voedingscapsules


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
hallo

ik voed mijn planten met voedingscapsules van backplay ik ben hier heel tevreden over. de planten groeien super in combinatie met de co2. en ik hoef maar iederhalf jaar nieuwe capsules te steken,

het is nu weer zo ver dat ik nieuwe moet steken maar ze zijn ver op backplay is volgens mij niet meer actief weet iemand hoe ik hem nog kan berijken of weet iemand het recept hij het maakt.

of heeft iemand anders nog een goede oplossing zonder dat ik iedere dag of iedere week van als in het water moet doen.
 
In zoverre klopt het dat hij "niet" actief meer is want al maanden is hij niet te bereiken wat ik her en der opvang. Zelf heb ik ook contact via andere kanalen met hem maar ook ik heb al maanden geen reactie gehad.
Ik weet dat hij in een verhuizing zit en druk op het werk is dus wellicht zal hij snel weer op het forum komen maar je kan altijd proberen om een pb te sturen.
 
en niemand heeft het recept van hem want moet echt nodig planten voeding hebben en het liefst iets van bodemtabletten
 


Dit klopt als wat je zoekt maar of het werkt geen idee.
Ik doe zelf EI in combinatie met cms+b
 
klopt maar de EI methode is voor mij best lastig om dat ik niet altijd thuis ben ben vaak bij mijn vriendin dus dan kan ik nooit stabiel plante voeding toevoegen
 
Je moet inderdaad wel wekelijks 50 of 25% verversen dus dan zou de EI minder handig zijn inderdaad.
 
Juist niet, als je alles precies hebt aangepast dan ben je nog strakker bezig met de voeding, als je EI doet dan ben je verzekerd dat je ten aller tijden voldoende voeding in de bak hebt, dus een keer wat later zit je niet zonder voedingsstoffen.
 
klopt maar de EI methode is voor mij best lastig om dat ik niet altijd thuis ben ben vaak bij mijn vriendin dus dan kan ik nooit stabiel plante voeding toevoegen
Je zou een doseer apparaat kunnen nemen maar ja dat kost ook €
 
ja ik ga verder zoeken naar die capsules vond deze echt heel handig en planten gingen ook echt goed
 
ja maar die zijn helaas uit verkocht want ik had al naar die gekeken
 
hallo

ik voed mijn planten met voedingscapsules van backplay ik ben hier heel tevreden over. de planten groeien super in combinatie met de co2. en ik hoef maar iederhalf jaar nieuwe capsules te steken,

het is nu weer zo ver dat ik nieuwe moet steken maar ze zijn ver op backplay is volgens mij niet meer actief weet iemand hoe ik hem nog kan berijken of weet iemand het recept hij het maakt.

of heeft iemand anders nog een goede oplossing zonder dat ik iedere dag of iedere week van als in het water moet doen.
Heb je hier wat aan? http://discuszolder.nl/plantenmest-capsules-zelf-maken/
 
dankje cornelius ik ben inderdaad bezig met die site en ga het inderdaad proberen zelf te maken s even wat werk met uitzoeken hoe en wat maar ik hoop dat deze werken en die lijken op de zelfde capsules als die van backplay.
 
absoluut want ik bestelde liever gewoon bij hem was ik sneller klaar maja nu ga ik ze zelf maken en als ze het goed doen ben ik wel goedkoper uit
 
Ja ik heb hem diverse pb s gestuurd en ook mails maar krijg nog geen reactie. Laatste mail is ongeveer een week geleden.
 
ok osmocote per 25kg kopen is wat wild zegmaar...
is echt bijna nergens te krijgen in NL..
wacht nog ff de reactie af van de groothandel maar anders toch de osmocote van de link van @jessicapilon en @biljoenblik in het buitenland bestellen voor een godsvermogen aan shipping..
 
Let wel op met osmocote, dat kan enorme ammonium pieken veroorzaken als ze boven het substraat komen. Het internet staat in ieder geval vol met verhalen van mensen die zo hun hele visbestand om zeep hebben geholpen (zeker als je in het engels zoekt).

Echt goedkope alternatieven zijn er helaas amper. Ik gebruik nu de power root tabs van dennerle. Zijn wat duurder, maar werken echt heel fijn en goed voor mij.
 
naja osmocote is niet osmocote...
je hebt diverse verhoudingen NPK en toevoegingen qua micro elementen
deze had ik idd ook al gevonden maar mede omdat de korrels "maar" 3 maanden werkzaam zijn en niet gespecificeerd is welke osmocote word gebruikt kijk ik wel ff verder

heb nu deze gekocht:
https://www.ebay.com/itm/141680977824
 
Laatst bewerkt:
naja osmocote is niet osmocote...
je hebt diverse verhoudingen NPK en toevoegingen qua micro elementen
deze had ik idd ook al gevonden maar mede omdat de korrels "maar" 3 maanden werkzaam zijn en niet gespecificeerd is welke osmocote word gebruikt kijk ik wel ff verder

heb nu deze gekocht:
https://www.ebay.com/itm/141680977824

Daar komt flinke porto overheen toch?
 
shipping is $13, was totaal $19,iets kwijt wat hier €16,nogwat is.
invoerrechten zie ik later wel weer ;)
 

Terug
Bovenaan