Van alles wat!


G

Guppy1997

Guest
Hallo. Mijn nieuwe 60 x 30 x 30 is opgezet en de vissen zitten erin het is allemaal goed verlopen en heb waterverbeteraar gekregen van een visexpert.

jullie weten ongeveer wat ik heb, maar nou zijn mijn ouders weer zo leuk geweest om nog eens 6 vuur neons erin te doen en een koppeltje Black Molly's ik zei al ja Blackmolly's houden van zoutig water etc en de andere niet en toch zeiden ze nee gaat goed.

nu is mijn visbestand:
10 Kardinaal Tetra's
6 Vuur Neons (vormen samen en groep met de kardinalen dus 16)
2 normale vrouwelijke guppen 1 normale mannelijke gup.
2 vrouwelijke wildvang endlers (1ntje zwanger) 1 mannelijke wildvang endler.
1 vrouwelijke black molly en 1 mannelijke black molly
1 algeneter (ga ik waarschijnlijk weg doen)
1 meerval.
14 jonge gupjes van 4 weken oud.
2 jonge endler gupjes (zijn per ongeluk in de zak meegekomen)

Mijn stiefvader wou er nog een zwaardrager erbij zetten maar ik zei Nee is te groot dus gelukkig niet gebeurt.

En ik wou mijn visbestand niet zo vol hebben!
 
Tja,helaas , domme mensen vind je overal.

Om een bakje vol vis te gooien.
Jij zit er maar mee.
 
Niet best..... minder is vaak mooier. En je guppen blijven door kweken, dus wordt voller en voller. Erg jammer.....
Persoonlijk hou ik ook niet van die volle drukke bakken. Jammer dat je ouders zich niet even wat meer in de vissen verdiepen.... laat ze ook eens op dit forum lezen.
 
Mijn ouders hebben ongevraagd die vissen erin gegooid ik kwam van mijn stage (dierenasiel) en zei ja ik ga even langs aquariumzaak waar ik dus wat endlers als laatste wou hebben en verder niets meer miss ooit was ik van plan in de toekomst een koppeltje platy's.

Dus ik belde mijn ouders even om dat te melden hun waren daar ok geweest en ik zei: Jullie hebben toch geen visjes meegenomen he? toen zeiden hun Nee hoor. dusja ik mijn endlers maar even halen.

kwam ik thuis hadden ze 1 koppetlje black molly's erin gedaan en 6 vuur neons tueel mijn kardinalen al teveel waren en hun hebben dus gewoon niets gezegd.

Maar dan toch maar de vragen:
Kweken Black Molly's veel?
Kweken Endlers veel?
 
Probleem mijn ouders willen ze niet meer wegdoen. Ze worden boos als ik zeg dat er wat uit moet.

Bertus: Dat weet ik toch, ik ben niet degene die, die black molly's erin heeft gedaan trouwens ik vind helemaal zwart niet eens zo mooi dus zou ik zelf geen black molly's nemen.

Maar blijkbaar denken mijn ouders weer. He ze heeft een groot aquarium laten we er wat leuke visjes indoen.
ik snap wel dat ze mij een plezier willen doen, maar dan hadden hun het kunnen vragen dat had ik endlers en platy's gezegt.

Ben blij dat er geen zwaardrager inzit.
 
Wat een circus weer zeg! meestal zie je het doen en laten van leden steeds beter worden na verloop van tijd maar helaas is het in jouw geval Guppy sinds november vorig jaar alleen maar dramatischer geworden met de hobby activiteiten! :rolleyes:
 
Ik d8 ik heb eindelijk een groot aquarium waar ik mijn endlers en guppy's en platy's in kon doe dat was mijn wens voor dat aquarium.

en nu ik die 60 cm bak heb. hebben mijn ouders weer een overschot aan vissen erin gegooid voor 6 vuur neons en 2 black molly's.

19,- zijn ze er kwijt aan zonde om dat te verspillen.

ik wou geen molly's en nog meer neons ik had er al zoveel en vond het leuk staan omdat ze met een groepje waren nu is het weer teveel.

Ik dacht eindelijk al die ellende met overbevolking verdwenen en door mijn ouders heb ik weer overbevolking. (al lijkt het zeer weinig)


Maar ik wil weten of black molly's en endlers snel kweken ik heb gelukkig adressjes voor het grut als het teveel wordt daar niet van
 
Is natuurlijk niet enkel door je ouders,helpt er niet aan mee deze aktie van ze dat geef ik toe maar in principe wist je al dat je bestand niet goed was los van dit en hebt zelf toch ook nog vissen gekocht.
 
ik heb die endlers gekocht ja omdat mijn ouders zeiden dat ze geen vissen hadden gekocht en ik nog geen 1x yhuis ben gekomen en gelijk van mijn stage naar aquariumzaak ben gegaan en mijn ouders zeiden dat ze niks hadden gekocht dus wel. En ja dit is verschrikkelijk dit is mijn berekening hoeveel liter dit bestand nodig heeft.

