Wie kan mij helpen?


Zijn gewoon verwende nesten die garnalen van je Max!
Waarom maak je geen leuk album aan van je bakje in het fotoalbum topic?
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Zijn gewoon verwende nesten die garnalen van je Max!
Waarom maak je geen leuk album aan van je bakje in het fotoalbum topic?

Zeker verwend haha maar ze beginnen er op te zitten nu ! En goed idee zal eens kijken binnenkort :)
 
Interesse is gewekt :) denk dat het smaakt

image.jpg
 
Hoe voeren jullie als er ook een blad in de bak ligt ? Het mulberry blad wordt gegeten en ik voer om de dag. Moet ik morgen dan ook nog "bij" voeren of zijn ze voorlopig nog zoet met de mulberry ?
 
Wat zegt je eigen gevoel Max?

Die moet je altijd volgen he ;) ik voer morgen iets , minder als normaal :) daarbij kan ik een van me zwangere moeilijk
Vinden. Verstopt zich veel achterin ... zou ze dan baby's gaan werpen?

IMG_4810.JPG


IMG_4811.JPG
 
Komt misschien wel omdat jij de hele tijd met je snuffert tegen het glas gedrukt zit! ;)
 
Komt misschien wel omdat jij de hele tijd met je snuffert tegen het glas gedrukt zit! ;)

Schuldig! Haha. Vooral Savonds kan ik er uren naar kijken. Heerlijk haha :)
 
Nog even geduld dus denk ik en lekker verder gluren;)
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Garnalen zie je bijna de hele dag scharrelen naar voedsel.
Koeien grazen ook vele uren van de dag in de wei of eten hooi in de stal.
Daarnaast krijgen koeien nog krachtvoer van de boer.

Je kunt zoveel bladeren in de bak gooien als je wilt voor je garnalen.
Daarnaast kun je ze brokjes voeren zodat ze alles binnen krijgen wat ze nodig hebben.

(in het wild kunnen ze hier zelf voor zorgen maar in gevangenschap vaak niet)


Bladeren hoef je er nooit uit te halen en kun je zoveel voeren als je wilt, maar de brokjes moet je echt voeren wat ze op kunnen. ANders gaat dat verschimmelen en dat is niet goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Garnalen zie je bijna de hele dag scharrelen naar voedsel.
Koeien grazen ook vele uren van de dag in de wei of eten hooi in de stal.
Daarnaast krijgen koeien nog krachtvoer van de boer.

Je kunt zoveel bladeren in de bak gooien als je wilt voor je garnalen.
Daarnaast kun je ze brokjes voeren zodat ze alles binnen krijgen wat ze nodig hebben.

(in het wild kunnen ze hier zelf voor zorgen maar in gevangenschap vaak niet)


Bladeren hoef je er nooit uit te halen en kun je zoveel voeren als je wilt, maar de brokjes moet je echt voeren wat ze op kunnen. ANders gaat dat verschimmelen en dat is niet goed.


Bedankt :) ik voer ook niet veel, het moet eerst op inderdaad.
 
Metingen gedaan, wel met strip: wat zeggen jullie?

IMG_4819.JPG
 
Wat er is gebeurt :

Maar dit was er :

Sochtends Courgette gevoerd met klein stukje schil

Savonds opeens slierten bruine alg en afstervende planten
Garnalen helemaal boven in de bak en stil zitten
Sochtends nog meer alg slierten en twee dode garnalen (de twee kleinste)

Toen water ververst, project shrimp en CO2 toegevoegd. Het ziet er nu rustiger uit
 
Niets verontrustends als ik het zo bekijk.

Dan zou het toch de courgette kunnen zijn, het werd nu alweer wat rustiger en normaler in de bak ook, Nog wel dagelijks water verversen?
 
Het lijkt alsof het bovenste vlakje van nitriet wat roze kleurt, deze MOET echt wit blijven.
Dus blijven verversen totdat het vlakje wit blijft.

Verder vind ik je ph en Kh aan de hoge kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
voer je niet teveel?

