zieke discussen


ik filter met actieve kool, fitler watten en filter spons. ik heb 2 van die bakken die in de fiter zitten. aan de onderkant zit actieve kool, dan filterspons en dan filterwatten

IMO voegt kool niets toe. Dan zou ik spons grof, spons middel, spons fijn en filtervlies (ipv watten) toepassen. Maar in een toekomstig filter zou ik kijken of je siporax oid kan toepassen als biologisch materiaal
 
1614849039160.png

als ik deze koop, zit ik dan goed? kan ik dit ook voeren aan de discussen die rond de 8 cm zijn?
 
17 euro voor een plaat?
Wauw ik eet niet eens zo duur.
 
ja, is inderdaad niet goedkoop, maar het is wel goedkoper dan de blokjes en je hebt meer. dus als het dan beter is voor de vissen heb ik het er wel voor over...
 
Bekijk bijlage 320624
als ik deze koop, zit ik dan goed? kan ik dit ook voeren aan de discussen die rond de 8 cm zijn?
Ik persoonlijk koop nooit Stendker voer.

Voor dit geld heb je denk ik ook het voer van Jan @janjdk, ik denk dat dit kwalitatief beter is, maar standaard voer van Ronald is ook prima imo
 
oh oke, dan ga ik daar nog even naar opoek!
 
ik kan nergens diepvriesvoer vinden van deze merken...
 
Om een idee te geven ik koop 500gr discusmix platen voor 5.50 euro.
 
ik kan nergens diepvriesvoer vinden van deze merken...

Het zijn ook geen merken lol.....

Ronald uit Weesp geloof ik. Bedrijfsnaam durf ik niet te zeggen, maar hoor je vast zo van iemand.

Jan haalt het bij de Diebo Nieuwegein volgens mij, merk weet ik ff niet uit mijn hoofd, kan er later naar kijken.

Bij Aqua Amazone of Nhamunda is in ieder geval ook prima voer te koop
 
Om een idee te geven ik koop 500gr discusmix platen voor 5.50 euro.
oh ja, dat is echt wel een hoop minder. Weet je toevallig de webside?
 
Het zijn ook geen merken lol.....

Ronald uit Weesp geloof ik. Bedrijfsnaam durf ik niet te zeggen, maar hoor je vast zo van iemand.

Jan haalt het bij de Diebo Nieuwegein volgens mij, merk weet ik ff niet uit mijn hoofd, kan er later naar kijken.

Bij Aqua Amazone of Nhamunda is in ieder geval ook prima voer te koop
diebo verkoopt OceanNutrition.

die zijn top vind ik.
 
ik woon best ver weg van al deze winkels, dus bestellen en ophalen is helaas geen optie ):
 
Is geen website.
Ik stap in de auto voor mijn schatjes.

Maar Ronald brengt thuis.
Zoek op fb naar diervoeders Ronald te Weesp
 


Flatpacks zijn tov blisters uiteraard handiger en goedkoper, maar vooral veel minder water.

Dieboshop doet ook aan verzenden, in tempex doos en er worden koel elementen bijgevoegd.
Favoriet van mijn discussen is discusbalance, mysis, cultivated bloodworms, Artemia en super schrimps.
En dan krijgen ze ook meer body, zeker boven het hoofd ipv wat je veeel ziet....een rug zo dun als een mes.

4-3-2021-2.jpg
 
wow wat een mooie vis! de vissen hebben soms inderdaad een dunne rug. ik begreep niet helemaal of ik nou een grot pakket of blokjes moet kopen...
ik heb tot nu toe alleen blokjes gehad, maar als een root pakket handiger is is dat natuurlijk ook geen probleem...
 
helaas lukt het deze site ook niet on te bezorgen):
 
diebo ? doen ze het niet meer bezorgen ?
 
klopt, bij het betalen zijden ze dat meerdere dingen niet bezorgd konden woorden
 
ik heb net geeld, en ze verzenden inderdaad geen diepvriesvoer meer
 
jammer, dan wordt het reizen en zelf koelpacks meenemen. Ik zelf koop altijd voor een jaartje als ik zon rit maak.
 
ik kan niet rijden, dus dat wordt een beetje moeiljik...
 
Lees even wat RJoemman zegt. Wellicht leer je wat.
 
dank voor de tips, ik ga er volgende keer zeker gebruik van maken, het is mij nu gelukt om mysis en arthemaia te bestellen, voor een redelijke prijs!
 
dank voor de tips, ik ga er volgende keer zeker gebruik van maken, het is mij nu gelukt om mysis en arthemaia te bestellen, voor een redelijke prijs!
Ik heb tussendoor wat meegelezen Suzan. Fijn dat je prima ondersteuning krijgt.
 
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nu is? Update?
 
het gaat weer goed met de vissen! er zijn geen zieke meer, en ik verschoon het water 80% om de 2 dagen...
 
fijn dat te lezen. Nu willen we wel graag foto's zien natuurlijk
 
hoi,
helaas zie ik nu dat er een discus weer ''ziek'' is geworden, hij zwemt niet meer naar mij toe als ik eten geef (hij was altijd erg actief) en hij is heel licht gekleurd. ik heb eerder gisteren nog 75% water verschoond en vandaag was weer een waterverschoningsdag. ik heb verder naast het water verschonen niet veel veranderd. hebben julie een idee wat het kan zijn? ik weet niet of het verstandig is om het water nu veel te verschonen. de vorige discussen die overleden waren heel donker gekleurd, en deze heel licht, dus ik weet niet of het hetzelfde is. hebben julie ideeƫn?
 
Ik heb nu toch een 60% waterverschoning gedaan. Ik hoop dat dat het niet erger maakt?!šŸ˜¬
 
Foto van zijkant en voorkant vis. Kijken naar kleur ontlasting, Kijken of vis sneller adem haalt. bewegen allebei de kieuwdeksels als hij ademt haalt. Al wat je zie aan vis beschrijven.

Water verversen kan NOOIT kwaad (nl kraanwater) mits je de temperatuur niet teveel laat schommelen.
 

Terug
Bovenaan