Uniek project aquariummeubel, tevens hondenbench


Wát een hoop latjes, pffff

Moeilijk om alles nog kwijt te kunnen en netjes te laten drogen!

Ik zal blij zijn als ik de binnenkant van de kozijnen heb kunnen verven, dan kunnen de spijlen erin en kunnen de toplagen erop. Dan hou ik tenminste aan aantal grote stukken over
 
Handvatten geverfd, de grote is voor de schuifdeur en de twee kleine zijn voor de ‘techniek deuren’

Ertussen hangen de metalen plaatjes die de barndoor rollers gaan worden

F76B7B5D-CA61-439A-92D0-CB17802DFC05.jpeg
 
Ik ga deze even volgen aangezien ik ook tegen deze WAF aanloop en er plannen zijn voor een hond...
 
Handvatten geverfd, de grote is voor de schuifdeur en de twee kleine zijn voor de ‘techniek deuren’

Ertussen hangen de metalen plaatjes die de barndoor rollers gaan worden
 
Excuus voor de dubbele posts. Vanaf mijn mobiel bleven de uploads hangen, vandaar. Maar voor wie het nog niet weet: de handvatten zijn geverfd! :)
 
als toch blijkt dat er beweging in komt als ze druk doet, kan ik de boel altijd nog vastzetten aan de muur...

Ik ga deze even volgen aangezien ik ook tegen deze WAF aanloop en er plannen zijn voor een hond...

Een OT reactie maar ik denk niet geheel onbelangrijk.

Een hond die een bench gewend is zal zich hierin ook wel rustig gedragen. Hierin een hond aanleren de Bench prettig te vinden lijkt me riskant. Ze kunnen nogal bokken en slopen omdat ze uit de bench willen en een pup houdt het wellicht niet droog.

Hoe is het bench gedeelte beschermd tegen een spuug partij, diarree en een plens urine? En bovenal in geval van een hond die een bench niet als een veilig plekje ervaart - tegen slopen?

Is misschien niet van toepassing op de hond van TS maar @Pietkonijn, met een nieuwe hond lijken me dit ook zaken om rekening mee te houden.
 
Hoe is het bench gedeelte beschermd tegen een spuug partij, diarree en een plens urine? .

De vloer komt los te liggen, en is een plaat MDF die ik nog wil beitsen. Of met epoxy behandelen, weet het nog niet.

En ja, de hond is al gewend aan een bench
 
De vloer komt los te liggen, en is een plaat MDF die ik nog wil beitsen. Of met epoxy behandelen, weet het nog niet.

En ja, de hond is al gewend aan een bench

Ik zou voor de epoxy gaan, ik weet niet of dat ruw is en evt. moeilijk schoon te maken is?
Fijn dat jouw hond een bench gewend is in dit geval.

Vergeef me dat ik dit allemaal aan haalde, maar wilde teleurstellingen voorkomen.
 
Zo, eindelijk weer verder.

Vandaag een grote dag! De elementen gaan in elkaar, spijlen ertussen enzo. Aan het eind van de dag heb ik 4 complete zijwanden, een schuifdeur en zitten de spijlen ertussen.

Om dat te kunnen doen heb ik gisterenavond vast de binnenranden van de plekken waar de spijlen moeten komen, geverfd. Vanmorgen opgeschuurd en zonet voor de tweede keer geschilderd.

40BBF5FC-596E-4BB7-8B1A-177AEE5B3BBE.jpeg


389D16FC-0886-4631-AEBE-20AAAF4B1324.jpeg
 
Deze volgorde hou ik aan omdat -als de spijlen ertussen zitten- de binnenranden erg lastig te verven zijn zonder de spijlen te raken.

Als de elementen in elkaar zitten kan ik ze aan de buitenkant verven om de naadjes vast te dichten. Als de boel op het frame zit nog een keer lakken om de boel strak te maken (hoop ik).
 
Ook handig als de zijkanten in elkaar zitten: even meten of alles echt de goede hoogte is!

Door het deuvelwerk wat ertussen zit blijkt 2x40 ineens 80,3 te kunnen worden! En dan zou de bovenplaat niet strak op het frame gaan tussen wat waterpas is..
 
Ook epoxy besteld voor de achterwand en om de bodemplaat af te dichten voor evt ‘vochtigheid’ die uit de hond kan komen:petjeaf:
 
Even een test setje van de wielen in elkaar gezet. Lijkt op zich best wel op ‘barndoorwielen’ maar dan voor in totaal zo’n €10. De bout op maat zagen en zwartverven en het lijkt net echt!

7D4A921F-218C-4926-B067-4D3087BEBB17.jpeg


7259FA90-DC4A-40DB-826C-E52B161CD959.jpeg
 
De eerste stukken zitten in elkaar. Beetje hannesen en troep, want om te voorkomen dat de spijlen gaan rammelen prop ik er eerst universele kit in. Zwart leek me een goed idee want dat zijn de spijlen ook, maar hier en daar piept er iets tussenuit.