Afschuwelijk!
16x5= 80 (kardinaal en neon)
2x6= 12 (vrouwelijke guppen)
2x5= 10 (vrouwelijke endler guppen)
2x4= 8 (mannelijke gup zowel endler als normaal)
1x15= 15 (algeneter)
1x15= 15 (meerval)
2x6=12 (Black Molly�s)
11x2= 22 ( jonge gups)
2x0,5= 1 (jonge endler gups

175 liter bij elkaar!

Verschrikkelijk en ik mag geen vissen wegdoen van mijn ouders omdat hun het oke vinden wat ik ook zeg.

En van die kardinalen dat is verleden dat was mijn fout maar nu die vuur neons en die 2 molly's is absoluut niet mijn fout en ik ga geen ruzie thuis cre�ren zodat alles dan weer slecht gaat en ik in een depressie kom.
 
En BTW!

KWEKEN BLACK MOLLY'S EN ENDLERS VEEL!!!

er is nog steeds niet geantwoord op de uiteindelijke vraag in plaats dat we een hele discussie nu gaan voeren over mijn bevolking ik weet HET IS TO MUCH!

en die man visexpert zegt dat forums liegen en elke dingen weten uit hun eigen ervaring. die man heeft in veel dingen heel veel gelijk ik heb dingen gezien wat nergens op sloeg
 
Je snapt me niet,zelfs al hadden je ouders geen vissen gekocht waren die endlers nog geen slim idee van je bedoel ik!

Nee je moet natuurlijk niet in een depressie komen maar lijkt nu wel of iedereen je advies voor de kat z'n viool aan het geven is waardoor de vissen het slachtoffer worden.

Ben bang dat er ook nog een nitrietpiek gaat komen omdat het bakje nog niet zo lang staat waardoor alles in 1 klap dood zal gaan maar kan het mis hebben natuurlijk.
 
We gaan het meemaken kan ik alleen zeggen en later als ik een eigen huis heb dan worden de vissen zeker behandelt als goden tig talle aquariums van zeker 1 meter zou ik dan nemen en 80 cm

Ik snap jullie advies en wil er iets mee doen heb het ook al geprobeerd voor als je dat nog niet wist.

Ik heb geen 20 l meer maar een 60 dat is 40 l beter.
ik heb 2 filters aan nu mijn eigen en die andere die ook al heeft gewerkt als filter die 2 staan nu aan.
verwarming oef staat iets te hoog voor de guppen ben ik niet zo blij mee doe het al zo laag mogelijk.
ik heb waterverbeteraar in gedaan en die visexpert zei ookal je had het bakkie even moeten laten staan over 2 weken moet ik mijn water komen meten van die man.


Ik doe m'n best mensen het spijt me echt verschrikkelijk voor dit en dat meen ik wel en zou er iets aan willen doen maar ik moet maar luisteren naar mijn ouders om ellende te voorkomen.


Ik kom bij jullie voor informatie wat ik beter kan doen nu dit zo is dus heb respect voor jullie wou dat ik jullie ervaring al had.

Maar alsjeblieft beantwoord deze vragen:
Kweken black molly's snel
Kweken endlers snel?
zijn vuur neons net zo moeilijk ik kweken als de kardinalen zoals ik van vele al begreep?

en hoevaak moet ik een Juwel 600 nou verversen?
 
Dit is het aquarium voor nu: Het is slechte kwaliteit maar mijn computer slaat geen foto's van mijn bb op meer op 1 of andere manier dus dat is zeer balen dus moet het even via m'n webcam die slecht is:



webcam-toy-foto1.jpg
 
Guppy1997 zei:
Maar alsjeblieft beantwoord deze vragen:
Kweken black molly's snel
Kweken endlers snel?
zijn vuur neons net zo moeilijk ik kweken als de kardinalen zoals ik van vele al begreep?

en hoevaak moet ik een Juwel 600 nou verversen?

Molly's en endlers kweken behoorlijk snel en veel idd.
Van vuurneon's weet ik niet en zou je aan die vissenexpert die je kent moeten vragen ;)

Met zoveel vis zou ik 2 keer per week ongeveer 20% verversen.
 
2x per week al right THANK YOU!! ik beloof ondanks alles mijn best te doen voor de vissen. en een goed huisje te vinden voor de jonkies als ze groot genoeg zijn.

Hoevaak moet ik eigenlijk nu voeren heb nog kleintjes in opgroeing.
 
Guppy1997, ik begrijp je situatie. Mijn ouders zouden ook zo kunnen doen (toen ik nog bij ze woonde). Je voelt je compleet machteloos omdat er twee partijen aan je trekken. Je moet even voor jezelf uitrekenen welke vissen je weg wilt doen. En dan kun je tegen je ouders zeggen dat het een lief gebaar was om vissen te geven, maar je houdt helemaal niet van deze nieuwe vissen. Bovendien is het te druk voor jou. Het is jouw aquarium (als ik het goed heb?) en je wilt zelf kiezen welke vissen erin zitten. En dat ze al geld hebben betaald is stom, maar zie het als een cadeau dat je toch niet leuk vindt.

