ZooZa's Zuid-Amerika Aquariumpje


Relatief klein bakje, maar prachtig ingericht.
Als je je water nog wat donkerder wil, kan je altijd elzenpropjes gaan toevoegen.
Het seizoen om ze te gaan plukken komt eraan.

Zelf gebruik ik ook soms rooibosthee, maar die moet dan wel echt 100% puur zijn zonder toevoegingen.
 
Otto77 zei:
Relatief klein bakje, maar prachtig ingericht.
Als je je water nog wat donkerder wil, kan je altijd elzenpropjes gaan toevoegen.
Het seizoen om ze te gaan plukken komt eraan.

Zelf gebruik ik ook soms rooibosthee, maar die moet dan wel echt 100% puur zijn zonder toevoegingen.

heb inderdaad al elzenproppen toegevoegd, heb er ook al een aantal achter de hand :D die thee ga ik ook eens proberen, bedankt!! (biologische dus?)
en bedankt voor het compliment haha!! :D
 
kleine update, nieuwe planten zijn binnen
2 Braziliaanse Klimop, die al meteen goed aanslaat! iedere dag wel nieuwe blaadjes, en verder Echinodorus Panaculatus "Amazone"
de Antennebaarsjes vinden vooral de tweede wel interessant, hebben denk ik al weer een nieuw fijn plekje gevonden, helemaal voorin, net boven de wortels
Oh, en het vrouwtje haar legbuis is weer terug, nu hopen dat het mannetje ook echt een mannetje is en geinteresseerd is hahaha, vanavond maar weer wat bevroren voer geven, misschien helpt het!
hierbij wat foto's!

IMG_4965_zpsm2fg6ias.jpg

IMG_4968_zpsa3rixv8p.jpg

IMG_4978_zpsbqdjjygq.jpg

IMG_4981_zpsfx3yq8q4.jpg

IMG_4982_zpstui5rguo.jpg

IMG_4984_zpsomv5c07i.jpg


laat maar weten wat je vind, en zijn er verder nog tips?
 
Mooi,muv de zichtbare slangen en tubifex korf.
 
Vandaag word het echt blackwater! :D ga zometeen wat thee toevoegen, zat te denken aan de Zonnatura Rooibosthee, zou goed moeten zijn?
 
Yup en geen toevoegingen ;)
 
IMG_5014_zpsngetvuom.jpg


2 liter thee erin, al een heel verschil!
 
Mooi! Heeft het gebruik van rooibos nog invloed op je waterwaarden eigenlijk? Of is het echt alleen kleuring (en een smaakje)?
 
zover ik weet heeft dit geen invloed, alleen kleur, maar dat zou ik aan de experts moeten vragen
sommigen zeggen dat er ook looizuren of zoiets in komt, dat dan weer algen tegen gaat, maar dat zou ik nog moeten zien

nog een vraag, mijn vrouwelijke heeft ��n wit stipje net boven haar ogen, kan dit kwaad? ik zou ook catappabladeren kunnen toevoegen, in de hoop dat het niet erger word, maar heeft dit nut?
 
ZooZa zei:
zover ik weet heeft dit geen invloed, alleen kleur, maar dat zou ik aan de experts moeten vragen
sommigen zeggen dat er ook looizuren of zoiets in komt, dat dan weer algen tegen gaat, maar dat zou ik nog moeten zien

Ben benieuwd, heb nu sinds twee dagen mijn bakje aan het indraaien en die is nu wat donkerder door de kleur die het hout afgeeft. Ziet er wel mooi uit vind ik, maar dat hout geeft natuurlijk niet eeuwig kleur af ;)

Succes met de vis trouwens, ik kan je daar geen advies in geven helaas.
 
De bak loopt nog goed, net een grote schoonmaak gedaan, alle klimop ingekort, groeide letterlijk bijna de bak uit aan de achterkant, dus die is nu weer mooi kort, ook nieuwe stekken kunnen planten, dus nu 11 stekken, waarvan 6 hele kleinen! die kunnen dan naar andere mensen als ze groot zijn :D
Ik zal zometeen even wat plaatjes schieten, nu eerst weer even wat thee zetten! :)
 
Heel mooi ZA bakje!

