Zaden bestellen via wish


Ik verwacht minstens zoiets:
92502-plant-flower-bros-mario-party-super-ds.png
 
Ik ben half Amerikaans en ging via Schiphol naar Orlando op visite bij Fam. Dat was in de tijd dat ik super slank was en voornamelijk fruit en groente at. Dus ik had doodleuk een paprika in mijn handbagage... je voelt m al hè?

Ik kwam aan in Orlando (Schiphol had mijn paprika gemist blijkbaar) en ik werd nog net niet apart genomen in een donker hokje Voor een full body search maar kreeg wel NADRUKKELIJK het advies NOOIT, ECHT NOOIT MEER een paprika te importen!

Sindsdien Noem ik douaniers in de VS paprikapaniekers 😹 maar bestel nu wel vage zaden uit China wootwoot
 
We zijn alweer wat verder en de twee bakken (1x drystart en 1x water en zand) “ontwikkelen zich” vooral degene die gedoemd was om te mislukken; Geen gras, geen zonnebloemen, maar watervlooien, slakken en cyclopen in een bak met alleen aquariumwater, zand en wat zaden! Ik sta er versteld van, waar komt dit allemaal vandaan?!

de bak van de drystart deed het zo goed dat het tegen de afdekplaat groeide(was een ovenschaal) en deze heb ik vandaag geplant in een klein bakje met wat planten voeding, fingers crossed Dat dit gaat lukken! Beetje troebel maar dat paarsige zijn de spruiten
EA7E720B-4A7F-4CAE-8164-6343E15BB5CE.jpeg


To be continued!
 
F01C336F-FB59-410D-A1D0-7CE09E89FE2F.jpeg
De “oersoep”

zag zelfs een minuscuul wormpje net. Zover dus mijn theorie dat je met zaden verder geen besmetting van beestjes in je bak krijgt haha! T zit stjokvol leven, dat zaad...;)
 
Het was zo’n zak aquariumzand wat ik even uit heb gespoeld. Maar het heeft erg geregend en het staat onder een raam dat op een kier staat. Dus wie weet met wat regen meegekomen? Het was ook een schone was teil... Voorlopig laat ik m staan, vind het een interessant project!
 
Het was zo’n zak aquariumzand wat ik even uit heb gespoeld. Maar het heeft erg geregend en het staat onder een raam dat op een kier staat. Dus wie weet met wat regen meegekomen? Het was ook een schone was teil... Voorlopig laat ik m staan, vind het een interessant project!
Ja als iets nat word zoals zand of aarde of grind, dan gaan er allerlei beestjes in leven dus 100% dat je bodem de schuldige is
 
er kan best iets in het zand hebben gezeten

maar ook als het steriel was is een een beetje zand en zuurstofarm relatief warm water een super broedplaats voor rode en zwarte muggenlarven.
(rode muggenlarven zijn kleine rode wormpjes)
i
 
weet je nog welke leverancier het was lijkt mij ook leuk om het eens te proberen
 
Via wish.nl en gezocht onder aquatic seeds. AliExpress heeft ze ook. Je moet wel HEEEEEL VEEEEEL geduld hebben hoor! Duurde een tijd voor ze binnen waren en daarna nog een tijd voor het ontkiemde en groot genoeg was. En al die tijd niet vergeten nat te maken haha, wat ik dus regelmatig vergat... Maar Het is erg grappig om te doen.
De lotuszaden zijn ook een echte aanrader! Die gaan als een malle
 
Voordeel is wel dat we in Nederland niet echt bang hoeven te wezen voor de FBI-DEA
 
Via wish.nl en gezocht onder aquatic seeds. AliExpress heeft ze ook. Je moet wel HEEEEEL VEEEEEL geduld hebben hoor! Duurde een tijd voor ze binnen waren en daarna nog een tijd voor het ontkiemde en groot genoeg was. En al die tijd niet vergeten nat te maken haha, wat ik dus regelmatig vergat... Maar Het is erg grappig om te doen.
De lotuszaden zijn ook een echte aanrader! Die gaan als een malle
Dus eigenlijk heb je malle Pietje, uhh ik bedoel natuurlijk malle lotussen.
 
