Zaden bestellen via wish


Even kicken..

Ik ben benieuwd naar de Lotus :DD

Ik zie ook allemaal keramisch filter materiaal op wish zou dat wat wezen ???
 
Wish.. Hoe veel wensen in je leven zijn al uitgekomen? Stop je geld niet in dit soort sites het is meestal gewoon troep. Tuurlijk zit er soms wat nuttigs tussen maar het is niet te voorspellen wat en wanneer dit zal zijn. Op aliexpress staan dezelfde items en vaak is die nog goedkoper ook, dat lijkt mij een betere plek om te zoeken. Goed naar de reviews kijken en aantal verkochte exemplaren. Dat geeft meestal een redelijk beeld over de kwaliteit van een item.

Filtermedia uit China heb ik zelf echter nog geen ervaring mee, wellicht kan jij ons proefkonijn zijn :)
 
Ben het met Daniël eens. Voor die paar euro kan je beter naar je lfs voor een plantje wat er goed uit ziet. Dat hele bestellen, eindeloos wachten tot t binnenkomt en vervolgens weinig succes tot opgroeien... naahhhh. Lotussen zijn ook slecht “klein” te houden omdat ik de ervaring mis hoe ik de Lotus mooi kweek. Ze komen wel bijna allemaal uit en maken bladeren naar t oppervlakte toe. Dus ipv een drijf plant zou t best kunnen!

filtermateriaal; wie weet! En de ervaringen lees ik dan graag! Zo leren we weer van elkaar :c:love:
 
Lotussen zijn ook slecht “klein” te houden omdat ik de ervaring mis hoe ik de Lotus mooi kweek
Bladere die langer worden gelijk eraf halen en met wat geduld ga je zien dat de plant geen of weinig lange stelen meer aanmaakt. Ook heb ik weleens iets gelezen om de wortels te knippen.
 
ja John, zo heb ik t geprobeerd. Direct alle lange bladeren weghalen. Maar de ervaring was dat de plant dan te weinig kracht heeft om verder te groeien. En regelmatig ging rotten. Ik heb ook geprobeerd iig drie (lange) bladeren eraan te houden. En de rest dan te knippen maar dan stopt hij op gegeven moment met groeien... het is echt een opgave, zeker voor iemand met weinig geduld zoals ik 🤣 heb twee lotussen die niet meer wilde in een buitenbakje gegooid en daar wil die op zich wel. Je ziet er regelmatig insecten op chillen. De natuur is er dus blij mee. Maar in mijn rio zit nu een Lotus van de lfs hihi en die dot het fantastisch.
 
Tja veel geduld heb ik ook niet en wellicht dat het net een andere soort lotus is. Hier kon ik hem wel vrij laag houden en volgens mij doen meer leden het op deze manier.
 
Ja precies. Of dat kwekers de plant eerst opkweken in laag water, waarna ze het niveau verhogen en hem dan klein houden. Tijdens de ontkieming is klein houden zeer lastig iig.
 
Ik zal snel een update plaatsen. Kom momenteel handen en voeten te kort dus ben lekker aan het verzaken op dit forum :sorry: :'(:LOL:
 
Ik heb er zelf nooit zaken mee gedaan, maar volgens mijn kinderen verkoopt Wish de troep die AliExpress niet wil verkopen.
Dat wil wel iets zeggen...
 
Ik heb er zelf nooit zaken mee gedaan, maar volgens mijn kinderen verkoopt Wish de troep die AliExpress niet wil verkopen.
Dat wil wel iets zeggen...

Oei..

nou ja ik zag daar dat plexiglas sump ding en toen kwam al dat filter spul ook in beeld
(ik dacht als het niet mechanisch is kan er toch weinig mee beuren toch ?
 
Oei..

nou ja ik zag daar dat plexiglas sump ding en toen kwam al dat filter spul ook in beeld
(ik dacht als het niet mechanisch is kan er toch weinig mee beuren toch ?

Ik heb je bericht gezien, en ben erg benieuwd naar de uitkomst. Ik heb hem ook al een aantal keren voorbij zien komen. Best wel verleidelijk...
 

Terug
Bovenaan