Vraagjes van een dierenverzorger in een dierenwinkel


luc zei:
Kijk, jij zegt ook dit:
dat zie je volgens mij wel aan het uiterlijk
"Volgens mij" zijn niet direct woorden die mij het vertrouwen geven om er hetzelfde over te denken als jij. ;)

In dit geval neem ik liever het zekere voor het onzekere en geef ik aan dat deze vissen niet thuis horen in bv. een "bakje van 2 meter" maar minstens eentje moeten hebben van minimum 5 meter(niet omdat ze 50 cm worden, want dat is niet het geval)maar omdat ze snelle zwemmers zijn.

Ja, ik gebruik bewust voorwaardelijke wijs :)

Ik weet bv. dat bij goudvissen het zo werkt. Sommige organen groeien gewoon door, die zoeken hun weg, duwen het ��n en andere opzij en naar boven en hopla je quasimodo is geboren.

Die ruggengraat trekt niet zomaar krom eh, daar moet een aanleiding toe zijn.

Ik zie niet in waarom het bij andere vissen anders zou werken, maar zeker ben ik er niet van, dus voorwaardelijke wijs.

Ik denk alleen dat een vis die in alles proportioneel even groot/klein is gebleven, dat dit niet zo'n kwaad kan.

Dat heb je in de natuur trouwens ook. Dezelfde vis kan op plek x groter/kleiner zijn dan op plek y. Gewoon omdat de context anders is:
  • afwezigheid van predators of ze zijn net meer aanwezig.
  • beschikbaarheid van al dan niet prote�nerijk voedsel
    ...
Maar of ie nu 35 of 20 cm zou worden, ik deel je mening hoor. Hij hoort niet in een kleine bak. 20 cm is nog altijd fors, er is idd. de wens van een school en je zit ook met snelle zwemmers die ruimte nodig hebben.
 

Terug
Bovenaan