Van alles wat!


Neem aan dat als je bij een dierenasiel werkt je erg begaan bent met het welzijn van dieren. Je hebt veel te veel vissen. Als je echt zo begaan bent met dieren koop dan een groter aquarium en/of doe heel wat vissen weg. Je geeft al aan dat je het zelf weet dat het te vol is, toch doe je er niks aan. Jij als eigenaar hebt de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat ze een goede verzorging krijgen!
 
Mensen ik weet ook wel dat ik er iets aan moet doen en heb er al over gesproken met mijn ouders, maar ze willen dat het zo blijft en ik er niks aan mag veranderen als ik dat zou doen zouden ze heel kwaad worden.

visstick: Ik werk niet bij een dierenasiel ik loop daar stage en dat was nog maar mijn eerste dag.

Botia@ Is de endler dan nou zeldzaam of niet?

Mensen ik mag niets aan mijn aquarium veranderen van mijn ouders worden ze kwaad. Jullie denken dan dat ik niet aan de welzijn heb gedacht, Maar ik ben niet degene die weer voor overbevolking heeft gezorgd maar dat waren mijn ouders. Nu willen ze niets weg doen ze hebben er zelfs nog 5 platy's en 5 albino corydoras erin gedaan en nu pas zeggen ze dat het vol zit.

IK BEN NIET DEGENE DIE VOOR OVERBEVOLKING HEEFT GEZORT. IK BEN NEIT VOOR NIETS EEN GROTERE BAK GAAN KOPEN VIA MARKTPLAATS ALS IK NIET NAAR JULLIE LUISTERDE HAD IK DAT NIET GEDAAN HAD IK MIJN GELD BESTEED AAN MIJZELF EN NEE DAT HEB IK NIET GEDAAN WAAROM? OMDAT IK WEL OM MIJN VISSEN GEEF!!!!!!!!

Ik mag er nu niets meer aan veranderen van mijn ouders hun willen niet dat ik iets wegdoe!
 
Nog meer erbij ??? Dat gaat lekker. Een hopeloos geval dus, hier klagen heeft geen enkel nut, je zal er samen met je ouders uit moeten zien te komen, wij kunnen je hiermee echt niet helpen
 
als de vissen straks bij bosjes dood neer vallen, zullen je ouders er hopelijk anders over denken.

Nog meer vissen erin....... echt hopeloos!
 
Breng ze naar de winkel en zeg tegen je ouders dat ze allemaal ineens dood lagen omdat de bak overbevolkt is (wat sowieso staat te gebeuren als deze situatie zo blijft).
 
Zuivere Endlers worden omdat mensen zoals jij ze kruizen met Guppen helaas steeds zeldzamer.
 
je had al een overbevolking voor dat de andere vissen erbij kwamen die je ouders besloten te kopen voor je.
en je kardinalen willen graag groter.
Je kan het je ouders toch uitleggen?? ze moeten dat toch kunnen snappen, laat ze jou berekening zien wat je hier heb gepost.. kan dat helpen dan??
 
Verschrikkelijk dit, je zult toch echt met je ouders gaan praten, want dit kan zo echt niet verder....
Eerst al overbevolking in je 20 liter bakje en dan nu ook weer in je 60 liter.
Onbegrijpelijk dat sommige mensen (lees je ouders, ook al is dit niet te controleren) niet nadenken over het welzijn van de dieren, maar ach het zijn maar vissen
 
Maar het zijn toch haar vissen? Dan maakt het toch niet uit dat ze kruisen als zij dat niet erg vindt?
 
Guppy1997:
Praat er eens kalm met jou ouders over. Hoeveel vissen heb je nu? Die vissen kunnen niet meer bewegen en het eens kalmer aan doen. Ook voor jou is dat meer werk qua waterwissels en filterschoonmaak. Zij betalen dan weer de 2 pompen (waarvan later misschien eentje weg mag) aan elektriciteit en de waterfactuur + nog de nieuwe visjes.
Zij hebben er geen baat bij en voor jou is dat ook werk na je stage en toestanden.
Ken je geen vrienden in je vriendenkring met vissen of famillie?
Wel grappig want mijn ouders zagen dat ik geen vissen meer mag kopen en dat ik eventueel mag stoppen met mijn passie. Het omgekeerde van bij jou denk ik. Ze willen dat ik ga sporten. Weeg amper 51 kg! :/
Pas zeker op met katten voor FIV wanneer je voor ze zorgt enzo (zeker als je thuis zelf een kat hebt).
Was effe out-of-topic, maar ben terug on-topic :)

ellenschaap: Het zijn haar vissen, maar het is altijd goed en beter dat soorten niet gekruist worden om van iedere soort nog de oorspronkelijke kwaliteiten te hebben (en kleuren).
Als je guppen en endlers apart fokt, dan behoud je 2 totaal verschillende stammen. Als je ze gaat mengen (kruisen) dan bekom je mix van rare vormen en rare kleuren en geen guppy, maar ook geen endler. Je kan het geen naam meer geven.
Hetzelfde probleem bestaat bij zwaarddragers en platys ook.
Natuurlijk is het aan iedereen de keus, maar ik hoop dat je mijn (en misschien van anderen ook) standpunt begrijpt.

Succes met je ouders in ieder geval! :)
 
Praline: Het gaat nog steeds perfect met mijn vissen. heb ondertussen al weer jongbroed gehad maar die zijn allemaal opgegeten door de groters.
 
Normaal meng ik me niet in discussies maar nu doe ik het toch maar even...

Zonder met een vingertje naar iemand te wijzen vindt ik dit meer op verzamelwoede lijken dan een hobby waarin iedereen zijn/haar vissen zo goed en zo kwaad mogelijk het beste leefmilieu wil geven aan de vissen in zijn/haar aquarium.

Het valt me ook op guppy, dat jij heel veel vragen stelt over kweken altijd, hoe snel een vis zich voortplant ed, over platy's guppen en nu weer molly's. Goed dat jij die vragen stelt maar ik denk dan meteen, je bak is al mega overbevolkt (wat je zelf berekent hebt 175 liter aan vis in een 60l bak) en dan nog lijkt het of je verder wilt blijven kweken. Je hebt toch al een adres voor het jonge grut zeg je zelf.


Het wilt ook niet zeggen dat als een vis zich voortplant dat die vis zich goed voelt. Vissen doen nou simpelweg niks anders dan zwemmen, poepen, eten en voortplanten.

Ik vindt ook dat als iemand oud genoeg is om een aquarium te hebben, ook oud genoeg is om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar aquarium.

Je hebt er nu eenmaal teveel, mede door jezelf, mede door je ouders, neem de verantwoordelijkheid voor je vissen door er weg te doen anders zie ik de toekomst voor je vissen heel somber in, vissen zijn levende wezens met een hartje en kleine hersentjes die ook kunnen denken en voelen. Liever even boze ouders dan maar dan een overvol aquarium.
 

Terug
Bovenaan