Wil zand maar welke grote korrel moet ik kiezen?


Ow maar dan heeft hij van mij het totale gelijk bij deze ik trek me terug.
Zoek anders maar eens op NBAT bij de bakkenkeuringen, die waren zo aanhorende wellicht vroeger nog veel grandioser geslaagd, als we dat tot ongangbaar verklaard rivierzand maar nooit hadden gebruikt(destijds)
 
Ik heb zand nog nooit onderzocht en dat lijkt me ook niet nodig want als zand voldoende voeding zou bevatten dan zouden we geen voeding hoeven toe te voegen.
 
Wat voor voeding dacht je dan dat er in gebruikt speelzand zit
Kan aan mij liggen of wellicht dat je het anders bedoeld maar kan er geen touw aan vast knopen wat je nou eigenlijk bedoeld ?

Gebruikt speelzand ……..
is dat speelzand wat je uit een zandbak haalt is een speeltuin?
Of bedoel je speelzand wat iemand gebruikt heeft in zijn bak wat je overneemt ?

Speelzand , metselzand en dat soort word naar mijn idee niet gebruikt in een aquarium 🤷‍♂️.
 
Ik heb zand nog nooit onderzocht en dat lijkt me ook niet nodig want als zand voldoende voeding zou bevatten dan zouden we geen voeding hoeven toe te voegen.
Zand zoals wij dat gebruiken in de hobby is een bodembedekker er zal ongetwijfeld iets van mineralen inzitten maar dat is zeker niet oneindig.
Zou wel mooi zijn een zandsoort als bodembedekker die nooit uitgeput raakt.
 
Zand zoals wij dat gebruiken in de hobby is een bodembedekker er zal ongetwijfeld iets van mineralen inzitten maar dat is zeker niet oneindig.
Zou wel mooi zijn een zandsoort als bodembedekker die nooit uitgeput raakt.
En als dat er dan inzit dan is het de vraag welke en zul je niet alles vinden wat er voor de planten nodig is. Het zou wel makkelijk zijn dat we niks meer hoeven toe te voegen als we er een laag zand inkieperen;)
 
Vies van je weidezooi zie je zelf niet in wat voor onzin dit topic is verzand ?
Kan aan mij liggen of wellicht dat je het anders bedoeld maar kan er geen touw aan vast knopen wat je nou eigenlijk bedoeld ?

Gebruikt speelzand ……..
is dat speelzand wat je uit een zandbak haalt is een speeltuin?
Of bedoel je speelzand wat iemand gebruikt heeft in zijn bak wat je overneemt ?

Speelzand , metselzand en dat soort word naar mijn idee niet gebruikt in een aquarium 🤷‍♂️.
Daarmee is dus bedoeld geweest , wat er aan voeding uit zand kan komen, maar dat syntaxt daar niet boven zo te merken.
 
Petsplace belde met goed nieuws, volgens de fabrikant zitten er geen gevaarlijke stoffen in het filterzand van interline en is het puur enkel zand. dus ik zou zeggen iedereen naar petsplace om zand!
volgens de bedrijfsleider schijn ik de eerste klant te zijn in 25 jaar die via hun zaak een zak zwembad zand voor in een aquarium gaat gebruiken. dus hij was zelf ook heel erg benieuwd.
en filterzand is sowieso altijd al afgerond zand voor in de zandfilter dus zeer geschikt voor Corydoras panda
 
Naar mijn weten doen ze dat zodat er meer water door kan stromen. Het blijft luchtiger. Daarom slibt de bodem in het aquarium ook niet dicht met filterzand.
idd , heeft niks met beschadigen van filter te maken . filterzand laat heel makkelijk water door en zakt niet zo vast in elkaar dan ander zand omdat de korrels nagenoeg dezelfde afmeting hebben en niks anders de tussenruimtes kan opvullen .
 
Ik heb vanavond mijn zakje filterzand opgehaald :)

in het echt is het meer grijzig met een pikkeltje zwart dan geel op de foto.. als het nat is zal het wel nog donkerder worden
 

Bijlagen

  • IMG_2340[1].JPG
    IMG_2340[1].JPG
    178 KB · Weergaven: 49
Ik heb vanavond mijn zakje filterzand opgehaald :)

in het echt is het meer grijzig met een pikkeltje zwart dan geel op de foto.. als het nat is zal het wel nog donkerder worden
Soort verlichting speelt hierin ook nog mee hoe het er onder water uit ziet.
 

Terug
Bovenaan