Weet iemand wat mijn planten missen


Zo kunnen we uren proberen te helpen maar net als alle andere hier zeggen, zonder water waardes weten we nog niks over de hardheid en PH en liefst ook de KH waarde met fosfaat en nitraat dan pas kunnen we een conclusie trekken wat er gedaan moet worden.
Persoonlijke mening je moet eerst meten en meten is weten om een oplossing voor het probleem te vinden om het op te lossen, ik zie enkel alleen al aan de vaantjes plant dat het goed mis omdat deze een zachte plant is met een zachte steel en behoorlijk eisend is kwa licht en voeding en water waardes anders verslijmt deze plant niet en laat zijn blad hangen.

Dus tja ik zou vast de decoratie zoals dat koraal er maar vast uit halen indien je nog steeds niet weet of deze kalk afgeeft aan het water , makkelijke test is door een stukje af te breken in een kopje doen met azijn, gaat deze belletjes afgeven dan is het kalk wat oplost en niet bruikbaar in jouw aquarium.
Ja ik ga hem er sws uit halen dan maarja ik sta ook een beetje in een lastige positie aangezien, ik er idd ook van uit ging dat hij de waterwaarden voor mij had. Hij vergelden mij dat dit niet het geval is, daar heb ik verder ook geen overhand in ik kan natuurlijk gister op het moment niet ruiken dat er gebruikelijk wel waardes aan verbonden zitten, ook al ging ik hier wel vanuit maar volgends die man niet van toepassing was en het koraal ga ik er dan maar uit halen
 
Ja ik ga hem er sws uit halen dan maarja ik sta ook een beetje in een lastige positie aangezien, ik er idd ook van uit ging dat hij de waterwaarden voor mij had. Hij vergelden mij dat dit niet het geval is, daar heb ik verder ook geen overhand in ik kan natuurlijk gister op het moment niet ruiken dat er gebruikelijk wel waardes aan verbonden zitten, ook al ging ik hier wel vanuit maar volgends die man niet van toepassing was en het koraal ga ik er dan maar uit halen
Ik heb btw witte natuuraxijn is dat goed
 
Dat hangt ook een beetje af welke planten je hebt, moerasplanten is het niet zo noodzakelijk om elke dag voeding te geven als je al kleibollen en dergelijk bij de wortels hebt zitten, waterplanten echter wel zoals cabomba en noemt ze maar op hebben er zeker baat bij om elke dag voeding te krijgen omdat ze hard groeien en geen of nauwelijks voeding opnemen uit de bodem door een te klein wortelstelsel mocht deze wortelen.
Hier merk ik weinig verschil in groei of kleur bij de moeras planten toen ik elke dag 2 a 3 ml voeding gaf dus ik doe het weer gewoon weekelijks, enkel gedoorndhoornblad groeit iets minder snel maar das ook de enigste echte waterplant die ik in mijn aquarium heb als nitraat en fosfaat vreter.

Het overgrote deel van het aquariumplanten aanbod zijn nu juist moerasplanten. Maar ook daarin zijn, voor een optimale groei, aanmerkelijke verschillen. Bij , bijvoorbeeld, veel licht is de CO2 vraag aanzienlijker en daarmee ook de vraag naar overige elementen. Deze lichtintensiteit vraag verschilt nogal per plant.

Een citaat hierover van Christel Kasselmann:
"Ten slotte moet ook niet worden vergeten dat de voedingsstoffen door elke plant in een verschillende hoeveelheid en samenstelling worden opgenomen.
Om de voedselbehoefte van een bepaalde aquariumplant vast te stellen zijn wetenschappelijke laboratoriumproeven nodig, die tot dusver echter nagenoeg ontbreken."
Einde citaat.

Dit is dan ook mede een van de redenen waarom men in het algemeen de dagelijkse bemesting als best aanvaart.
 
Het overgrote deel van het aquariumplanten aanbod zijn nu juist moerasplanten. Maar ook daarin zijn, voor een optimale groei, aanmerkelijke verschillen. Bij , bijvoorbeeld, veel licht is de CO2 vraag aanzienlijker en daarmee ook de vraag naar overige elementen. Deze lichtintensiteit vraag verschilt nogal per plant.

Een citaat hierover van Christel Kasselmann:
"Ten slotte moet ook niet worden vergeten dat de voedingsstoffen door elke plant in een verschillende hoeveelheid en samenstelling worden opgenomen.
Om de voedselbehoefte van een bepaalde aquariumplant vast te stellen zijn wetenschappelijke laboratoriumproeven nodig, die tot dusver echter nagenoeg ontbreken."
Einde citaat.

