[ Tranquility ] 120x50x55 full optic white/High tech [ Veilside ]


Jeetje ik vraag me dan altijd af hoeveel werk dit is? Want het ziet er echt geweldig uit. Altijd een droom om zo'n scape te hebben.
 
Jeetje ik vraag me dan altijd af hoeveel werk dit is? Want het ziet er echt geweldig uit. Altijd een droom om zo'n scape te hebben.
Voorbereiding en het uitzoeken hoe of wat is veel werk...daarna valt het wel mee...zaterdags uurtje werk en dat is het:)
 
Voorbereiding en het uitzoeken hoe of wat is veel werk...daarna valt het wel mee...zaterdags uurtje werk en dat is het:)

Was het maar een uurtje werk. Gaat mij niet lukken, maar plan dan ook niet echt helemaal alles uit en wissel zelfs na een planning nog wel eens :D
 
Was het maar een uurtje werk. Gaat mij niet lukken, maar plan dan ook niet echt helemaal alles uit en wissel zelfs na een planning nog wel eens :D
Kan wel hoor. Als je bak er strak bij staat en je onderhoud hen goed dan hoef ik in mij geval niet veel te doen...en de juiste tools is al het halve werk
 
Uuu dat ook ja:mad:

Hahaha.....

Ben je al veel aan het snoeien geweest of moet het nu vooral eerst groeien ?

Zit er zelf aan te denken tijdens het snoeien tijdelijk een DIY surface-skimmer te plaatsen. Jij hebt er eentje permanent in je bak maar neem aan dat jij daar niet al je snoeiafval in wilt hebben?
Heb jij daar over nagedacht ? Of ga je voor de klassieke methode door te gaan staan scheppen met een netje ?
 
Hahaha.....

Ben je al veel aan het snoeien geweest of moet het nu vooral eerst groeien ?

Zit er zelf aan te denken tijdens het snoeien tijdelijk een DIY surface-skimmer te plaatsen. Jij hebt er eentje permanent in je bak maar neem aan dat jij daar niet al je snoeiafval in wilt hebben?
Heb jij daar over nagedacht ? Of ga je voor de klassieke methode door te gaan staan scheppen met een netje ?
1x geknipt.. zit een stukje fijn filter watje boven in de skimmer ..ook voor de garnalen is dat en zet de filter wat langzamer en dan na het knippen gewoon netje ja
 
Hele mooie scape!!

Dat zand zorgt toch altijd weer voor een prachtig contrast!
 
20170714_210945.jpg
 
Wow. Prachtige grasmat! Daar kunnen ze hier op Het Kasteel (-edit: Sparta-stadion, kunstgras) nog iets van leren ;) Je stenen zijn wel flink bealgd. Ik vind het persoonlijk wel mooi, maar in zo'n strakke scape hoort dat volgens mij niet thuis. Ik denk dat een paar Otocinclussen en Amano garnalen daar heel snel korte metten mee kunnen maken. Is maar een suggestie hoor. Ik vind het wel wat hebben. Je scape op zich staat er in ieder geval prachtig bij!
 
Ik vind het juist prachtig, die algen. Maakt zo'n scape meteen een stuk natuurlijker. Vaak vind ik ze te strak, te klinisch, dit geeft een mooier beeld.
 
Wow. Prachtige grasmat! Daar kunnen ze hier op Het Kasteel (-edit: Sparta-stadion, kunstgras) nog iets van leren ;) Je stenen zijn wel flink bealgd. Ik vind het persoonlijk wel mooi, maar in zo'n strakke scape hoort dat volgens mij niet thuis. Ik denk dat een paar Otocinclussen en Amano garnalen daar heel snel korte metten mee kunnen maken. Is maar een suggestie hoor. Ik vind het wel wat hebben. Je scape op zich staat er in ieder geval prachtig bij!
Er zitten 15 amano garnalen in en 15 oto,s. ..maar dit is vrij onschuldige alg ...de rest van de bak houden ze wel vrij van....eigenlijk niks haha. ..moet ze goed bij voeren
 
Ik vind het juist prachtig, die algen. Maakt zo'n scape meteen een stuk natuurlijker. Vaak vind ik ze te strak, te klinisch, dit geeft een mooier beeld.
Thanks ..vind ik ook...alleen de beplanting wat ik er in had domineerden te veel en zag weinig meer van de stenen...komt wat fijner en kleinere beplanting bij nu
 
Zeer mooie bak! Wordt strakker zonder de Hydrocotyle denk ik.

Wat ligt er juist op je bak op de laatste foto?
Is dat een soort gaas of zo? Ik zoek iets om een open bak af te sluiten en dat lijkt wel een cleane oplossing!
 
Zeer mooie bak! Wordt strakker zonder de Hydrocotyle denk ik.

Wat ligt er juist op je bak op de laatste foto?
Is dat een soort gaas of zo? Ik zoek iets om een open bak af te sluiten en dat lijkt wel een cleane oplossing!
Ik denk ook dat het rustiger nog word....3 soorten mos en 1 soort plantje...morgen gaat het er in...
Dat gaas leg ik er op voor de nacht....heb dat gaas bij de hornbach vandaan...zijn van die zelf bouw pakketten voor hoordeuren:Dje kan ze makkelijk op maate knippen enzo...zo pakket kost geloof 4 tientjes
 

Terug
Bovenaan