Als je dit gezegd hebt, kunnen je ouders je begrijpen. Misschien ook niet. Als ze het niet met je eens zijn, dan zou ik als ze weg zijn toch mijn eigen plan trekken. Gewoon stiekem iemand van Marktplaats de vissen (gratis) af laten halen of iets dergelijks als je ouders er niet zijn. Ja, dit is eigenlijk ook weer onmogelijk. Hoe meer ik erover nadenk, dan zou ik echt drama maken in huis. :/
 
Guppy1997 zei:
en die man visexpert zegt dat forums liegen en elke dingen weten uit hun eigen ervaring. die man heeft in veel dingen heel veel gelijk ik heb dingen gezien wat nergens op sloeg

En wie geloof je dan ? Die man visexpert of de mensen hier op het forum ??

PS

Is een cursus communicatie misschien iets voor jullie ?? Want daar schort het volgens mij wel aan
 
Het schort ook aan de communicatie.

Ik bedoel ik geloof alleen de visexperts hier op het forum die a lot of ervaring hebben zoals jullie maar sommige mensen zeiden maar iets wat verkeerd was.

Blijkbaar was oud bekende goed in dat soort dingen beantwoorden.

niet dat jullie verkeerd zijn want ik heb ook veel dingen geleerd hier op dit forum als dit forum er niet was had ik nu geen mooi 60 cm aquarium maar nog die 20 l omdat ik niet beter wist
 
Gewoon terug brengen naar de winkel of op laten halen via marktplaats. En neem jij eens zonder overleg een vijftal honden mee naar huis vanuit het asiel, eens kijken hoe zij daar op reageren.
 
Ik vind het zelf erg dat je Endlers en Guppen samen houdt. Hebben we eindelijk weer zuivere stammen in de handel wordt alles weer kapot gekruist.
 
Daar heb je eerder op gewezen Botia en ook dat werd volkomen genegeerd (ook al zat de bak al overvol). Dit keer niet de schuld van de ouders :rolleyes:

Maar goed... de kans dat die nieuwe endlers zuiver zijn is toch heel klein.
 
Mijn endlertje kweken niet met de grote guppen die mannetje toont totaal geen intresse in de normale guppen en de inteeld guppen ook niet met de vrouwelijke wildvang guppies.

paarse mannetje blijft bij de 2 mooie grote gele dames.

endler mannetje is nu even solitair en is niet bezig maar heeft geen interesse in die grote.

Prisci@ Ik ben niet zo gek op honden maar op katten daar heb ik een zwak voor. katten zijn mijn lievelingsdieren en het liefst haal ik al die katten op bij de asiel waar ik nu stage loop. Ze zijn zo mooi! en lief! (op 1 na dat is een k*t kat)
 
Als ze 100% gaan kruizen.

waarom vertoond het mannetje geen intresse in de groters hij vindt het leuk in de groep bij de kardinalen en vuur neons.
 
Jones@ Je hebt gelijk, maar zie wel of dat gebeurt. Zijn wildvang endlers dan zo zeldzaam?

Bertus@ Kattenvrouwtje hoe bedoel je :p ze worden volgens mij allemaal gesteriliseerd en gecastreerd voordat ze naar hun nieuwe huisje gaan. Hahaha ik ben gek op katten als het aan mij lig kwam ik in het programma mijn huis vol dieren :p
 
Jones@ Je hebt gelijk net zag ik het hem proberen maar die vrouwtje heeft nog andere sperma in zich dus nog geen hybride
 
Ja,een gekken huis bedoel je.
Als ik die animal programma,s zie.
Bij kattenvrouwtjes,in een caravan.
Doen overal hun behoefte,piesen overal.

Nee,dank je.
 
Niet als ze naar buiten mogen dan piesen en poepen ze buiten je hebt enkel wel veel dierenarts kosten als je, je katten niet laat helpen dan heb je binnen de kortste keren een huis vol kittens van 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 weken enz.
 
Heel leuk al je verhalen over katten,maar heb je al een oplossing voor je vissen?
 
Jones: Sinds enkele maanden verkoopt de groothandel Ruinemans enkele zuivere strains.

Guppy: In 1975 kwamen de eerste Endlers in Europa meegenomen door Dr John Endler. In 2004 was er geen zuivere meer te vinden in de handel. Dus er zijn nieuwe gevangen door enkele liefhebbers en daar zijn mooie zuivere strains uit gekweekt. Anno 2013 zijn driekwart van de zuivere strains al weer onzuiver door Guppenbloed wat er doorheen gefokt is. In feite wordt de hobby wat betreft Endlers verpest door mensen die maar wat doen.
 

Terug
Bovenaan