Dit is dan ook mede een van de redenen waarom men in het algemeen de dagelijkse bemesting als best aanvaart.
Ik ga met 1maal daags ook de komende week beginnen als ik nog steeds geen verbetering zie ga ik terug en vraag ik of iemand anders eventueel me water waarden kan testen
 
Nog even over je vaantjesplant (Hygrophila difformis): Dit is een plant die het redelijk gemakkelijk doet in zacht, maar ook wel in wat harder water. Ook qua licht stelt de plant weinig eisen. Toch is het zo dat voor optimale groei intensief licht nodig is. Leemachtige grond is ook een plus.
 
Nog even over je vaantjesplant (Hygrophila difformis): Dit is een plant die het redelijk gemakkelijk doet in zacht, maar ook wel in wat harder water. Ook qua licht stelt de plant weinig eisen. Toch is het zo dat voor optimale groei intensief licht nodig is. Leemachtige grond is ook een plus.
Ja heb nou ook een nieuwe lamp gekocht werd tijd die heb ik namelijk ook tweede hands, ik snap u helaas niet wat bedoeld word met leemachtige. Ik heb nu al het decor er uit gehaald
 
Oow
Ja heb nou ook een nieuwe lamp gekocht werd tijd die heb ik namelijk ook tweede hands, ik snap u helaas niet wat bedoeld word met leemachtige. Ik heb nu al het decor er uit gehaald
Grond las achtergrond excuus
 
Update planten gaan goed erg gegroeit in de afgelopen tijd alleen, onderkant is minder
IMG_20171218_212836.jpg
 
Ik zou de bruine onderstukken eraf halen en ze dan terug planten. Ik hoop dat je de goede waterpest hebt want je hebt de koudwatervorm en die voor onze tropische bakken. Zelf had ik dat het steeds snel bruin werd en verslijmde en dat was dus de koudwatervorm die het niet goed deed.
Ook zou ik ze wat meer bijelkaar plaatsen en er wat leuke voorgrondplantjes bij doen die makkelijk zijn zoals bv de Crypto s. Voedingsbol daarbij en dan heb je er vaak geen omkijken naar.
 
Ik zou de bruine onderstukken eraf halen en ze dan terug planten. Ik hoop dat je de goede waterpest hebt want je hebt de koudwatervorm en die voor onze tropische bakken. Zelf had ik dat het steeds snel bruin werd en verslijmde en dat was dus de koudwatervorm die het niet goed deed.
Ook zou ik ze wat meer bijelkaar plaatsen en er wat leuke voorgrondplantjes bij doen die makkelijk zijn zoals bv de Crypto s. Voedingsbol daarbij en dan heb je er vaak geen omkijken naar.
Oow verdomme, maarja dan weet ik dat het niet aan me bak ligt atm. En idd het is een hardstikke leuk idee om een soort voorgrond te maken wat ik idd ook van plan ben, maar aangezien dit mij is aanbevolen om een weekje aan te kijken doe ik het momenteel hier mee aangezien mijn planten beter licht zouden moeten krijgen zo
 
Welke type lamp zit er in je aquarium ? hij ziet er erg blauwig uit namelijk.

En naar welke winkel ben je geweest omdat ik deze winkel toch een beetje in twijfel neemt kwa kennis en jouw waterpest verkoop dat in koud water leeft en dood gaat in een tropische aquarium.

Jammer kan jij niks aan doen maar zo blijf je natuurlijk klooien en blijft het mislukken met je aquarium.
 
Die buis heeft inderdaad een hoog aantal lumen denk ik en de volgende keer kun je bij de bouwmarkt ze voor 3-4 euro kopen in bijvoorbeeld kleur 830 of 840.
 
Welke type lamp zit er in je aquarium ? hij ziet er erg blauwig uit namelijk.

En naar welke winkel ben je geweest omdat ik deze winkel toch een beetje in twijfel neemt kwa kennis en jouw waterpest verkoop dat in koud water leeft en dood gaat in een tropische aquarium.

Jammer kan jij niks aan doen maar zo blijf je natuurlijk klooien en blijft het mislukken met je aquarium.
Ja idd erg vervelend en irritant maar goed het is dan even niet anders nu
 
Die buis heeft inderdaad een hoog aantal lumen denk ik en de volgende keer kun je bij de bouwmarkt ze voor 3-4 euro kopen in bijvoorbeeld kleur 830 of 840.
Ja dat ga ik idd dan de volgende x doen en deze lamp is als ik het goed heb 10.000 kelvin
 
Update bepaalde planten halen het oppervlakten al
IMG_20171219_182925.jpg
 
BTW even iets totaal anders maar weet iemand wat dit is zie dit in ene bij de kom waar ik mijn kempvis in heb.....
15137050334721952488202.jpg
 
Die bellen zijn inderdaad zoals Dirk al zegt een schuimnest wat de mannen maken ook soms als er geen vrouw bij is.
 

Terug
Bovenaan