Welk plantje is dat trouwens dat precies op kleine palmboopmjes lijkt?
Dat zou ik in m'n bak ook wel willen.
 
Ik heb eerlijkgezegd geen flauw idee, sorry, het was wel een Amerikaanse plant, kwam ook in Noord-Amerika voor als ik het goed zeg, achterin de bak staat nog een grotere, voorin nog 3 stekjes als ik het goed zeg :)
bij deze een fototje :)

IMG_5914_zpsi3xfxsih.jpg


voorin de bak is het echt een puinhoop, wil dat uiteindelijk wat open krijgen, maar nu komen daar nog even de stekken van de Braziliaanse Klimop, Javavaren en dus dat andere plantje, tot ze groter zijn en naar achteren kunnen :)
Iemand nog tips?
 
Ik zie hier de ene na de andere prachtige bak voorbij komen ik moet nog mijn best gaan doen :D
 
mooie bak man !

de mijne krijgt ook een make-over effe wachten op men hout van bij hans ossendarp ;)
 
ramirezi's gaan nog goed, ben wel bang dat het nu twee vrouwtjes zijn XD Balen, had gehoopt op nestjes!
Ik denk ook dat wanneer ik er nog een man bij ga zetten, het dan foute boel word? iemand tips? hoor soms ook dat Harems goed gaan?
Bedankt voor de reacties allemaal :D Ben er al heel blij mee! de Thee werkt heel goed trouwens!
 
Ik zou het zo laten want je bak is gewoon te beperkt voor uitbreiding.
 
IMG_3607_zpsug9tf6mz.jpg


kleine update, aquarium is weer helemaal veranderd, zwartwater biotoop werkte niet voor dit bestand en ik denk dat je daarvoor helemaal schoon moet beginnen?
De Javavaren zit nu nog los rechts voorin op de foto, maar is inmiddels vastgezet :D
 
in wat voor zin werkte het zwart water biotoop niet? ik vond dat er namelijk wel erg gaaf uitzien.
 
Vooral dat ik een nogal volle bak had, en te weinig tijd, en kon het dus gewoon niet goed onderhouden (veel uitwerpselen :p )
Ik wil de bak het allerliefst weer zwartwater maken, maar ik denk dat het gewoon niet goed werkt met het huidige bestand (eigenlijk passen maar 2 soorten echt goed naar mijn idee)
En eigenlijk vind ik de bak ook niet zo fijn werken voor een beetje een mooie scape, door het binnenfilter, kap, licht en achterwand, maar dat heb ik maar geaccepteerd, ik ga hier niet veel geld aan uitgeven denk ik, de bak staat en draait al bijna 8 jaar denk ik
 
ik zit me is een beetje in te lezen, en de meeste vissen voor blackwater biotopen worden idd ook te groot voor 60x30x30. ag misschien als je ooit is de plek heb een wat grotere opzetten. die kap is zeker 1 die open gaat en dat je dan weer geen licht in je bak hebt zeker :D binnenfilter had ik bij mijn juwel al binnen 3 maanden eruit. wat een zichtbare ondingen zijn dat.
 
Alles wat je zegt heb ik ook ja! Ik wou eigenlijk heel graag een cichlide aquarium ervan maken, met een dwergcichlide zegmaar, maar aangezien ik al zoveel medebewoners heb gaat dat niet
Ik ben ook niet zoiemand die ze allemaal verkoopt, ik denk dat ik ze maar een beetje weggeef aan anderen :D
En om nu nog een buitenfilter te kopen voor een aquarium dat waarschijnlijk niet lang meer te draaien heeft, vind ik ook een beetje te.
En over de kap, het liefst zou ik een open kap hebben, maar dat gaat gewoon niet bij deze bak, is namelijk het allermooist met aquascapes vind ik!
 

Terug
Bovenaan