Zelfbouw 50x50x50


Vandaag met de kap voor een andere bak bezig geweest, hoop morgen mijn aquarium uit elkaar te halen en een goed begin te maken aan het meubel, het moet volgende maand af zijn want dan moet ik waarschijnlijk een ander aquarium maken.

IMG_20190227_172521.jpg
 
Vandaag het meubel afgemaakt, moet nu tijdelijk stoppen en ga woensdag of donderdag weer verder.
 
Ben vandaag bij een aquariumwinkel geweest en ik mag waarschijnlijk een Zelfbouw bak in zijn winkel zetten, ik wil een "populair" model in zijn winkel zetten zodat er veel vraag op komt maar ik weet niet welke modellen erg in trek zijn, wie kan mij helpen?
 
Aquanick ik wil je niet beledigen hoor maar jou kwaliteit van bouwen lijkt mij niet geschikt voor de verkoop bij een aquawinkel.
het lijkt echt op beginners werk.

gr wim
 
De bak word nog herkit omdat er wat foutjes inzitten en de kap moet nog afgewerkt worden
 
Ben vandaag weer bezig geweest. De kast moet nog geschuurd en afgewerkt worden (een deurtje is ook wel handig) en het aquarium moet nog herkit worden maar het geeft een idee. Ik heb ook nog een bak van 150x50x50 (verkeerd glas besteld moest eigenlijk 180cm zijn voor klant) waar ik een modern meubel voor wil maken zodat hij in een dierenwinkel kan staan.

IMG_20190306_173340.jpg
 
Heb de bak weer uit elkaar gesneden en ben begonnen met schoonmaken morgen wil ik de bak hechten de onderkast gronden. Techniek zal nog wel een tijdje duren want door een fout bij het bestellen van glas is het budget op (heb nu wel een aquarium van 150x50x50 over)
 
Een klant had een bak van 180x50x50cm besteld maar ik ben ergens de mist in gegaan en heb glas besteld voor bak van 150x50x50cm.
 
Oei, dat is wel even zuur, maar die raak je ook wel weer kwijt.
 
Ik hoop het, is er veel vraag naar kale glasbakken?
 
Ik moet waarschijnlijk een bak maken voor in een winkel dus misschien kan ik hem daar kwijt
 
Dit is gewoon een klein foutje en dat heb ik al opgelost. Wel knap dat je aan 1 foutje op heel veel aquaria kunt zien dat ik een Franky 2.0 ben.
 
Want? Ik bestel 1 keer verkeerd glas en ik ben gelijk een prutser?
 
Die bak was slecht gekit maar heb hem al uit elkaar gehaald
 
Die bak was slecht gekit
Precies, en laat dat nu net de bak zijn die iedereen hier voor het eerst te zien krijgt.
De ervaring die je zegt te hebben straalt er nou niet bepaald vanaf bij dat bakje.

Qua prijs zit je ook knap hoog zag ik op je website, en dan moet de kwaliteit daar ook aan voldoen, bij meerdere bouwers heb je jou twee getoonde bakken voor 100 euro minder

Ik wil je echt niet beledigen hoor, maar als je een eerste indruk wilt maken doe dat dan goed.;)
 
Precies, en laat dat nu net de bak zijn die iedereen hier voor het eerst te zien krijgt.
De ervaring die je zegt te hebben straalt er nou niet bepaald vanaf bij dat bakje.

Qua prijs zit je ook knap hoog zag ik op je website, en dan moet de kwaliteit daar ook aan voldoen, bij meerdere bouwers heb je jou twee getoonde bakken voor 100 euro minder

Ik wil je echt niet beledigen hoor, maar als je een eerste indruk wilt maken doe dat dan goed.;)

Precies dit
 
Jullie hebben groot gelijk! Mijn prijzen verlagen is voorlopig niet mogelijk omdat het glas voor mij heel duur is (ik snij het niet zelf) ben de bak nu aan het schoonmaken.
 
Ik ga de bak vandaag hechten en morgen of vanavond helemaal kitten, heb dure tape gekocht dus het moet goedkomen
 
Gewoon isolatietape werkt ook goed, gebruik ik met het spuiten van de auto ook om af te plakken, krijg je echt strakke lijntjes van.
Action, 5 rolletjes voor een euro:thumbs:
 
Deze tap was 6 euro die goedkope 1,95:engel: dit is het eerste aquarium wat ik ooit gemaakt heb en ik heb bij het bestellen van glas geen rekening gehouden met voegdikte dus 2 platen steken 0,8mm uit aan elke kant...
 
Ik ga de bak vandaag hechten en morgen of vanavond helemaal kitten, heb dure tape gekocht dus het moet goedkomen


ik heb +/- 25 jaar kitten achter de rug van autoruiten, heb trainingen gegeven, en ben een van de weinigen in NL die een certificaat heeft van Maybach.
dit om hun autoruiten te mogen plakken.
voor goed materiaal en hoog afleverwerk hoef je geen dure tape;s en dergelijke te kopen het is de manier waarop je werkt en aflevert.

maar goed ik voorspel jou nu dat jij niet veel zal verdienen aan de bakken die jij maakt of gaat maken.

veel geluk verder

mvg Wim
 
Deze tap was 6 euro die goedkope 1,95:engel: dit is het eerste aquarium wat ik ooit gemaakt heb en ik heb bij het bestellen van glas geen rekening gehouden met voegdikte dus 2 platen steken 0,8mm uit aan elke kant...


zie daar weer een fout van 1.6 cm

het zegt mij genoeg
 
Dit is de eerste bak die ik ooit gemaakt heb (3,5 jaar geleden) toen was ik nog niet professioneel bezig. Het is wel goed weg te werken, nu bestel ik het glas zo dat er 1mm voeg is.
 
Bak is weer gekit, nu wel goed gelukt (ziet er een beetje wazig uit maar het is mooi strak) morgen waar nodig schoonmaken en de onderkast afmaken. Als het kan wil ik morgen ook de onderste lijst en eventueel de lichtkap eropmaken

IMG_20190309_151540.jpg


IMG_20190309_151532.jpg


IMG_20190309_151605.jpg
 
Dankje, vandaag kan ik niet met het meubel bezig want ik werk altijd buiten en er komt een aquarium aan water uit de lucht
 

Terug
Bovenaan