80F7E059-4CD3-43DB-A865-05196CF2686F.jpeg
 
Wel fijn als het er uiteindelijk uitzien zoals ik in mijn hoofd had.... hier de achterkant

DDE8A6DC-C877-44EC-9034-A0D6BA8D0CA1.jpeg
 
Laatste grote deel in elkaar gaan zetten met tralies. Deklat erop en we zijn er wel met het moeilijkste gedeelte.

F6D89E14-7F9E-42BB-88B5-615B851CC134.jpeg
 
Begint er al goed uit te zien! Veel succes nog vandaag, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
 
Laatste deel in elkaar...

Kot in de gaten, spijlen erin en dan de toplat erop. De kit is niet echt nodig want de spijlen gaan nergens heen :p

Maar ik wil niet dat het gaat rammelen enzo, dus liever de boel vastzetten met flexibele kit.

6BB6FD6D-9219-453E-8605-0A1A0B1A40F6.jpeg


CF22736D-8593-4F15-B793-BD3FACCE76C0.jpeg


6C9EFFBC-39B8-46D4-B171-DFF0BB12E897.jpeg
 
Nu ga ik deze delen even met rust laten, later op de dag misschien ff verven.

Eerst verder met de kast. Ik heb wel deurtjes gemaakt, maar moet er nog wel scharnieren opzetten. De grootte van de kast moet ik ook nog even bepalen, 1 zijwand staat vast maar de andere kan ik nog verschuiven
 
Aan het eind van de dag wel een beetje vastgelopen. Twee dingen die ik op moet zien te lossen:

-scharnieren voor de deurtjes. Ik had gewone scharnieren gehaald maar dan houd je een dikke kier over. Ik wil de deurtjes ‘in’ het houtwerk laten vallen, niet ertegenaan. Maar dat kan met de scharnieren die ik had dus niet (ja, met een vette kier ernaast). Maar eens na gaan vragen
- de hangers voor de deur blijk ik ook goed te kunnen buigen. Zo kan ik de deur strakker op het frame krijgen. Nog wel iets verzinnen voor de geleiderail, misschien een aluminium u profiel.

Als dat opgelost is kan ik gaan verven en kan het spul snel in elkaar

6CF960FE-0CFB-4D95-AA1E-4CBC9F2AACE3.jpeg
 
Ziet er nog steeds goed uit, jij weet ook van geen ophouden zeg.
Die probleempjes weet jij vast op te lossen, je bent zo te zien heel erg creatief!
 
Vandaag de laatste spullen gehaald. Keukenkastscharnieren zodat de deurtjes ‘erin’ vallen en niet erop. Even kijken hoe dat werkt met een speciale gatenfrees die ik erbij heb gehaald.

En volgens mij de oplossing gevonden om de schuifdeur aan de onderkant netjes te geleiden zonder dat er iets in de weg zit: een laderails! Deze zijn er in erg dun formaat, morgen eens even opmeten of ik het daarmee redt.

Maar dat zou een mooie optie zijn omdat de onderkant van de schuifdeur dan ook gelijk vast zit en niet meer naar voren kan kiepen. Én de deur kan niet meer uit de geleiderail getild worden, handig als je een hond in de bench wilt houden dattie er niet makkelijk uit kan zeg maar.
 
ladderrails, gatenfrees... het zal wel hahaha, ik moet het zien om te begrijpen.
Succes met de laatste hand leggen aan dit mooie project.
 
Scharniertjes hak je in , he. Als timmerman zijnde..
Brede naad heb je dan niet.




maar het gaat om keukenkast scharnieren is ook te beitelen maar dat vraag wat oefeningen.

maar beitelen in mdf? dat gaat niet zo best hoor.
 
Leuk en apart projectje in ieder geval!

Maar in dat stalen frame komt de hond te liggen? Is wel een mini hond dan?

Zou de pomp wel goed isoleren met noppenfolie zodat er geen gebrom komt.

Beetje off-topic maar ik kan dat WAF gedoe nooit zo snappen...je woont toch met ze twee in een huis dan mag je als vent toch ook gewoon je spullen in de woning plaatsen...misschien dat ik "geluk" heb maar bij mij staan er gewoon grote speakers, flinke TV en een flink aquarium in de huiskamer :) Zolang mijn voetbal gerelateerde spul en in haar geval haar dans gerelateerde spul niet in de woonkamer komt komen we er altijd wel uit :)
 
Ach het WAF idee is natuurlijk een beetje overtrokken. We hebben qua Inrichting gelukkig dezelfde smaak, alleen is zij daar iets strakker in de leer dan ik. En ik moet toegeven dat het bij mij meer een allegaartje zou worden.

En we komen er zo prima uit hoor
 

Terug
Bovenaan