zoutwater bakje van lbakker


Tja hier was het wel een ander verhaal omdat de hele woonkamer omgedraaid moest worden.

Op de plek waar hij nu staat past nog wel een meter extra.......
 
Jij mag in ieder geval niet met mijn vrouw praten :mad:

Nou dat zeg je wel maar het voordeel ervan is dat ze dan de eerste jaren niet meer kan zeuren over de inrichting van de kamer natuurlijk en dat is ook wat waard toch :D
 
Dat is ook weer waar.
 
Ik wist toen jullie hier waren dat ik nog iets moest vertellen maar ja nu we het erover hebben weet ik weer dat het over de inrichting zou moeten zijn :sorry:
 
Haha er komt geen bak bij maar na de zomer ga ik wel bekijken of ik het een en ander ga aanpassen. Het liefste wil ik de 2 bakken aan elkaar koppelen zodat ik nog maar 1 hoeveelheid water heb waarvan de waardes op pijl gehouden moeten worden. Maar voor nu alleen veel denkwerk en puzzelen met de ideale combinatie tussen wensen van mijn vrouw over hoe het er uit ziet, ruimte in de woonkamer, mijn eigen wensen/eisen en natuurlijk het budget.

Heren jullie vergeten nu rekening te houden met de laatste paar woorden :zwaai:
 
Deze adviezen kan en mag je altijd meenemen in de toekomst
 
Ok nog een paar foto's dan.

20190706_202217.jpg
20190706_202301.jpg
 
Blijft toch mooi al die kleuren. Soms twijfel ik nog wel eens om weer terug te gaan naar een koralenbak.
 
Blijft toch mooi al die kleuren. Soms twijfel ik nog wel eens om weer terug te gaan naar een koralenbak.

Dat snap ik :p

Maarja ik kom regelmatig hele mooie vissen tegen die niet te combineren zijn met koralen, alles heeft zo zijn voordelen.
 
Laatst bewerkt:
Zo , je hebt mooie updates gegeven de laatste tijd .
Stekkenbak goed gevuld .
De larfjes van nemo's zijn makkelijk te zien , als je op de dag dat ze uitkomen het licht wat eerder uitdoet , en je gaat dan na een halfuur/uur met een pillicht schijnen zie je ze door de bak zweven . De larfjes zijn een stuk groter dan bv. degene die ik dagelijks heb van chromis soorten .
 
Zo , je hebt mooie updates gegeven de laatste tijd .
Stekkenbak goed gevuld .
De larfjes van nemo's zijn makkelijk te zien , als je op de dag dat ze uitkomen het licht wat eerder uitdoet , en je gaat dan na een halfuur/uur met een pillicht schijnen zie je ze door de bak zweven . De larfjes zijn een stuk groter dan bv. degene die ik dagelijks heb van chromis soorten .

Bedankt Erwin.

Ik ga binnenkort eens met een lampje voor het aquarium zitten om ze te bekijken.
 
Dat snap ik :p

Maarja ik kom regelmatig hele mooie vissen tegen die niet te combineren zijn met koralen, alles heeft zo zijn voordelen.
Ja dat klopt heb ook wel eens getwijfeld om weer naar zoet te gaan. Vind eigenlijk alles wel mooi
 
Blijft toch mooi al die kleuren. Soms twijfel ik nog wel eens om weer terug te gaan naar een koralenbak.

Het is mijn persoonlijke mening maar ik vindt de kleurrijke koralen een toevoeging voor een zeewaterbak.
 
Kolere, wat mooi al die kleuren! :eek:
 
Inmiddels alweer een week thuis van een vakantie van 3 weken. Tijdens mijn afwezigheid heeft de buurman voor de bakken gezorgd hij heeft eigenlijk alleen gevoerd en het osmosewater reservoir bijgevuld.
De woonkamer bak heeft de warmte in Nederland zeer goed doorstaan, no3 en po4 zijn iets gestegen maar niets schokkends. Alle dieren en koralen zien er ook prima uit.

Van de stekkenbak is helaas tijdens mijn afwezigheid de koeling stuk gegaan waardoor de temperatuur op 29 graden stond en waarschijnlijk wel hoger geweest is. De vissen hebben er geen last van gehad maar de koraal stekken zijn erg vaal geworden. Tot nu toe zijn er slechts 4 stekken die het niet overleefd hebben en ik verwacht dat de rest wel weer zal bijtrekken. Dit valt mij echt reuze mee.

20190811_134438.jpg
 
Staat er allemaal erg goed bij! Zeer mooi kerel!
 
Even een korte update van de bak.

Afgelopen week heb ik 4 mooie gramma loreto's aangeschaft. Deze visjes zagen er bij de lfs mooi en gezond uit en gelukkig niet al te klein. Binnen een dag zwommen ze al lekker rond in de bak en zijn ze bijna altijd gezellig met z'n viertjes bij elkaar. Ik maar vooral mijn vrouw is erg blij dat we deze mooie visjes weer terug hebben.
Verder heb ik een mooi stukje druifjeskoraal kunnen ruilen met iemand, ik ben nog op zoek naar zijn definitieve plek in het aquarium maar hij staat al mooi open inmiddels.

Binnenkort zal ik een foto plaatsen van de nieuwe bewoners.
 
Dat zijn inderdaad mooie vissen Lauwrensz en gelukkig doet de onze het in zn eentje ook erg goed. Ik durf er geen tweede bij te zetten omdat dit dan nog weleens mis kan gaan in de Reefer 170.
 
Dat zijn inderdaad mooie vissen Lauwrensz en gelukkig doet de onze het in zn eentje ook erg goed. Ik durf er geen tweede bij te zetten omdat dit dan nog weleens mis kan gaan in de Reefer 170.

Dat begrijp ik John.
Eigenlijk wilden ik 2 gramma loreto en 2 gramma melacara samen plaatsen maar uiteindelijk las ik wat berichten over mogelijke onderlinge agressie dus dat heb ik toch maar niet gedaan en gekozen voor 4 lereto's. Heel leuk om te zien dat ze elkaar constant opzoeken.
 
Vandaag een rijtje gemaakt naar België voor het ophalen van 2 stekken die ik gewonnen heb. Super leuk natuurlijk om iets te winnen en gelukkig moest ik voor mijn werk redelijk in de buurt zijn.

Zo staan ze er bij na een uurtje in de bak. Morgen opzoek naar een definitieve plek.

20190913_181917.jpg
20190913_181926.jpg
 
Dat is leuk om te winnen . Mooie stukken .
Had je ergens aan mee gedaan ?
 

Terug
Bovenaan