Zwaarddrager man of vrouw?


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hoi ik heb 2 zwaarddragers gehaald, kon het niet laten en aangezien ik wat vissen begon te missen wilde ik mezelf er mee troosten.

Ik ging opzoek naar 1 zwaardrager man. Maar de verkoopster adviseerde me om minimaal 2 vrouwtjes per man te hebben. Dus ik heb gekozen voor een man en een vrouw.

Terwijl ik in de bak tuurde bij hun zag ik duidelijk een aantal met een gonopodium. Echter zag zij ze niet. Ik zei tegen haar dat er een paar met een anaalvin zaten. Maar ze corrigeerde me en zei dat het anaalvin geen indicatie is. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik met anaalvin het uitsteekseltje tussen hun vinnen bedoelde.

Op internet staat ook dat dit dus dat dit dus wel het anaalvin is maar ze vond dat ik ongelijk had. Ze wilde me ook niet uitleggen wat ze bedoelde, ze wilde ook niet dat ik keek ik moest ze maar gauw in het donker van me tas stoppen.

Ik denk dus dat ik 2 vrouwtjes gekregen heb. Ze wilde volgens mij graag dat ik geen 2 mannetjes zou hebben rondzwemmen.

Wat denken jullie? (Fotovideo)
Ik kijk straks even voor meer fotos de vissen raken gestressed en ik ook
 
Ik kijk straks even voor meer fotos de vissen raken gestressed en ik ook
Breathe Chill Out GIF by CSDRMS
 
This gewoon zo lullig gegaan als ik er aan terug denk. Zo verdacht... Ze wilde niets laten zien, was er duidelijk op tegen dat ik haar advies niet opvolgde. Moest ze maar snel in me tas stoppen wat had ze te verbergen? Geen kip in de winkel dus ja ook geen rij met klanten... Kan aan mij liggen hoor.

Dan zei ze nog dat ze geen mannetjes kon vinden, o daar zei ze... Ik zie zelf 4 mannetjes rond zwemmen hoor... Nee ik keek naar het verkeerde.

Ik weet toch echt wel het verschil tussen een man een een vrouw. Ik heb tenslotte opgelet bij de lessen van stanovic 😄 zij vond dat het anaalvin de verlengde van de staart was. Ja dan zal ik wel ongelijk hebben he.
 
Vis 2 is volgens mij een vrouwtje, vis 1 kan ik niet zeker zeggen, maar ik vermoed een mannetje.
 
Vis 2 bleef niet stil zitten, dan maar zo.
 
Vrouw
Niet naar de punt aan de staart kijken maar de buik- anaalvinnen. Bij een man is de anaalvin veel meer samengevouwen.
 
Vrouw
Niet naar de punt aan de staart kijken maar de buik- anaalvinnen. Bij een man is de anaalvin veel meer samengevouwen.
Ja.. tx.. ik zal ze ff bellen ik wilde morgen toch terug voor watervlooien. Hopen dat ze een zakje hebben waar meer in zit dan alleen 1 levende en de rest allemaal dode artemiaresten
Edit nemen niet op natuurlijk. Morgen dan maar.
Of ik ga morgen zonder vissen terug, confronteer ze er mee en zeg dat ze me alsnog een man mee mogen geven. Want ik ben eigenlijk best wel kwaad. Ze kunnen echt wel een slechte recensie verwachten als ze dit niet netjes oplossen en die moet je van mij niet willen.
 
Dit is een vrouwtje.
zijn ze allebij .. ik wist het ook wel. Zijn gewoon oplichters en het erge is dat ik het nog goedgelovig toesta ook. En als ik morgen daar kwaad voor de deur sta willen ze me ook niet helpen ze willen waarschijnlijk dat ik de vissen uitvang, mee neem zodat ze het met hun eigen ogen kunnen zien.

Weer een half uur op de fiets. Weer stress voor mij en die vissen. Dan moet ik er vervolgens 1 mee terug nemen en een nieuwe krijgen? Terwijl ik überhaupt niet voor een vrouwtje kwam. Ik zal eens even verzendkosten verrekenen. Ik haal daar gewoon een nieuwe vis op ze vergoeden het zelf maar en als ze deze terug willen kunnen ze ze hier ophalen. 😤
 
Ik twijfelde door de slanke en lage bouw want vrouwen zijn wat voller dacht ik maar ja het zijn wellicht jonge vissen.
Ik hoop dat iemand me iets kan verzekeren voor ik morgen daar naar binnen stamp met stoom uit me oren.
 
Vis 2 zeker weten vrouwtje.
Vis 1 is nauwelijks te zien, maar als ik iets móet zeggen ga ik voor een mannetje.
 
Ja nou snap ik er niks meer van hoor en nog even en je bedoeld vis 3:DD:pp
Dat die laatste video waar vis 2 bij staat, dat is vis 1 die ik niet goed op de foto kreeg. Vis 2 daar had ik duidelijke fotos van in de eerste video
 
De ene heeft een puntje in zn staart ze zijn sowieso goed uit elkaar te houden
 
Ik zat gisteren een video te kijken van een youtber die vertelde dat hobbykwekers de hobby aan het verpesten zijn. Hij als professional merkt dat het moeijk is om aan vissen te komen omdat mensen expres 10 mannetjes of 10 vrouwtjes sturen, nooit gemixt. Omdat ze niet willen dat jij zelf gaat kweken met hun vis. Dus ze lichten je gewoon op.