B6A6EE3B-2A62-4265-B5CF-9360DE6CDAC2.jpeg

Kijk nou toch! Mijn babies! Ze groeien best leuk. Alleen... dat blauwe/groene op de bodem vertrouw ik alleen niet. Heb er nog geen filter in zitten en de nitraat is laag (er zit veel voeding in de bodem) dus daar ga ik vandaag mee aan de slag. Wat zeggen jullie: is dit het begin van blauw alg?
 
Lastig te zeggen maar ik zou het zoveel mogelijk weghalen. Leuk als dit Lotussen worden en je kan dan wel een webshop beginnen ;)
 
Bekijk bijlage 306527
Kijk nou toch! Mijn babies! Ze groeien best leuk. Alleen... dat blauwe/groene op de bodem vertrouw ik alleen niet. Heb er nog geen filter in zitten en de nitraat is laag (er zit veel voeding in de bodem) dus daar ga ik vandaag mee aan de slag. Wat zeggen jullie: is dit het begin van blauw alg?

Blauwalg zijn toch wat meer plakaatjes als het begint ??
Mahjah weet jij veel wat je gratis hebt meegekregen uit china
Verstandig en logisch dat je het apart houdt

bdw die groene beauty daar achterin heb je die gelijmd of zo ??
 
Thanks John! Alleen die dikke zwarte unit in het midden is een Lotus. Dat kleine grut is een plantje nader nog te definiëren haha Maar die lotuszaden gaan erg hard! Zeker in mijn rio 125, het schiet omhoog.

dus, kopuh kopuh? Nu bestellen en binnen 5 weken ontvangen!:pp
 
Yes! Seconde lijm word hard bij aanraking met water. Dus schone Vochtige steen pakken, Beetje lijm erop, niet je Vingers of oogleden vastplakken, anubis/mos/javavaren erop en in t water stoppen. Meestal daarna nog een flinke waterwissel en dan kunnen de vissen erbij. Werkt fantastisch!
 
Die groene beauty is trouwens een stekkie van een Anubis die gigantisch aan het worden is in mijn Riverside bak. Allemaal bloemen en bladvorming. Terwijl de Anubis in mijn rio erg traag groeit. Maf hè, hoe verschillend het is. Maar het is een prachtige plant, de Anubis!
 
Thanks John! Alleen die dikke zwarte unit in het midden is een Lotus. Dat kleine grut is een plantje nader nog te definiëren haha Maar die lotuszaden gaan erg hard! Zeker in mijn rio 125, het schiet omhoog.

dus, kopuh kopuh? Nu bestellen en binnen 5 weken ontvangen!:pp

jammer want ik wilde net 20 Lotussen bestellen bij je :DD :DD. Afwachten dus wat het gaat worden maar het lijkt niet op gras dus je hebt meer geluk dan ik ooit had destijds.
 
Klopt.. was in mijn grote bak de favoriet van de manen om eitjes op af te zetten
heb er nu ook één maar die is nog aan het voorgloeien
 
funky lijken wel die blauwe kleur te verliezen nu ze groter woorden
 
EA18AA06-86E6-4F07-BA8E-AF3F25E14905.jpeg

nog steeds vage groene aanslag op de bodem die zich verspreid. Flinke waterwissel gedaan en nitraat/kalium toegevoegd. Ook nu verwarming en een pomp erin gestopt. We gaan t allemaal zien:LOL: plantjes groeien gestaag door!
 
Het is wat stil geworden op de kwekerij, stilte voor de storm of liggen jullie allemaal stoned op de bank ??
 
:ROFLMAO: Still alive and kicking! Erg druk met mijn bedrijf en gedoe met de school van mijn kinderen. Heb wel een eindconclusie voor je over zaden bestellen via wish; duuuuuuuurt laannnngggggg en werkt half.
De helft van de lotussen gingen rotten, de bodem met de rode plantjes ontwikkelde steeds blauwalg. De drijfplanten gingen niet drijven:stars:. Heb uiteindelijk de bodem verwijderd en een ph-verlagende bodem erin gedaan en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dus lekker naar de lfs en wat mooie plantjes kopen:DD maar vond het erg leuk het eens te proberen! Heb me wel vermaakt tijdens dit experiment. Zal morgen een foto plaatsen van de eindstand.
De bak met zand en zaadjes is nu een levend voer kwekerijtje van draadalg voor mijn garnaaltjes (laten drogen in de zon en zo je bak in) en allerlei Micro-beestjes waar mijn babyguppies van smullen.
Dus dat:petjeaf:alles goed met jouw bakkie, Martin? Groetjes!
 
