Welk filtermateriaal


upload_2019-2-28_16-34-20.png
750 gram is ok goed.
 
sera siporax Staat er, toch?
En plaatje te klein? Daar kan ik niks aan doen. laten ze zo zien.

Siporax en keramiek is verschillend/

Ik heb er wel meer. ook anderen.


Datt verschil merk je als je er door blaast. en vinger op gaatje.
Siporax is poreus.
 
Ja, dat staat er op.
Nitrificerende bacteriën hebben grote, ruwe, maar niet te poreuze oppervlakken nodig. Een grote doorsnede binnenin de kleibuisjes garandeert een optimale waterdoorstroming en maakt lange filterstandtijden mogelijk.

Is toch bio?
 
Ja, dat staat er op.
Nitrificerende bacteriën hebben grote, ruwe, maar niet te poreuze oppervlakken nodig. Een grote doorsnede binnenin de kleibuisjes garandeert een optimale waterdoorstroming en maakt lange filterstandtijden mogelijk.

Is toch bio?
Ja klopt is zeker bio, had mijn eerste filter ook van die buisje, een Superfish :D
Filter deed goed wat het moest doen hoor, daar niet van.

Ik gebruik die buisje nu als keramisch materiaal onderin, vandaar mijn vraag / verwarring
 
Wat bedoel je hier precies mee?

Precies zoals omgeschreven eigenlijk, afhankelijk van de doorstroming van het filter van vuil naar schoon

Dus waar het vuile water het eerste door het filter gaat:

eerst mechanisch grof/middel dus mbv sponzen
dan mechanisch fijn mbv filtervlies of watten
daarna biologisch filter medium zoals siporax
en evt. als laatste chemisch, maar dit is de meeste tijd niet noodzakelijk, denk aan kool, purigen of turf
 
Precies zoals omgeschreven eigenlijk, afhankelijk van de doorstroming van het filter van vuil naar schoon

Dus waar het vuile water het eerste door het filter gaat:

eerst mechanisch grof/middel dus mbv sponzen
dan mechanisch fijn mbv filtervlies of watten
daarna biologisch filter medium zoals siporax
en evt. als laatste chemisch, maar dit is de meeste tijd niet noodzakelijk, denk aan kool, purigen of turf

Dus, als watten vol zit , maak jij je filter leeg, om de watten er uit te halen??

inplaats van bovenin je filter.
 
sera siporax Staat er, toch?
En plaatje te klein? Daar kan ik niks aan doen. laten ze zo zien.

Siporax en keramiek is verschillend/

Ik heb er wel meer. ook anderen.


Datt verschil merk je als je er door blaast. en vinger op gaatje.
Siporax is poreus.

Ja, sory Biopur. foutje.
 
Dan moet ik alleen nog deze boven op in t bovenste mandje doen want in de andere 2 zitten al sponzen...
Hiermee zou t dan moeten lukken en goed zijn??
jbl-symecpad-ii-cp-e401-e701-e901.jpg
 
Maar watten kunnen toch in het filter gezogen worden en deze pad toch niet?
 
Ik gebruikte in mijn oude binnenfilter dat spul wat ook in een afzuigkap zit, werk prima en kost geen rol.
temium_filtre-graisse_499072_2.jpg
 
Haha dat is wel een beste rol... denk eerder aan een wat kleinere verpakking...
 
Haha dat is wel een beste rol... denk eerder aan een wat kleinere verpakking...
JBL heeft filtervlies, stukken waar je de benodigde hoeveelheid uit kunt knippen. Ik heb ze ooit gehad en waren erg fijn, maar ook zo op.
Ik zal een zoeken of ik ze voor je kan vinden, heb geen idee meer van de prijsstelling. Ik durf wel zo te zeggen dat je op jaarbasis met zo'n rol veel en veel goedkoper uit bent.
 
Is dat gewoon een soort matje?
Bij die andere zaten er volgens mij 6 in....
Het is inderdaad een mat waar je een aantal filters uit kunt snijden. Geen idee wat voordeliger zou zijn, de kant en klare of deze.
 
witte hoort boven.

Ik zou niet weten waarom dit hoort! Maar inderdaad laat ieder het doen op de manier waarmee hij/zij tevreden is en het prettig vind werken.

Ik hou heel graag mijn biologisch materiaal zo schoon mogelijk, wat de basis is voor mijn keuze qua opbouw, en nee ik heb geen zweefvuil ofzo......
 

Terug
Bovenaan