Zaden via Aliexpres


Nog niets gekocht maar wat ik lees op moestuin en aquarium pagina's is dat er meestal iets anders uitkomt als dat je besteld of dat alles door elkaar zit zonder Engelse text.
 
Nog niets gekocht maar wat ik lees op moestuin en aquarium pagina's is dat er meestal iets anders uitkomt als dat je besteld of dat alles door elkaar zit zonder Engelse text.

Haha, dat dacht ik al. Mn vrouw bestelde er ooit aardbeien voor de tuin en dat werden klavertjes vier:(
 
Whahaha....oops

Ja dat kocht ze voor enkele dubbeltjes terwijl de porto vanuit daar al veel hoger is natuurlijk. Dus wat kun je dan ook verwachten he. Vandaar ook mn vraag of er leden zijn die wel positieve ervaringen hebben.
 
Ja dat kocht ze voor enkele dubbeltjes terwijl de porto vanuit daar al veel hoger is natuurlijk. Dus wat kun je dan ook verwachten he. Vandaar ook mn vraag of er leden zijn die wel positieve ervaringen hebben.
Ik zag onlangs iemand op Facebook die zaden van "mosballen" gekocht had... :p ik weet niet wat het geworden is maar ik ben vrij zeker dat we hier allemaal wel het juiste antwoord op weten...
 
Ja die zag ik ook op AE te koop en dacht ook al van.................................:D:D
 
Ik had/heb ook van die zaden..
Hetgeen dat opkwam leek op gras en heeft ook niet lang geleefd in het aquarium..
Moet nog een 2e ronde zaaien in potgrond en hopen dat daar meer uit komt maar betwijfel het
 
Ik heb onlangs Glossostigma, Hemianthus en gemengde zaden gekocht op AE. Ik heb ze een week geleden toegepast in een schaal binnenshuis en in een potje met vijveraarde in de vijver. Ik moet dus nog zien of het überhaupt iets gaat doen en wat er dan uit komt. Als er iets over te melden valt, laat ik het hier weten.
 
Ik heb een hele hoop zaden liggen hiervan.

Ze verkopen het meestal als aquariumgras met fotos van vanalles en nog wat, maar het lijkt mij op gewoon gras...
Ik heb ze geplant en het leek op gewoon gras...
Nog niet alles getest maar de gemengde zaden was echt pure brol.
 
Haha sorry John.
Misschien zal ik deze week nog eens de andere zakjes ook proberen.
Maar het lijkt mij allemaal op gewoon graszaad ...
 
Ja het heeft me maar 1 euro gekost en ik kende de risico s:D:D;)
 
jaa het kostte mij ook niet veel ;)

Ik heb ook HC zaadjes, die ga ik wel eens proberen .
 
Eigenlijk kun je wel nagaan dat je voor een euro niet veel krijgt want de porto vanuit China zal al duurder zijn denk ik:D:D
 
Ik had er denk ik beter een lekker ijsje voor kunnen kopen:D:D
 
Zo kan ik ook rijk worden zeg...... Gewoon een zak graszaad en dan in 100 delen:D
 
Momenteel zie ik alleen sprietjes tevoorschijn komen. Ik heb 3 soorten geplant, geen ervan besteld als Eleocharis maar vooralsnog zie ik alleen grassprietjes ...
 
Jongens de moed zakt me als verder in de schoenen zo:'(:'(
 
Ja zeg, ik heb ze nog niet eens binnen maar volgens mij kan ik net zo goed een pol met gras uit de tuin in mn bak zetten:D:D
 
Ik kan me ook nog herinneren dat mensen er bolletjes bestelde voor rozen, waarvan elk blaadje een andere kleur zou hebben. Dit was ook niet waar natuurlijk.
Nu ik de reacties van de andere aquarianen lees, zou ik zeggen dat je je plantjes beter gewoon in de winkel of online bij bv aquaplantsonline.nl kan bestellen (oeps, reclame :D)
 
Maar daar bestel ik ook regelmatig hoor.
Ik wou graag een keer van zaad af aan opstarten.
Het is de bedoeling dat het vochtige grond gedeelte volledig dicht groeit en in het midden staat een lava steen. Eerst moet die begroeien met mos en daarna wil ik er een Anubias op laten groeien. Wordt A.Gracilis of A.Hastifolia, daar ben ik nog niet uit. En drie keer raden waar ik die ga bestellen :D
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan