Wat voor co2 systeem?


Schroefjes zijn nooit supergevoelig, wel de mens die er aan draait... :):);)
Nou ik kan je zeggen dat bij een minimale beweging het aantal bellen al aardig oploopt en bij mn Dennerle die ik ook heb moet ik de schroef verder draaien dan bij die van Aqua Noa.
En ik heb nog een vrij vaste hand volgens mij Ben;)
 
Daar zien we dan ook graag snel een foto van met jou naast de auto;)
Moet je maar eens kijken bij mijn profielfoto uit 2013. 😜
Dat ziet er inderdaad prima uit!
Ja hè, ik ben er heel erg blij mee! 🥳
Schroefjes zijn nooit supergevoelig, wel de mens die er aan draait... :):);)
Er zijn wel mensen die mij overgevoelig noemen, misschien heeft het ook voordelen. 😅
Nou ik kan je zeggen dat bij een minimale beweging het aantal bellen al aardig oploopt en bij mn Dennerle die ik ook heb moet ik de schroef verder draaien dan bij die van Aqua Noa.
En ik heb nog een vrij vaste hand volgens mij Ben;)
Ik zag inderdaad zoiets in een filmpje op YouTube. Ik kan evt iets aan de knop bevestigen om de diameter groter te maken, maar eerst maar eens kijken hoe het werkt allemaal. Het buisje uit de diffusor staat nu in te wateren. Morgen weer verder.
 
Weet je LFS geen adresje waar je de flessen kunt laten vullen? Die zullen dat toch wel weten?
Zo liep ik gisteren bij één van mijn lokale LFS binnen en zag ik bij hen ook flessen staan, blijkt dat zij die ook vullen, was me eerder nooit opgevallen en ben ik een paar dagen ervoor helemaal voor niets naar een verderweg gelegen vulstation gereden :stom::rolleyes:
 
Ik zou me even goed oriënteren want een industrieel gasleverancier vult vaak veel goedkoper en dan kan een stukje moeten rijden vaak nog wel uit.
 
Ik zou me even goed oriënteren want een industrieel gasleverancier vult vaak veel goedkoper en dan kan een stukje moeten rijden vaak nog wel uit.
Bij dit vulstation, die allerlei soorten gasflessen vullen, kon ik mijn co2 fles omruilen voor een gevulde, en rekende daar €32,-- voor, vond ik toch wel wat aan de hoge prijs, maar hij is het enige vulstation in hier de buurt, dus kan hij dat rekenen...
Denk dat ik dat geld toch liever had uitgegeven aan mijn LFS ;)
 
Huh, dat meen je niet want Chubb Varel vroeg hier voor 2 kilo altijd 13 euro maar die is gestopt en Holtshausen in de buurt hier vraagt 12 euro per 2 kilo en als je meer laat vullen 4 euro per kilo.
 

Kijk hier anders eens bij Gelderland want volgens mij staat daar wel een industriele gasleverancier tussen.
 
Weet je LFS geen adresje waar je de flessen kunt laten vullen? Die zullen dat toch wel weten?
Zo liep ik gisteren bij één van mijn lokale LFS binnen en zag ik bij hen ook flessen staan, blijkt dat zij die ook vullen, was me eerder nooit opgevallen en ben ik een paar dagen ervoor helemaal voor niets naar een verderweg gelegen vulstation gereden :stom::rolleyes:
Ja, ga ik zeker vragen, bedankt voor de tip!
 
