Wat zou een redelijke prijs zijn ?


Weet ik Bertus maar ik geef graag zo goed mogenlijk info.
 
Ben ik niet met je eens Bertus. Een bak is niets meer dan een aantal glazen platen en kost (ook nieuw) niet heel veel. Kast en lichtkap maken de bak af, maar maken dus ook de prijs.

Zou zeggen (net als menig voorganger) rond de 100 euro ;)
 
Kast en zelfs de lichtkap kunnen duurder zijn dan het aquarium zelf. Uiteraard is dat aspect wel belangrijk om er een prijs op te plakken.

Maar ik vermoed dat de meeste mensen niet zo erg letten op die kast en lichtkap. Ze zien 2 configuraties, ��n met top materiaal en een andere met rommel maar goedkoper, dus gaan ze voor de laatste. In hun mentaal beeld is dat immers hetzelfde aquarium.

MauriceM, ik zou ergens goedkoop slangen scoren (beurs, marktplaats, ...) om de filters compleet te maken. Dat helpt echt wel bij het verkopen. Ga misschien ook wat goedkoop grind ergens scoren. Als je iets instap-klaar kan aanbieden (zonder vissen en planten, want dat willen ze zelf kiezen), dan bestrijk je weer een ander segment.

Ik heb de indruk dat je kast en lichtkap geen rommel zijn. Benadruk dit wat in je advertentie. Er zijn mensen die wel graag kwaliteit hebben, maar je moet ze een beetje sturen.

Ik ben nu bezig met een Vision 260 met binnenfilter en kast te verkopen, die lijkt mij kwalitatief minder dan jouw bak. Ik heb al een prijs ontvangen van 200 euro en afgewezen. Ik wil meer en ga dat ook krijgen. :)
 

Terug
Bovenaan