Waterpest staat er niet zo florissant bij


LOL Bertus, such a nice tank! Ik raad dat die wel wat groter is dan honderd liter, LOL! Ik zal toch wat eenvoudiger moeten beginnen. You know, ik vind vissen ofschoon ze fantastic zijn om te zien, toch te complicated om zelf te houden. Ik denk dat ik al heel happy ben als ik een goed plantenbestand kan houden, met maybe wat shrimps en snails, en later perhaps een crayfish, die ik fascinating vind. Al die pootjes en movements. En ze hiden zo leuk in verstop-plekjes. Anyway, dat is nog ver weg. Eerst maar eens planten, snails en shrimps.
 
TonHageraats zei:
... op voorhand dat de waterkwaliteit en behoefden van de gewenste dieren wordt aanpast en onderhouden.

Hebben garnalen dezelfde ammoniak-output als vissen? Van wat ik begrijp moet het tank-systeem daartegen opgewassen zijn. (If this is a FAQ, please ignore).
 
Daar kruipen slakken zo uit.
Altijd lastig inschatten van een foto maar kan me bijna niet voorstellen dat daar ruim 20 liter water in zit.
 
Inderdaad, dat is een beetje tricky. Maar er zitten toch 20 litres in: de diameter van de cylinder is 20cm, A = pi*diam = 62.8 cm�, maal hoogte van de waterkolom (35cm) = 62.8 * 35 = 2198 cm� = 21.9 liter. Eigenlijk 22 liter, dus!
 
De inhoud van een cilinder is π ( pi) x r kwadraat x h

r= 10 cm SI = 0,10 m
h = 35 cm SI = 0,35 m

π (pi) x 0,10x0,10 x 0,35 = 0.01099557428 m3.

0.01099557428 m3 = 10.99557428L

Dus zeg maar 11 liter. De helft minder dan dat u dacht.
 
Damn! Waar zit de fout in mijn calculation? Maar goed dat ik geen rocket scientist ben! ;-)
 
Paula Bean zei:
Inderdaad, dat is een beetje tricky. Maar er zitten toch 20 litres in: de diameter van de cylinder is 20cm, A = pi*diam = 62.8 cm�, maal hoogte van de waterkolom (35cm) = 62.8 * 35 = 2198 cm� = 21.9 liter. Eigenlijk 22 liter, dus!

pi x d = de omtrek, niet het oppervlakte
 
Is niet lullig bedoeld maar zou daar een mooie bos Gerbera's inzetten bv.
Het is niet onmogelijk maar gaat een hele opgave worden om daar een balans in te krijgen en te houden voor de diertjes.
Kan je beter iets van een Aqua40 kopen met netto ruim 20 liter oid bv.
 
Hi Seabait, ik ga er ook geen dieren in doen, alleen maar waterplants. Later installeer ik een grotere tank met kleine garnaaltjes etcetera, daarvoor is mijn 10-liter bak te klein!
 
haha kan iedereen overkomen met de berekeningen
 
Je gebruikt diameter ipv straal. Diameter is 20 cm, dan is straal 10 cm. Dit moet je omzetten naar SI- eenheid voor de formule. Dan kwadrateren en dat * pi * hoogte in m
 
Ik vergat de kwadraat, inderdaad! Stom van mij ;-)
 
Och ,ik ben de draad ook wel eens kwijt,hoor.

Dan zoek ik het begin, en kan weer verder. hahahaha
 

Terug
Bovenaan