Huh, dat meen je niet want Chubb Varel vroeg hier voor 2 kilo altijd 13 euro maar die is gestopt en Holtshausen in de buurt hier vraagt 12 euro per 2 kilo en als je meer laat vullen 4 euro per kilo.
Ja het was belachelijk duur, maargoed, ik heb nu weer een volle fles. De andere fles moet over ongeveer een maandje pas, dus ik zal nog eens even beter rond gaan kijken en van te voren ff bellen.., thanks voor de lijst btw (daar staat deze dure ook op)
 
Weet je LFS geen adresje waar je de flessen kunt laten vullen? Die zullen dat toch wel weten?
Zo liep ik gisteren bij één van mijn lokale LFS binnen en zag ik bij hen ook flessen staan, blijkt dat zij die ook vullen, was me eerder nooit opgevallen en ben ik een paar dagen ervoor helemaal voor niets naar een verderweg gelegen vulstation gereden :stom::rolleyes:
Nou ja, als het voor niets was..., bij ons betaal je fors voor benzine, én je hebt je flessen weer gevuld gekregen valt het toch nog wel mee?
 
Je had er dan ook een raketfiets van gemaakt.
Haha, nou ik vond het destijds best wel link ondanks ik ze goed had vastgemaakt want je zal maar een aanrijding krijgen met 2 volle flessen achterop. Maar ja je moet wat als je geen auto hebt.
 
Ondertussen in het aquariumkastje van Esther…
Niet veel…
Gat in de plank gemaakt en aan het klooien met aansluiten en erachter komen dat de atomizer niet op de slang past…
Dus die staat op Marktplaats en ik ga een kleinere bestellen. Gaat allemaal langzaam omdat ik weinig energie heb op het moment, ik alles uit moet zoeken en ook nog verantwoordelijk schijn te zijn voor het huishouden hier. 🤪Ik ga nu eerst maar eens koken. 😝
75C260B0-4C5C-4343-A5F2-E58784F741EA.jpeg
 
Ondertussen in het aquariumkastje van Esther…
Niet veel…
Gat in de plank gemaakt en aan het klooien met aansluiten en erachter komen dat de atomizer niet op de slang past…
Dus die staat op Marktplaats en ik ga een kleinere bestellen. Gaat allemaal langzaam omdat ik weinig energie heb op het moment, ik alles uit moet zoeken en ook nog verantwoordelijk schijn te zijn voor het huishouden hier. 🤪Ik ga nu eerst maar eens koken. 😝
Bekijk bijlage 341379
Goed bezig! En rustig aan, komt niet op een dag aan ;)
 
Een paar dagen later testte ik positief, corona. Nu weer redelijk opgeknapt, ben nog aan het hoesten enzo. Maar niet meer zo ziek gelukkig. Als ik weer wat energie heb ga ik verder. :)
 
Nou, het staat, nu afwachten. De algeneters zijn inmiddels aan de planten begonnen, dus het mag wel gaan groeien! Bedankt voor alle antwoorden en feedback hier!

C9C9BD73-4DE8-4A19-AC48-CE9AE322C0C2.jpeg


951DCC2C-D4B2-4588-B356-C1E9198EA662.jpeg
AB63E33B-AE1A-4593-B106-28CE961C7945.jpeg
 
Goed bezig!!(y):D
Check wel even of je aantal bar voor je inline diffuser juist staat, ik kan het niet goed zien op de foto, maar die hoeft maar rond de 1,5 bar te staan;)
Als het keramisch pijpje in je inline diffuser goed is ingewerkt, wat wel 2 weken kan duren, kun je altijd nog kijken of de 1,5 bar te laag of zelfs te hoog is.
 
Gebruik jij wandbekledingslijm voor in het aquarium:juggle:
Euhhhhhhh.... nee? Ik heb nog niet van de vissen gehoord of ze behang willen en welk behang dan. :unsure:
Goed bezig!!(y):D
Check wel even of je aantal bar voor je inline diffuser juist staat, ik kan het niet goed zien op de foto, maar die hoeft maar rond de 1,5 bar te staan;)
Als het keramisch pijpje in je inline diffuser goed is ingewerkt, wat wel 2 weken kan duren, kun je altijd nog kijken of de 1,5 bar te laag of zelfs te hoog is.
Hij staat op 2, ik heb aangehouden wat de man zei waar ik de set van gekocht heb. Ik denk, ik kan het altijd nog aanpassen.
Vooralsnog zie ik nog niets van de co2 in het aquarium. En ik moet nog kijken hoe ik de timer goed aan de praat krijg, want die heb ik netjes insteld, uur van tevoren aan, twee uur van tevoren uit, maar gisteravond moest ik gewoon de stekker eruit trekken om kwart over 10 omdat hij gewoon nog co2 gaf en toen ik vanochtend de stekker er weer in deed ging hij meteen aan. Ik hoorde de klik van het magneetventiel en even later gaf hij belletjes. ( Nu 11 per minuut overigens.)
 
