die dominantie van Goldie kan ook heel goed interesse zijn. Wie weet zijn die oranda's vrouwtjes, en ja
voor een mannetje wat al zo lang met alleen maar mannen zit, is dat waarschijnlijk heeeeel erg interessant :D

Vanaf een uur of 10 vanmorgen hebben ze zich allebei verstopt onderin waar de filter verstopt zit. Ik heb ze dus niet meer gezien, daar ik daar niet onderin kan kijken. Het is het gedeelte rechts in de vijver, daar kunnen ze volledig onderin zwemmen...
Ik hoop dat dit goed komt... :(
 
Nou, ze hebben net even terug rondgezwommen...
Momenteel hebben ze zich verstopt in de planten, maar daar zie ik ze tenminste...
Ja, moet even leren geduld hebben, zal wel goed komen... LOL
;) ;) ;)
 
Moet nog naampjes vinden voor dit schattig koppeltje Oranda's...
Had gedacht aan Lois & Clark of iets in die trend... LOL
Maar zou niet weten wie Lois en wie Clark is...
:) :)
 
Haha leuke visjes!
Vind zelf de calico's het leukst, maar dat is voor ieder weer anders.
 
HuisVolDieren zei:
Haha leuke visjes!
Vind zelf de calico's het leukst, maar dat is voor ieder weer anders.

Thxxx :petjeaf:

Ik vond dat ook toen ik eraan begon, maar sinds ik hier op het forum aan het rondneuzen ben, ben ik verliefd geworden op de Red Cap Oranda.

En mits ik blijkbaar allemaal mannetjes sluiers had, heb ik gevraagd voor een koppeltje Oranda's...
Nu hoop ik dat het ook effectief mannetje-vrouwtje is... LOL
;) ;) ;)
 
Het zal vast wel goed komen, sommige vissen moeten gewoon erg wennen als ze ineens alle ruimte hebben.
Als ze eenmaal een beetje 'de weg' kennen en weten dat ze lekker voer krijgen zijn ze binnen de kortste keren gewend ;)
Lois en Clark is wel leuk :D
 
Mijn Galsem had een hele week nodig om te wennen aan zijn nieuwe bak. Nu is er niets meer aan de hand. Gun ze de tijd.
 
Leuke beestjes en je durft wel om ze er gewoon meteen bij te zetten zonder quarantaine periode, ik ben daar altijd huiverig voor ivm evt ziektes enzo.
Kan goed dat je dan een dame (of twee) hebt aangezien de mannen er achteraan gaan :p
 
Patries zei:
Leuke beestjes en je durft wel om ze er gewoon meteen bij te zetten zonder quarantaine periode, ik ben daar altijd huiverig voor ivm evt ziektes enzo.
Kan goed dat je dan een dame (of twee) hebt aangezien de mannen er achteraan gaan :p

Ai, dat wist ik niet dat je die eerst in quarantaine moest houden... :(
Laat ons hopen dat ze gezond zijn dan...

Ze laten zich al wat meer zien en ik heb ze ook al kunnen voederen, maar ze houden zich wel heel erg koest, waarschijnlijk hun manier om de anderen niet op te jagen?

Maar Oranda's zijn ook wel rustiger, dacht ik, dan Sluierstaarten Calico's, niet?
 
Nee maakt in gedrag niet zoveel uit hoor en dat ze zich nog niet veel laten zien en nog wat schuw zijn is ook heel normaal in het begin. Ze moeten gewoonweg even wennen, komt goed :thumbs:
 
Ik had hier nog even de video opgezocht van eind november 2013:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qt2e8UlhCaQ[/video]

En nu de nieuwe video Juli 2014:
Hier zie je de nieuwe kleine Oranda's, nog een beetje schuw, maar toch al beter...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=F7CnFeu3DPI[/video]

Dan zie je natuurlijk pas hoe groot mijn sluiertjes geworden zijn... Zalig!!!
 
Ik was net nog even mijn visjes aan het bestuderen, en ik kon jullie deze toch niet onthouden...
Black Eyed Pea heeft bijna al zijn zwart verloren, enkel zijn oogje en... "zijn moustache"!!!! Hahahahhahaa, zo grappig!!!

CYvyDEI.jpg




Oh, en de Oranda's doen het goed intussen.
Ze zwemmen lekker samen rond met de andere Sluiertjes...
Hier een fotootje van de 2 kleintjes, Lois & Clark, verbroederd met de anderen:

4OHg7PY.jpg
 
Leuk! Lois en Clark mogen trouwens nog wel flink wat aankomen, maar dat gaat vast goedkomen ;)
 
Die mogen zeker nog wat aankomen maar dat gaat zeker lukken maar heeft een van de oranda's nou een zwartige kieuwdeksel of zie ik het verkeerd?
 
Patries zei:
Die mogen zeker nog wat aankomen maar dat gaat zeker lukken maar heeft een van de oranda's nou een zwartige kieuwdeksel of zie ik het verkeerd?

Ja, ik geef ze nou krachtvoer om bij te komen... ;)
En ja, ik heb even opnieuw gekeken omdat ik niet wist of dat de foto een verkeerd beeld gaf: ��n Oranda heeft inderdaad een donkerder kieuwdeksel...
Is dit erg?
 
Kan ammoniakverbranding zijn dus voor zekerheid beter even je water controleren ammoniak (NH3 test) en ook even nitriet testen. Kan zijn dat je bio evenwicht niet voldoende is voor de vervuiling / extra voeren van de vissen en het ammoniak dus nog niet of te traag naar nitriet/nitraat gaat.
Kan natuurlijk ook een ammoniakverbranding zijn van in de verkoopbakken wat zich nu laat zien.

Meten is weten in dit geval ;)

Indien je ammoniak of nitriet in je water meet dan even heel spaarzaam voeren en dagelijks verversen en evt extra vloeibaar filtermedium toevoegen.

Hoor wel wat het was dan, succes.
 
Patries zei:
Kan ammoniakverbranding zijn dus voor zekerheid beter even je water controleren ammoniak (NH3 test) en ook even nitriet testen. Kan zijn dat je bio evenwicht niet voldoende is voor de vervuiling / extra voeren van de vissen en het ammoniak dus nog niet of te traag naar nitriet/nitraat gaat.
Kan natuurlijk ook een ammoniakverbranding zijn van in de verkoopbakken wat zich nu laat zien.

Meten is weten in dit geval ;)

Indien je ammoniak of nitriet in je water meet dan even heel spaarzaam voeren en dagelijks verversen en evt extra vloeibaar filtermedium toevoegen.

Hoor wel wat het was dan, succes.
Nitrietwaarde is 0, ammoniak heb ik geen tester voor, ga ik morgen even om.
Nitraat zit rond de 25, dus zou goed moeten zijn, dacht ik.
Andere waarden zijn OK...
Heb net nog een deel van het water nogmaals ververst...
 
Kan hoor er kan ook gewoon even een piek zijn geweest en wellicht ook opgelopen in de verkoopbakken.
Als je ammoniak ook 0 is dan kun je gewoon verder gaan met het ververspatroon wat je gewend bent en verdwijnen de zwarte plekken met de tijd vanzelf weer.
 
OK thxxxxx.
Ik ga morgen meteen zo'n testpakketje halen...
;)
 

Terug
Bovenaan