Moggeuh smoggels..

Mijn bakje draait super maar uiteraard wel iets volkomen tegendraads weer..
Namen pffffffffff maar ik heb zo'n snelgroeier erin rode blaadje van onder groen van boven
Vorige week de helft afgeknipsts zat wat baardalg in nu zit ie alweer bijna in de uitstroom (met co2) zie je de alg ook weer verschijnen terwijl de rest van mn bakje zo schraal is dat ik juist pleco tabletten gekocht voor de kuhli en mn appeltje

Dus weer es precies tegenover gesteld. iedereen zegt van co2 gaat je alg weg, bij mij groeit het er juist van maf zooitje..

Dus maar geen Zaadjes bestellen toch.. ik had eigenlijk wel een soort familie kiekje verwacht waarop jullie met een stuk of 8 9 antennes op het hoofd rond lopen te zombiën
lol smile.gif
 
:ROFLMAO: Still alive and kicking! Erg druk met mijn bedrijf en gedoe met de school van mijn kinderen. Heb wel een eindconclusie voor je over zaden bestellen via wish; duuuuuuuurt laannnngggggg en werkt half.
De helft van de lotussen gingen rotten, de bodem met de rode plantjes ontwikkelde steeds blauwalg. De drijfplanten gingen niet drijven:stars:. Heb uiteindelijk de bodem verwijderd en een ph-verlagende bodem erin gedaan en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dus lekker naar de lfs en wat mooie plantjes kopen:DD maar vond het erg leuk het eens te proberen! Heb me wel vermaakt tijdens dit experiment. Zal morgen een foto plaatsen van de eindstand.
De bak met zand en zaadjes is nu een levend voer kwekerijtje van draadalg voor mijn garnaaltjes (laten drogen in de zon en zo je bak in) en allerlei Micro-beestjes waar mijn babyguppies van smullen.
Dus dat:petjeaf:alles goed met jouw bakkie, Martin? Groetjes!

Nou ja je hebt er weer wat van kunnen leren en ik hou het nog steeds bij planten uit de lfs.
 
Nee het waren geen “geestverruimde” zaadjes hoor Martin... helaas helaas :ROFLMAO:

En dat baardalg en co2... ik begrijp dat sommige planten co2 (MC bijv.) nodig hebben maar lees al even mee en denk steeds vaker; het is juist alle disbalans die bepaalde algen veroorzaken. 3wekelijks Flink verversen, 1 x in de week grote dosis planten voeding wat halverwege de week al verbruikt is, co2 omhoog/co2 omlaag. Met je planten die steeds, bij elke verandering, een stap achterlopen.
Als je plant het ergens niet doet, ff ander plekje proberen en verder rust reinheid regelmaat. En voldoende algeneters haha!
Maar je hebt een mooie bak hoor, zag ik laatst weer dus je bakkie boert lekker!
 
Nee het waren geen “geestverruimde” zaadjes hoor Martin... helaas helaas :ROFLMAO:

En dat baardalg en co2... ik begrijp dat sommige planten co2 (MC bijv.) nodig hebben maar lees al even mee en denk steeds vaker; het is juist alle disbalans die bepaalde algen veroorzaken. 3wekelijks Flink verversen, 1 x in de week grote dosis planten voeding wat halverwege de week al verbruikt is, co2 omhoog/co2 omlaag. Met je planten die steeds, bij elke verandering, een stap achterlopen.
Als je plant het ergens niet doet, ff ander plekje proberen en verder rust reinheid regelmaat. En voldoende algeneters haha!
Maar je hebt een mooie bak hoor, zag ik laatst weer dus je bakkie boert lekker!
Dank je wel..
Ik doe mijn best, soms met enig positief resultaat
lol smile.gif
lol smile.gif
lol smile.gif


En zo blijven we alert hè, het faalmoster ligt altijd om de hoek op de loer..
 

Terug
Bovenaan