Water waardes test


Ik zou de co2 minimaal 1 uur voordat het licht aangaat toevoegen want dan kan het weer op peil komen. Blijft hij blauw dan geef je te weinig co2.
 
Zo daar ben ik weer merk nu de de planten al wat mooier groen worden nu en de co2 kleurt ook mooi licht groen zit wel op 120 bellen nu aleen nu het volgende ik doe elke vrijdag verversn van 50 procent en voeg de voeg dan ook de planten voeding toe en en dat doe ik nu om de 3 dagen bij voeden merk aleen dat nu me ruiten in eens sneler groen worden komt dit door de co2 dat het toch te veel kan zijn en heb geluisterd sinds zondag niet meer het water getest dat laat ik nu wat los om dat ik elke vrijdag 50 procent ververs nu
 
Nee door teveel co2 worden je ruiten niet groen en eerder door een tekort aan co2/po4. Kan ook eraan liggen dat er extra licht invalt.
 
Dat po4 te hoog of te laag is aan de verlichting heb ik nix veranderd
 
Zoals ik schreef door een tekort. Ook kan het door invallend licht komen.
Maar jij bent volgens mij nogal aan het testen en veranderen dus zorg gewoon een aantal weken voor voldoende voeding en stabiele waarden en rust en kijk dan over een anatal weken wat er gebeurt in de bak.
 
Thijs, ik geloof dat John het volgende als advies schreef.

  • 2 uur na de plantenvoeding dosis meet je nitraat en fosfaat.
  • Aan het eind van de week voor de waterwissel meet je weer nitraat en fosfaat.
Met 2 de belangrijkste testen voor de planten bespaar je jezelf een hoop werk.

Het verschil in de uiteindelijke resultaten is door de planten opgenomen..
 
Laatst bewerkt:
Mooi verwoord door Andre en met de gegevens kun je dan bepalen of je voldoende toedient en of dat meer of minder moet zijn.
 
Dus dit is dan een effect van nieuwe planten die zig aan passen aan een nieuwe aqarium heb een voor beeld van me klimop met oud blad en waar ik van denk nieuw blad foto's gemaakt moet ik hem nu heele maal kort knippen tot aan het nieuwe blad of zo laten door groeien
Zie foto's ik denk dat jullie dit bedoelen met nieuwe planten die moeten wennen voor dat ze mooi worden
klopt, planten moeten zich aanpassen en op het fotoverloop zie je dat mooi.
 
Oke top ik heb net de water wissel ge daan zal ik vrijdag gedaan hebben maar met veel last van me gekneusd rip is het er niet van toe gekomen dus heb het net gedaan en als ik het goed begrijp nu 2 uur wachten en dan de po4 en de no3 meten toch dan volgende keer dat ik de water wissel doe weer de meting groetjes thijs
 
Als je straks meet en dan vlakvoor de verversing weer dan kun je zien wat ongeveer het verbruik is van je bak. Sterkte met je rib Thijs en doe rustig aan.
 
Dankie wel ik zal dan straks tessten en stijf ik het op de post ik het volgende week oke
 
Waardes van ongeveer 2 uur naar de water wissel
 

Bijlagen

  • 20231001_170516.jpg
    20231001_170516.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 38
  • 20231001_170824.jpg
    20231001_170824.jpg
    2 MB · Weergaven: 36
Heb je dat met een stockoplossing verhoogd en voeg je dan 20 en 2 mg toe ? De po4 kan aardig kloppen denk ik maar de no3 schat ik eerder rond de 5mg in en dat is dan laag.
Maar goed het hangt af van hoeveel milligram je van beide toevoegt.
 
Ik heb aleen de al in on toegevoegd zelf nog nix
 
No3 is nitraat toch dat heb ik nog in een fles staan die ik ge mix hebt dus moet ik daar nog iets van toe voegen in het aqarium om de no3 op te hoogen en hoe veel raad je dan aan ?
 
Iknheb 50ml alin on vloeibaar toegevoegd voor de rest nog geen nitraat en zo
 
Je gebruikt de AIO dus maar dan voeg je dus zowel nitraat als fosfaat toe omdat dit beide erin zit. Dan is de no3 vrij laag met 5 mg.
 
Oke zal ik dan nog extra nitraat toe voegen van 5 ml?
 
Ja heb 50 ml alin on toegevoegd hoe veel nitraat zal ik er dan nog bij doseren heb poeder dat ik in een fles heb op gelost
 
Waardes van ongeveer 2 uur naar de water wissel
Dit was vorige week net me water ge test dus een week later voor de water wissel dit kwam er nu uit en wat kannje hier nu van zeggen
 

Bijlagen

  • 20231008_185327.jpg
    20231008_185327.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 34
  • 20231008_185008.jpg
    20231008_185008.jpg
    2 MB · Weergaven: 34
Aleen raar dat alles dan nog groen wort en soort baart alg krijg op planten
 
Oke ik heb 120 bellen perminut en me dropcekker is mooi licht groen links en rechts in de bak
 
Ja ok maar je werkt nog niet zolang met co2 toch? In dat geval zou ik blaadjes met alg verwijderen en met een goede circulatie moet het in de regel dan goedkomen.
 

Terug
Bovenaan