Euhhhhhhh.... nee? Ik heb nog niet van de vissen gehoord of ze behang willen en welk behang dan. :unsure:

Hij staat op 2, ik heb aangehouden wat de man zei waar ik de set van gekocht heb. Ik denk, ik kan het altijd nog aanpassen.
Vooralsnog zie ik nog niets van de co2 in het aquarium. En ik moet nog kijken hoe ik de timer goed aan de praat krijg, want die heb ik netjes insteld, uur van tevoren aan, twee uur van tevoren uit, maar gisteravond moest ik gewoon de stekker eruit trekken om kwart over 10 omdat hij gewoon nog co2 gaf en toen ik vanochtend de stekker er weer in deed ging hij meteen aan. Ik hoorde de klik van het magneetventiel en even later gaf hij belletjes. ( Nu 11 per minuut overigens.)
Als je inline diffuser goed zijn werk doet, hoef je hier ook niets van te zien in je aquarium, dan is het co2 al opgelost in het water in de slang voordat het je aquarium inloopt. Soms wil je bij nieuwe inline diffusers zien dat er belletjes in je bak geblazen word. Zodra het keramiek goed ingewerkt is verdwijnt ook dit.
Wat mij bij mijn co2 opvalt is dat de planten belletjes gaan afgeven, daarmee weet ik dan dat ze bezig zijn het co2 op te nemen en zie ik nu ook geen belletjes meer van de co2 de bak ingeblazen worden.
En de bellen per minuut rustig opbouwen, dropchecker in de gaten houden, zit zo'n 2 uur verschil in qua reactie op de verhoging.
Met die 2kg fles kun je lang doen hoor, ik doe op mijn 200 liter bak, 4 maanden met de 2kg fles. Ik vervang hem vlak voordat het metertje in het rood komt, zodat ik geen gasdump in het aquarium krijg. Misschien even tussendoor ook een tipje voor jou ;)

Ja, het is wel handig als die timer goed ingesteld staat:D maar daar kom je vast wel uit. Ik ben benieuwd wat het co2 jou gaat brengen en hoe je bak er over een aantal weken bij staat.
 
Ik heb ook een werkdruk van tegen de 2 hoor maar het is voor de toekomst wel handig om een extra fles te nemen want als hij onverwacht leegraakt dan heb je nog een staan.
 
Goed bezig!!(y):D
Check wel even of je aantal bar voor je inline diffuser juist staat, ik kan het niet goed zien op de foto, maar die hoeft maar rond de 1,5 bar te staan;)
Als het keramisch pijpje in je inline diffuser goed is ingewerkt, wat wel 2 weken kan duren, kun je altijd nog kijken of de 1,5 bar te laag of zelfs te hoog is.
Dat kan toch erg verschillen. Mijn CO2 toevoer stond altijd op de 2,5 bij 3 bar, bijvoorbeeld.
 
De dropchecker is nog steeds blauw/donkergroen, dus er komt maar weinig co2 daadwerkelijk in het aquarium. In de loop van de dag raakte de tank leeg, dus morgen ga ik de nieuwe tank eraan zetten en dan nog eens kijken hoe het gaat. Verder druk geweest en niet heel erg opgelet en geen tijd om de fles te vervangen. Gelukkig zaten er twee flessen bij toen ik het kocht, dus ik heb een volle klaarstaan.
 

Terug
Bovenaan