Vis op de bodem


En waar wil je hem dan in doen want ik begreep dat hij in het aquarium zou blijven.
 

Zoiets bedoelde ik en ik denk dat die wel zinkt als je hem op de kop zet maar of je dat moet willen is een andere vraag want de vis heeft amper ruimte.
 
En waar wil je hem dan in doen want ik begreep dat hij in het aquarium zou blijven.
Ja ik wil hem er het liefst gewoon in laten. ik wil hem dan in een bakje die ik nog even moet vinden waar dan van die roosters in zitten zo dat er wel water bij kan komen. en dat maak ik dan vast aan de rand van het aquarium zo dat hij nog lucht kan krijgen van boven want daar was ik een beetje bang voor als ik een bakje over hem even zet dat hij geen lucht kan happen van boven?
 
Dus je wil hem dan in een drijvend bakje doen als ik het goed begrijp.
 
Ik had eigenlijk nog een vraag over zoon bakje voor in het aquarium dan hij even rust kan krijgen, wat voor bakje zou je daar voor kunnen gebruiken? En zijn daar misschien ook officiële bakjes voor? En hoe lang zou je hem daar dan in moeten doen ongeveer?

(Sorry voor de vele vragen)


Want het gaat namelijk al weer wat beter En ik wil niet dat het weer slechter gaat worden
Erica, ik zou zo'n bakje niet nemen. Dit geeft te weinig bewegingsruimte. En vergelijk het maar eens met jezelf. Je gaat naar school, je hebt vriendjes en vriendinnetjes. Hoe leuk is het om buiten te spelen met elkaar op een veld. Dit levert de vis stress ben ik bang waardoor de situatie slechter kan worden. P

Probeer met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk rust te houden in de bak. Is ook fijn voor de overige vissen.
 
En hier heb je een voorbeeld van een bakje.
 
Dus je wil hem dan in een drijvend bakje doen als ik het goed begrijp.
Nou in een bakje die je aan het raam kan vast maken of aan de rand kan hangen


En ik wilde hem er eigenlijk dan vooral in de nacht er in doen en dan overdag er uithalen of als ik zie dat hij weer te verzwakt is er weer in doen
 
Ja maar met heen en weer doen zal er nog meer stress zijn maar ook zonder dat zal zo n bakje geen pretje zijn en ik weet niet of dat dus verstandig is.
Stress zal de vis geen goed doen.
 
Ja maar met heen en weer doen zal er nog meer stress zijn maar ook zonder dat zal zo n bakje geen pretje zijn en ik weet niet of dat dus verstandig is.
Stress zal de vis geen goed doen.
Ow, zou er dan nog een manier zijn want hij moet denk ik even op rust komen maar die vis laat hem niet echt met rust 😂 :(
 
Ja lastig hoor en die merkt natuurlijk dat de ander zwak/ziek is.
 
En hier heb je een voorbeeld van een bakje.
Dit is pure onhandige meuk waar je werkelijk waar niks aan hebt, heel fragiel frame en het netje slibt in notime dicht.
Beter koop je een zissbreeder
 
Oké bedankt, ik zal even kijken bij een dieren winkel of ze zo iets hebben
 
Je wilt elke avond een vis vangen, in bakje stoppen en dan volgende dag weer laten zwemmen :juggle:
Lijkt me geen goed plan.
 
Dit is pure onhandige meuk waar je werkelijk waar niks aan hebt, heel fragiel frame en het netje slibt in notime dicht.
Beter koop je een zissbreeder
Bedankt @Nicolientje-W voor je kritische maar duidelijke reactie. Erg goed verwoord.
 
Hallo, ik hoopte ooit met de update te komen van “hij is weer beter” maar helaas is dit het tegenover gestelde. Sinds eergisterenavond is hij nergens meer te vinden. Dus ik denk dat hij er niet meer is :(
Ik vind het alleen gek dat de laatste maanden er 3 vissen dood zijn gegaan en er 2 nooit meer terug gevonden zijn. Weet iemand hoe dat kan? ( die andere was ook echt groot)
Sterkte met de Gup Erica en hou ons op de hoogte als je wil.
 
Vissen kunnen soms erg snel door andere vissen en slakken worden opgegeten maar wel balen weer dus.
 
Als je onlangs een verhoogd aantal wormpjes op het glas hebt gezien, hebben die een feestmaal gehad.
 
Als je onlangs een verhoogd aantal wormpjes op het glas hebt gezien, hebben die een feestmaal gehad.
Nee niet gezien gelukkig, ik heb die wormpjes gelukkig nog niet in mijn aquarium ik denk dat mijn bodem eters men hebben opgegeten :( zou dat kunnen
 

Terug
Bovenaan