zoutwater bakje van lbakker


Ik kon mezelf toch niet inhouden en heb deze week deze 2 nieuwe visjes toegevoegd.

20190621_222355.jpg
 
Mooi, ik vind dat altijd van zulke leuke vissen :iloveyou:
 
Leuke visjes Lauwrensz. Ik wilde ze ook kopen maar ja Jessica had liever de Pyama s :D
 
Hele mooie bak!
 
Bedankt allemaal! :)

Hier is een lijstje met de dieren die er in leven.
2x Turbo Fluctuosa (Mexicaanse Turbo slak)
2x Archaster angulatus (Zandzevende zeester)
1x Ophiolepis superba (Gemarmerde slangster)
2x Calcinus Elegans (blauwpoot heremietkreeft)
2x Amphiprion ocellaris (Driebands anemoonvis)
1x Ptereleotris evides (zwartvin grondel)
1x Chromis vanderbilti
2x Gramma Loreto (Koningsgramma)
1x Zebrasoma flavescens (Gele zeilvindoktersvis)
1x Amblygobius Phalaena (geringde gobie)
1x Siganus Vulpinus (vossenkop)

De vossenkop heb ik nu een jaar en hij is erg hard gegroeid waardoor hij nu echt te groot geworden is voor mijn bak. Zo snel als ik een manier gevonden heb om hem uit te vangen zal ik een nieuw en geschikt huis voor hem zoeken.

Hij is welkom maar zal al wel weg zijn denk ik.
 
Vandaag weer een volledige meetronde gedaan en hier zijn de waarden.
275460


Nogsteeds is de nitraat waarde erg laag ondanks dat ik om de dag 1ppm toevoeg.
De ca waarde is wat ontregeld maar ik heb de oorzaak inmiddels gevonden. Het was een doseerslang die verstopt was, blijkbaar is het verstandig om de slangen na 3 jaar een keer schoon te maken. Nu weer tot een stabiele dagelijkse dosis komen en dan hoef ik daar ook voorlopig niet meer naar om te kijken.

Voor wie het leuk vindt is hier het schema van wat ik dagelijks via de doseerpomp toevoeg om de waarden goed te houden, no3 staat hier niet bij omdat ik dit nog steeds met de hand toevoeg.
275461


al met al draait de bak lekker en ben ik erg tevreden.
 
Een paar foto's omdat ik toch voor het aquarium zat zojuist.
De Nemo's hebben weer een nestje wat altijd leuk gedrag oplevert :br:

20190705_104212.jpg
20190705_104227.jpg
20190705_104328.jpg
20190702_193658.jpg
20190705_104344.jpg
20190705_104259.jpg
20190705_104308.jpg
20190705_104408.jpg
 
De Stylo's worden wel erg groot maar toch laat ik ze nog even gaan, ik vind ze erg mooi en tot nu toe zitten ze andere koralen of vissen nog niet in de weg. Al heb ik er met onderhoud wel steeds meer last van.
 
Mooie plaatjes Lauwrensz, grappige oplossing dat voederflesje, je mag gerust tevreden zijn als ik het zo zie.
 
Mooie plaatjes Lauwrensz, grappige oplossing dat voederflesje, je mag gerust tevreden zijn als ik het zo zie.

Ik ben ook zeker tevreden Ton.

Die pincetvis (chelmon rostratus) is een hele trage eter en zo zorg ik er 1 of 2 keer per week voor dat hij voldoende binnen krijgt. In het flesje zit een verse mossel, daar is hij gek op.
 
In een woord wauw :smitten::smitten::D

Ooit als ik nog eens rijk wordt :juggle: en vooral de tijd er voor heb komt er bij mij ook zo iets moois te staan
 
In een woord wauw :smitten::smitten::D

Ooit als ik nog eens rijk wordt :juggle: en vooral de tijd er voor heb komt er bij mij ook zo iets moois te staan

Bedankt :)

Rijk hoef je er niet voor te zijn hoor je moet vooral bereid zijn om de tijd er in te steken (ik kom niet eens een heel klein beetje in de buurt van rijk zijn).

Ik zie dat je uit Andijk kom, ik woon in Wervershoof, vlak in de buurt.
 
Geniale oplossing voor de pincet vis :D Je bak staat er prachtig bij Lauwrensz.

Heb je plannen om de baby anemoon vissen uit te vangen en op te laten groeien?
 
Bedankt :)

Rijk hoef je er niet voor te zijn hoor je moet vooral bereid zijn om de tijd er in te steken (ik kom niet eens een heel klein beetje in de buurt van rijk zijn).

Ik zie dat je uit Andijk kom, ik woon in Wervershoof, vlak in de buurt.
Was ook maar een geintje dat rijk worden/zijn wel mooi mee genomen natuurlijk :D
opstart kosten zout water zijn wel hoger als zoet maar het grote struikel blok is hier tijd helaas.
Maar wie weet wat de toekomst brengt :D
 
Geniale oplossing voor de pincet vis :D Je bak staat er prachtig bij Lauwrensz.

Heb je plannen om de baby anemoon vissen uit te vangen en op te laten groeien?

Bedankt Menno.

Ik heb me wel eens verdiept in het grootbrengen van anemoonvissen maar dat is toch wel heel veel werk, net iets te veel werk voor mij. Eigenlijk heb ik de jongen ook nog nooit gezien, ik ga er vanuit dat ze al opgegeten zijn voordat smorgens het licht aan gaat.
Als de kauderni's ooit een jongen krijgen wil ik die wel proberen groot te brengen, dat is veel eenvoudiger (voor zover ik het gelezen heb).
 
Erg mooi Lauwrensz en wat een stekken zeg :thumbs:
 
Misschien een bak erbij :D :D

Haha er komt geen bak bij maar na de zomer ga ik wel bekijken of ik het een en ander ga aanpassen. Het liefste wil ik de 2 bakken aan elkaar koppelen zodat ik nog maar 1 hoeveelheid water heb waarvan de waardes op pijl gehouden moeten worden. Maar voor nu alleen veel denkwerk en puzzelen met de ideale combinatie tussen wensen van mijn vrouw over hoe het er uit ziet, ruimte in de woonkamer, mijn eigen wensen/eisen en natuurlijk het budget.
 
Ik ben blij dat ik dat probleem niet hier heb :D :D
 
Mijn vrouw kon ik overhalen door te zeggen , ik een nieuwe bak en jij nieuwe meubels
 
Mijn vrouw kon ik overhalen door te zeggen , ik een nieuwe bak en jij nieuwe meubels

Ik hoef niemand over te halen hoor, mijn vrouw vindt na 5 jaar de kast onder het aquarium niet mooi meer bij de rest van de inrichting passen, dussss........

:thumbs:
 
Tja hier was het wel een ander verhaal omdat de hele woonkamer omgedraaid moest worden.
 
Ik hoef niemand over te halen hoor, mijn vrouw vindt na 5 jaar de kast onder het aquarium niet mooi meer bij de rest van de inrichting passen, dussss........

:thumbs:

Kun je de inrichting dan niet aanpassen aan de kast onder de bak:juggle:
 
Overal is een oplossing voor
 

Terug
Bovenaan