Zoek inspiratie voor een 100 liter aquarium.


Je oppervlakte is niet giga denk ik en ze voeden samen de kleintjes op dus ik weet niet of dat met een andere soort erbij goed zal gaan. Volgens mij heeft @Killerfish dat wel maar in een wat grotere bak.
Klopt. Hier een enkele Princes van Burundi meegenomen, het was de laatse van die LFS. Dit ging eigenlijk prima. Dezelfde soort bij mijn eigen LFS besteld en toegevoegd, maar dat bleek toch een fout. Het trio gaf wel zo'n dominante aanwezigheid dat ik mijn multi's niet meer zag en ze enkel in hun slakkenhuizen verstopt zaten. 2 stuks uitgevangen en teruggebracht en met deze ene gaat het tot nu toe echt heel goed, al is het ook een wat onderdaniger type, was vanaf het begin al te zien. Zwemmen nu vrolijk met en naast elkaar door de bak. Echter, de vissen hier zijn nog niet oud genoeg voor jongen dus weet niet hoe de multi's dan gaan reageren op deze ene vis. De tijd zal dat moeten leren.

Eventueel eens kijken voor stenen via mp, daar heb ik mijn set ook vandaan voor een relatief lage prijs
 
in een bakje van 100L alleen multi's of similis houden en dan alleen schelpen erin.
Dan heb je een mooi biotoopje.

 
Waar kan je breuk stenen halen want intratuin en de praxis hier in leeuwarden heeft het niet
Mocht je in de buurt van Hoorn (nh) komen heb ik breuksteen liggen vanuit mijn vorige aquarium, mag je zo gratis meenemen. Wel ff schoonmaken nog, liggen nu in de tuin. Kijk evt. Even in mijn foto album daar zie je de stenen in mijn oude bak liggen.
20211218_220239.jpg
 
Ja dat snap ik Jan en ben je al uit je bestand?
Waar heb je de inhoud van je bakje gelaten dan? Is alles verkocht?
 
Ja dat snap ik Jan en ben je al uit je bestand?
Waar heb je de inhoud van je bakje gelaten dan? Is alles verkocht?
Multies of similis gaat het worden.
Kwa inrichting denk een lichte gelige steen wat tegen de achter wand met daarvoor zand en slakkenhuizen.
en mischien nog valesneria er bij.
ZOals je in filmpje kan zien wat iets eerder is gepost.
Deel naar lfs gebracht en stenen liggen hier nog in een emmer weet niet wat ik daar mee moet doen
denk dat ik dat weg gooi
 
Nou ja dan komen je bewoners wel weer goed terecht.
 
Ja lastig nu met de lockdown dus dat deels wel bestellen worden denk ik. Of een paar weekjes wachten.
 
bedacht me dat ik nog wat stenen in mij berging had liggen
20211219_133731.jpg
 
Heb mijn slakkenhuizen hier vandaan, mocht je ze zoeken

 
Heb mijn slakkenhuizen hier vandaan, mocht je ze zoeken

Staat niet bij hoeveel je daarvoor krijt en ik kwam ook deze nog tegen:

 

Terug
Bovenaan