Zelfbouw 50x50x50


Oefening baart kunst, oefenen oefenen & nog is oefenen.

Eerst goed oefenen, en daarna pas aanbieden :)
 
Ik maak regelmatig bakken, dit was een beetje een mislukte (nu ziet de bak er stukken beter uit) volgende week komt het voor 150x50x50 aquarium dus als ik tijd heb kit ik die ook gelijk
 
Vandaag bij de pr*xis scharnieren en deurknoppen gehaald voor de onderkast en lichtkap. Kastje word zelf in ral 9010 gelakt en ik denk dat zwart daar prima bij past. Heb niet veel tijd maar ik wil morgen het deurtje maken en als ik tijd heb installeren, gronden zal waarschijnlijk moeten wachten tot volgende week.

IMG_20190311_185140.jpg
 
Ik wil een ieder die deze post vanaf het begin gelezen heeft en onder andere het aardappelschilmesje gezien heeft waarschuwen om daar bijzonder mee op te passen,glas is keihard en kan splinters los laten schieten door het gebruik van een dikker mes dan dat de lijmlaag 'dik" is,doe je ooit zoiets zet dan een beschermde bril op.

En eh' hoezo verkeerde tape gebruikt,een aquarium lijm je met kit en door de 'goede 'hechting blijven de opstaande ruiten gewoon staan hoor,ik heb altijd gebruik gemaakt van simpele cellotape om de ruiten op zijn plaats te houden,daar heeft de tape dus een ondergeschikte rol in,en de papieren tape die je gebruikte is al helemaal verkeerd die geeft een slechte hechting op glas oei.

Het loshalen van gelijmde aquariumruiten kun je het beste oplossen door een aantal dunne gitaarsnaren te kopen,,ja een aantal want bij de verkeerde trekkracht en de daarbij behorende zigzag bewegingen kunnen ze breken,maar met beleid kun je ver komen.De gitaarsnaar maak ja aan de beide uiteinden vast aan een houten klosje,zo kunnen we dus de 'zagende 'heen en weerbewegingen maken.Is de lijmlaag behoorlijk dik,dan kopen we een dikkere gitaarsnaar,,

gr.bert
 
Begrijp ik het nu goed , dit gaat toch niet de verkoop in hoop ik ?
Alle basisvereisten voor goed kitwerk mis ik hier volledig .
 
De kit was bij het uit elkaar snijden dik genoeg voor het mes en is niet gesplinterd (op een strip na) dit schilmesje was ook niet zo dik. De bak is zeker wel goed gekit en wel geschikt voor verkoop maar dat ga ik waarschijnlijk niet doen.
 
We zijn weer een tijdje verder maar het aquarium is klaar. Morgen wil ik de kast aflakken. Ben druk met andere bakken dus voor deze helemaal "up en running" is zijn we weer een tijd verder maar het begint een geheel te vormen.

IMG_20190326_165603.jpg


IMG_20190326_165609.jpg


IMG_20190326_165607.jpg


IMG_20190326_165606.jpg
 
De 150cm is ook klaar. Heb de kap er voor het idee op gezet maar deze moet nog gelakt en in de epoxy worden gezet.

IMG_20190326_165546.jpg


IMG_20190326_165542.jpg


IMG_20190326_165536.jpg


IMG_20190326_165532.jpg


IMG_20190326_165525.jpg
 
Het aquarium is grotendeels af. Er moet nog epoxy in de kap en misschien spuit ik hem nog een keer over maar het ziet er tot nu toe goed uit.

IMG_20190330_173003.jpg


IMG_20190330_172956.jpg


IMG_20190330_172958.jpg
 
Leuk geheel zo, alleen dat ''kruis'' bovenop doet me aan een kerk denken:D:sorry:
 
Als je er op let ziet het er inderdaad wat kerkachtig uit:engel: gelukkig kan ik de knopjes later makkelijk veranderen mocht het nodig zijn.
 
Waarschijnlijk weet je het wel, maar kijk eens op AliExpress, daar heb je alle soorten scharnieren en knoppen voor een prikkie
 
Ik overweeg om voor het aquarium van 150cm een zelfde meubel te maken. Dat aquarium is voor de verkoop dus het moet wel een makkelijk verkoopbaar model zijn. Is dit een populair model of moet ik een wat strakker meubel maken?
 
Nou persoonlijk vindt ik de kast wel goed maar de kap vindt ik nogal lomp overkomen. Misschien komt dat ook door de foto of door de witte kleur. Daarbij zal de een het wel mooi vinden en de ander weer niet natuurlijk.
 
Er zijn veel strakke kasten en dit is wel wat luxer maar ik weet niet of daar vraag naar is. De vraagprijs word 650 euro (alles is helemaal nieuw)
 
650 is toch wel een goede prijs voor één nieuw aquarium van 150x50x50 met kap en kast?
 
Het is ook nog niet helemaal afgewerkt. Kieren rondom de deur hou je altijd.
 
Je hebt een kiertje tussen het aquarium en de kast maar dat heeft meer met het licht te maken.
 
Klopt, deurtje is wel recht maar er zit nog geen magneetje in dus hij gaat telkens een klein stukje open.
 
Ik blijf erbij dat het pruts werk is, maar jij hebt op alles een antwoord.
Maar 650 vragen en zo een kwaliteit geleverd krijgen vraagt
om moeilijk heden .
Denk garantie en nazorg, en een echt bedrijf werkt uit een hal of schuur maar niet uit een woonkamer.
Maar goed pruts en droom verder rijk zul jij hier beslist niet van worden.

Mvg Wim
 
Tenzij jij een aquarium van mij hebt gezien en "aangeraakt" kun je moeilijk zeggen dat het prutswerk is. Jij gaat er blijkbaar vanuit dat iedere startende ondernemer een grote loods heeft om te werken, als jij denkt dat je met grote investeringen een bedrijf begint zul je inderdaad niet rijk worden.
 
Nog weinig veranderingen omdat ik heel druk ben met andere dingen, zodra ik tijd heb komen er weer wat updates (hij komt waarschijnlijk in de showroom te staan) . Wat betreft het bouwen van aquaria is er wel veel veranderd, we zitten nu in een grote loods en we gaan zelf glas snijden, ook kunnen we heel goedkoop pp laten slijpen, we gebruiken nu ook een andere kit waardoor we aquaria met een hoogte van meer als 1 meter kunnen bouwen.
 
Niet zoveel (wel wat bakken voor roggen welke 80 tot 100cm hoog zijn) Als de kit sterk genoeg is voor 100cm of meer betekend het ook dat het sterker is als normale kit van bijvoorbeeld Den braven en dat is wel een plus punt (zeker met 6 jaar garantie)
 
Met duikbril en bij nog grotere maten word er een instructieboekje "diepzeeduiken"
meegeleverd:D
 
Ziet er goed uit maar er zitten wel wat foutjes in de tekst.
En RVS heeft geen coating wat beschadigt kan raken waardoor het gaat roesten ;)
 
klopt, maar lasnaden gaan op den duur wel roesten. Zal even kijken hoe ik het beter kan formuleren.
 
Ook wel fijn om de eerste review binnen te hebben (en hij is nog positief ook):D:D
 

Terug
Bovenaan