Welke plantenvoeding?


Ik kom maar weinig bakken tegen die er goed uitzien met AIO icm met een ADA soil...
Weet je dat je tot 3 de aanbevolen dosis kan gaan met de ADA lijn?
En... niet elk deficiëntie is een tekort... De symptomen van onderdosering en overdosering kunnen in veel gevallen hetzelfde zijn.

De ADA lijn heeft geen fosfaat om toe toevoegen voor zover ik dat kon vinden dus dat zou dan aanvullend toegevoegd moeten worden wat ik onzin vind voor die prijs.

Een fles van 5000ml kost daar 160 euro, hiermee kan je dan bij een dubbele dosis (2x 1ml p/20l) 833 keer bemesten. Aangezien je niet 1 stof nodig hebt maar de 3 stoffen die ADA aanbiedt ben je voor die 833x bemesten 480 euro kwijt.

Voor nog geen 50 euro koop je de poeders die ik heb en maak ik voor ongeveer anderhalf tot 2 jaar bemesting. Wat een schijntje is ivm de kosten voor de ADA lijn vandaar dat ik ben overgestapt.

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben dat het moeilijker is om alles goed te krijgen, ik denk alleen wel dat het moet lukken als je goed meet en alles doorberekend. De soil is ook al wat ouder dus de voeding komt voornamelijk vanuit de bemesting.
 
maar zou ook je dosering kunnen wezen aangezien je kraanwater al NO3 bevat en je nu aanvult tot 25 met je mest.
als je alles volgens een standaard recept mengt en enkel stuurt op een bepaalde NO3 waarde zal je PO4 en K achter blijven
 
maar zou ook je dosering kunnen wezen aangezien je kraanwater al NO3 bevat en je nu aanvult tot 25 met je mest.
als je alles volgens een standaard recept mengt en enkel stuurt op een bepaalde NO3 waarde zal je PO4 en K achter blijven

Ik heb via rotalabutterfly voor alle stoffen de waardes berekend, zodat ik hier op kan sturen. Het vreemde is dat de NO3 redelijk klopt alleen de PO4 komt niet overeen.
Ik stuur aan op een PO4 van 2.5ppm en een NO3 van 25. De PO4 waarde zal tijdens de meting toch zeker tussen de 0.75-1.0 moeten komen na toevoeging van de macro’s echter meet ik 0.25 - 0.50 waarbij ik meer naar 0.25 neig.
 
De ADA lijn heeft geen fosfaat om toe toevoegen voor zover ik dat kon vinden dus dat zou dan aanvullend toegevoegd moeten worden wat ik onzin vind voor die prijs.

Een fles van 5000ml kost daar 160 euro, hiermee kan je dan bij een dubbele dosis (2x 1ml p/20l) 833 keer bemesten. Aangezien je niet 1 stof nodig hebt maar de 3 stoffen die ADA aanbiedt ben je voor die 833x bemesten 480 euro kwijt.

Voor nog geen 50 euro koop je de poeders die ik heb en maak ik voor ongeveer anderhalf tot 2 jaar bemesting. Wat een schijntje is ivm de kosten voor de ADA lijn vandaar dat ik ben overgestapt.

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben dat het moeilijker is om alles goed te krijgen, ik denk alleen wel dat het moet lukken als je goed meet en alles doorberekend. De soil is ook al wat ouder dus de voeding komt voornamelijk vanuit de bemesting.
De ADA lijn gaat er vanuit dat je de PO4 vanuit de soil krijgt en vanuit de vissenpoep, dus dat hoef je niet toe te voegen. En je moet die producten niet kopen, er circuleren genoeg recepten op het web om ze zelf na te maken
en dan ben je net zoveel kwijt als nu het geval is met je poeders.
Maar je moet je dus niet de targets nemen van een AIO, want je ziet het resultaat.
 
Zojuist de bemesting gemeten en de test doet helemaal NIKS. Hij verkleurd niet eens een beetje haha. Misschien toch maar een nieuwe test op de kop tikken!
 
Haha, misschien schrok die van de extreem hoge waarde:D

Hoe oud zijn die flesjes?

Haha zou kunnen, uhm geen idee. Ik heb ze in ieder geval 2 maanden geleden gekocht gok ik. Zou natuurlijk kunnen dat ze erg lang hebben gestaan bij de winkel?
 
Nee er staat geen datum op @Patrix, ga eens even op de site kijken of er überhaupt wel een houdbaarheidsdatum op de test zit en wat die ongeveer zou moeten zijn
 
Zojuist de bemesting gemeten en de test doet helemaal NIKS. Hij verkleurd niet eens een beetje haha. Misschien toch maar een nieuwe test op de kop tikken!
Misschien eerst even contact opnemen met de fabrikant? Want dan lever je naar mijn inzicht een ondeugdelijk product. Je kunt natuurlijk ook terug naar de winkel gaan als je die mogelijkheid hebt en daar het verhaal voorleggen.

Hoe dan ook is het vreemd allemaal..
 
De ADA lijn gaat er vanuit dat je de PO4 vanuit de soil krijgt en vanuit de vissenpoep, dus dat hoef je niet toe te voegen. En je moet die producten niet kopen, er circuleren genoeg recepten op het web om ze zelf na te maken
en dan ben je net zoveel kwijt als nu het geval is met je poeders.
Maar je moet je dus niet de targets nemen van een AIO, want je ziet het resultaat.


Overigesn gebruik ik niet de AIO, maar de losse poeders die hij aanbiedt! dus de EI-methode.
Wist niet dat die recepten online stonden, ben ook even op je site gaan kijken staat veel handige informatie!
Op dit moment weinig tot geen tijd gehad om een nieuw PO4 setje te kopen, maar als ik die heb dan hou ik jullie op de hoogte van wat er uitkomt.
 
Op dit moment weinig tot geen tijd gehad om een nieuw PO4 setje te kopen,
Om eerlijk te zijn test ik mijn water nooit, ik weet wat ik toevoeg en in het ergste geval lopen die waardes met een factor twee op, ik hanteer ook de EI
Ik doseer 20/2 dus meer dan 40/4 kan het niet worden, de bak zelf produceert ook nog wel wat maar er wordt ook weer verbruikt dus dat heft elkaar dan wel op.
 

Terug
Bovenaan