Ik was nog helemaal skeptisch toen ik het zag. Ik maak het de zelfde dag nog zelf mee ook 😐 ze denkt ik zal hem er 1 met een staartvin geven die een beetje op een man lijkt. Ik zal hem even in de war brengen door te zeggen dat het gonopodium geen anaalvin is. Dat het vrouwtje altijd nog een mannetje kan worden dus daar moest ik me sowieso al geen zorgen om te maken 🤦
 
Als je visjes laat opsturen dan is dat altijd een risico en daarom zou ik dat niet snel doen als ik de vissen ook bij de lfs zou kunnen kopen en ze dus zelf kan uitzoeken.
 
Een nog uitontwikkelde juveniel kan altijd nog een mannetje worden, je hebt vroege en late mannen.
 
Als je visjes laat opsturen dan is dat altijd een risico en daarom zou ik dat niet snel doen als ik de vissen ook bij de lfs zou kunnen kopen en ze dus zelf kan uitzoeken.
Zelf kan uitzoeken? Ik moest een stap naar achteren doen, de vissen werden snel in de zak gegooid. Ik kreeg ze niet te zien ze stopte ze nog net niet voor me in de tas omdat ze maar snel in het donker gestopt moesten worden
 
Een nog uitontwikkelde juveniel kan altijd nog een mannetje worden, je hebt vroege en late mannen.
Ja een hermafrodiet ja 😝 heb net het stukje van stan nog terug gelezen over zn vrouwman :p die zijn alleen nooit vruchtbaar. Vandaar ook, ze probeert me wat wijs te maken. Zodat ik zelf geen jongen krijg en meer bij hun kom kopen
 
Ja een hermafrodiet ja 😝 heb net het stukje van stan nog terug gelezen over zn vrouwman :p die zijn alleen nooit vruchtbaar. Vandaar ook, ze probeert me wat wijs te maken. Zodat ik zelf geen jongen krijg en meer bij hun kom kopen
Nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel dat er mannen zijn die met een maand of 3 al geslachtsrijp zijn, en mannen die dat pas met 8-9 maanden zijn. Die groeien langer door en worden dus een stuk groter dan de 'vroege' mannen.
Overigens heb ik wel een man voor je als je wilt, is alleen wel wildkleur...
 
Nog even een kort filmpje van alle bij om verwarring te voorkomen 😂
 

Bijlagen

  • VID_20230629_104150.mp4
    31.5 MB
Nou ga ik zelf ook twijfelen he...
 
Laatste video, beter krijg ik het er niet op ben ik bang voor ... Ik zie het niet meer. @stanovic ik ben bang dat ik je getrainde oog nodig heb. Want ze lijken het ene moment een pipi te hebben en de andere keer weer achterflappers, this me een raadsel en ik breng heel het forum door de war met me vis 1 en vis 2 😂 ik wacht wel even tot ik de lfs binnenstorm. Ook zo lullig als het toch een m en f is
(Als iemand anders het duidelijk ziet hoor ik het nogsteeds ook graag 😊)
 
Laatst bewerkt:
2 vrouwen, ze moeten je een man verkopen met een flink zwaard aan zijn staart.daarom heten ze zo.
 
2 vrouwen, ze moeten je een man verkopen met een flink zwaard aan zijn staart.daarom heten ze zo.
Ze hadden allemaal geen of een hele kleine gonopodium. Dus een flinke "zwaard" zat er al niet in ...
 
Gonopodium is toch iets anders dan zn staart dacht ik:DD. Volgens mij doelt edwin op de staart van de man.
 
Gonopodium is toch iets anders dan zn staart dacht ik:DD. Volgens mij doelt edwin op de staart van de man.
De zwaard is het gonopodium, de anaalvin ontwikkeld zich tot een gonopodium.

Zoals we allemaal al dachten, het zijn 2 vrouwtjes!
Ben bij de winkel geweest, de collega van de vrouw die me gisteren hielp gisteren had alleen aan het stilstaande beeld van mn video genoeg. In 1 oogopslag kon die man vertellen dat het ging om 2 vrouwtjes.

Sterker nog in de bak van de winkel waren geen mannen. Die zou hij moeten bestellen.

Met andere woorden, of de eigenaresse weet niet hoe een gonopodium er uit ziet (aangezien ze me ook al wist te vertellen dat het anaalvin niet de gonopodium is)
Of ze smeert me gewoon 2 vrouwtjes aan omdat ze geld wild/passender vind in mn situatie.
Of ze heeft zich vergist... Maar kom op, die man wist in 1 oog opslag te zien dat het vrouwen waren. De eigenaresse wilde me gisteren niet laten zien niets uitleggen ik moest ze maar gauw wegstoppen.

Of ze nou wel of niet perongeluk me 2 vrouwtjes verkoopt ze is gewoon ontzettend onzorgvuldig tewerk gegaan. Tenkoste van mij en de vissen.
Ik mocht ze terug brengen zei de man en anders moet ik morgen met de eigenaresse overleggen.

Ze mogen ze zelf op komen halen. Heb al 2 uur geïnvesteerd in het reizen alleen maar om 2 vissen de stress in te jagen. Laat ze zelf maar is wat tegemoet komen. Krijgt ze morgen ook wel te horen van me. Dan maar morgen nog een keer terug he 😐 ga me niet weg laten spelen over de telefoon want ik zie het nu al gebeuren dat ik weg word gedrukt.
 
Ik kreeg ook dit keer niet uitgelegd aan de man dat de zwaard van de zwaarddrager het gonopodium is, hij snapt niet dat platys en guppen ook zwaarddragers zijn. Daar ben ik maar niet verder op ingegaan met hem. Ze staan gewoon niet open voor adviezen, nog even en ik kan zelf aan hun informatiefolders mee geven 🙄
 

Terug
Bovenaan