Edit: oh dat was al gevraagd :D

voer anders voorlopig even niets behalve de bladeren. iig tot de nitriet weer 0 is.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Mijn excuus ik heb dit in het verkeerde topic geplaatst ... moet in het topic "help" :) mijn bak is alles prima!
 
Haha, daar zag ik de foto al Max. Kan gebeuren:D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Mijn excuus ik heb dit in het verkeerde topic geplaatst ... moet in het topic "help" :) mijn bak is alles prima!

Aha, dat verklaart direct waarom ik mijn reactie hierop ineens kwijt was :D
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Vandaag de elevate shrimp binnen gehad. Meteen een pootje afgebroken helaas haha.. handig meubeltje, ik ga er wat javamos op binden en in de bodem prikken voor als de kleine evt gauw komen :) iemand nog tips? Moet ik dit nog uitkoken?

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Als je het helemaal wil slopen moet je het idd koken maar zou het niet doen! ;)
Je kan het afspoelen voor de zekerheid onder de kraan met warm water bv.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Als je het helemaal wil slopen moet je het idd koken maar zou het niet doen! ;)
Je kan het afspoelen voor de zekerheid onder de kraan met warm water bv.

Pff logisch, lange dag gehad haha! Ga ik doen morgen. Denk dat de garnaaltjes het wel waarderen. Ik vroeg me ook af of je bak te "vol" kan raken. Denk dat garnalen wel graag een scharrel en zwem ruimte willen toch?
 
Met hun formaat hebben ze al snel ruimte genoeg natuurlijk ;) is meer voor jezelf om naar te kijken wat je het mooiste vind.
Heb bakjes gezien met enkel een bodem en een bol mos vol met garnalen bij kwekers bv,die moeten niet teveel in de bak hebben om hun garnalen makkelijk te vangen.
 
Ik ben bang dat ik planaria heb... :( keek nog even 1x omdat ze toch actiever zijn als licht uitgaat en toen zag ik dit witte wormpje bewegen best snel. Wat denken jullie en wat te doen?

IMG_4854.JPG


IMG_4856.PNG
 
Dat is vervelend Max,zou het ff aankijken en steeds de wormpjes die je ziet afhevelen met een dun stukje slang.
Als ze echt massaal in de bak zitten kan je een no-planaria kuur doen bv.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Dat is vervelend Max,zou het ff aankijken en steeds de wormpjes die je ziet afhevelen met een dun stukje slang.
Als ze echt massaal in de bak zitten kan je een no-planaria kuur doen bv.

Ik heb de bak goed doorspit en doe dit wel vaker en heb het nooit gezien , nu toevallig 1 en nu ook nog maar even goed gekeken... zag er geen een meer. Kan het er 1 zijn? Of is dat met muizen net zo dat er veel meer zijn?
 
Helaas vaak net als met muizen en ratten idd.
Zijn volgens mij ook tweeslachtig dus 1 exemplaar kan weer voor een hoop nageslacht zorgen als de omstandigheden ideaal voor ze zijn.
Als je via google zoekt naar planaria val kan je er ook heel makkelijk zelf 1 maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Helaas vaak net als met muizen en ratten idd.
Zijn volgens mij ook tweeslachtig dus 1 exemplaar kan weer voor een hoop nageslacht zorgen als de omstandigheden ideaal voor ze zijn.
Als je via google zoekt naar planaria val kan je er ook heel makkelijk zelf 1 maken.

Bedankt voor de info, deze heb ik er in ieder geval meteen uit gehaald. Ik zie er nu geen 1 meer maar zal morgen weer eens goed kijken...en ook (nog) minder voeren of plantaardig is het advies toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas vaak net als met muizen en ratten idd.
Zijn volgens mij ook tweeslachtig dus 1 exemplaar kan weer voor een hoop nageslacht zorgen als de omstandigheden ideaal voor ze zijn.
Als je via google zoekt naar planaria val kan je er ook heel makkelijk zelf 1 maken.
En ze zitten meestal
Op de ruiten? Als ik plaatjes zie op Google moeten ze makkelijk te spotten zijn, dus ik blijf opletten. Kan het ook zijn dat het misschien wat anders was?
 

Terug
Bovenaan