zoutwater bakje van lbakker


Mooi aquarium en mooie foto's!
Ooit ga ik ook weer beginnen met zoutwater.
 
Een paar foto's voor het weekend.

20190426_195552.jpg
20190426_195507.jpg
20190426_195454.jpg
20190426_195524.jpg
20190426_195518.jpg
20190426_195535.jpg
 
Mooie foto's! Wat blijven koralen toch bijzondere kunstwerkjes.
 
Mooie foto s Lauwrensz en ik ben benieuwd wat we dan van het weekend gaan krijgen;)
 
Zijaanzicht overdag en in de avond.

20190501_224114.jpg
20190502_182007.jpg
 
Schitterend! Dat zee gebeuren.
 
Het gebeurt niet vaak dat ik deze vriend in z'n geheel te zien krijg dus meteen maar een foto gemaakt.
Een bijzonder, mooi en nuttig dier waar ik helaas meestal maar 1 of 2cm van te zien krijg.

20190504_191826.jpg
 
Erg fraai diertje Lauwrensz.
 
Vandaag de waterwaarden weer gemeten

Zout = 1025
No3 = 0,2
Po4 = 0,06
Kh = 8,6
Ca = 380

Kh heb ik verhoogd naar 9 en Ca verhoogd naar 450 en ook de dagelijkse doseringen verhoogd.
De laatste paar weken is vooral het Ca gebruik flink gestegen.
 
Zo wat een lage no3 zeg. Kom ik aan met 5 mg en 0,03 po4.
 
Ja dan heb je veel verbruik zeg.
 
Ja dan heb je veel verbruik zeg.

Dat is maar net in welke richting je dat bekijkt .
Je nitraatgehalte wordt het meest bepaald door biologische processen door bacterien , en niet door opname van koralen .
 
Dat is maar net in welke richting je dat bekijkt .
Je nitraatgehalte wordt het meest bepaald door biologische processen door bacterien , en niet door opname van koralen .

Ik verwacht inderdaad eerder dat dit veroorzaakt wordt doordat ik enkele vissen verloren heb. Dus de biologische belasting is flink verlaagd.
 
Ik verwacht inderdaad eerder dat dit veroorzaakt wordt doordat ik enkele vissen verloren heb. Dus de biologische belasting is flink verlaagd.

Ook zonder het verlies van een vis gaat mijn bovenstaande reactie op .
 
Ook zonder het verlies van een vis gaat mijn bovenstaande reactie op .

Helemaal mee eens maar ik ben helaas na het toevoegen van 2 kauderni's ongeveer de helft van mijn vissen verloren :(
 
Helemaal mee eens maar ik ben helaas na het toevoegen van 2 kauderni's ongeveer de helft van mijn vissen verloren :(

Is dat recent gebeurd ? Dat is wel een tegenslag .
Ik heb momenteel een vanderbiltie (enige) die een opgezwollen oog heeft en die ook gaat verliezen , ben benieuwd hoe dat gaat evolueren .
Vroeger met zoetwater ook een keer voorgehad en die vis heeft daarna ook gewoon een leven met 1 oog voortgezet .
 
Is dat recent gebeurd ? Dat is wel een tegenslag .
Ik heb momenteel een vanderbiltie (enige) die een opgezwollen oog heeft en die ook gaat verliezen , ben benieuwd hoe dat gaat evolueren .
Vroeger met zoetwater ook een keer voorgehad en die vis heeft daarna ook gewoon een leven met 1 oog voortgezet .

Het is 3 tot 4 weken geleden gestart, enkele dagen nadat ik 2 nieuwe visjes erbij geplaatst heb.
Nu zwemmen er alleen nog 2 x ocellaris, 1 chelmon rostratus, 1x chromis vanderbilti en een canthigaster valentini. Deze dieren doen het allemaal heel goed en ik heb er ook vertrouwen in dat dit zo blijft.
Nieuwe vissen komen er pas weer na de zomer, eerst op vakantie. In de tussentijd zijn we nieuwe plannen aan het maken voor de bak, mijn vrouw vindt de kast erg lelijk en ik wil graag meer ruimte onder de bak en een sump.
 
Gelukkig dat het beperkt is gebleven Lauwrensz.
 
Gelukkig niet alles dood inderdaad, anders wordt het wel heel saai om naar te kijken.
 
Ja en daarbij wordt de hobby erg duur op die manier;). Tenzij je geld over hebt maar in dat geval wil ik wel meehelpen om eraf te komen hoor:D:D:D
 

Terug
Bovenaan