[ Tranquility ] 120x50x55 full optic white/High tech [ Veilside ]


Ziet er goed uit Mike! Vraagje: hoe gebruik jij je doseerpomp. Welke containers met welke toevoegingen en wat is je doseer regime qua tijden en dagen. Volgens EI?
 
Thanks,
waarom oranje,,,waarom niet:cool:.
wou gewoon een gek kleurtje,,geen bepaalde redenen voor:)
Bewoners..als eerste dit weekend 15 amano,s garnalen en 15 bleu dream garnalen en 10 tot 15 Dwergmeervallen
1 tot 2 weken later grote groep ( begin met 50 denk ik ) neig naar bleu king tetra,s.....of.....iedergeval een grote groep nano visjes

Haha, vind de kleur idd ook wel wat hebben. En gave vissen idd! Zou zelf ook gaan voor een grote school van kleinere vissen dan andersom! Zal heel gaaf worden! Ik blijf je volgen iig
 
Ziet er goed uit Mike! Vraagje: hoe gebruik jij je doseerpomp. Welke containers met welke toevoegingen en wat is je doseer regime qua tijden en dagen. Volgens EI?
Thanks...

De doseer pompen kan je tot op de dag van vandaag nog niet volgens EI laten draaien...wel om de dag of om de 2 dagen...maar dat is niet wat ik wou...dus heb het volgende gedaan..
Digitale timer er tussen en me doseer pomp alle 4 gewoon op dagelijks laten pompen

Om 12 uur
  1. 25 ml label N (NO3)
  2. 44 ml label P (PO4)
  3. 33 ml label K (Kalium)
En om 1 uur

4. 11ml label + (Plant) CSM

Nou heb ik de digitale timer staan op

Ma - 10 voor 12 aan en 10 over 12 uit..............voor pomp 1,2,3 npk slaat ie pomp 4 dus over om 1 uur etc etc...
Di - 10 voor 1 aan en 10 over 1 uit..................voor pomp 4, plant + slaat ie pomp 1,2,3 over om 12 uur etc etc...
Wo - 10 voor 12 aan en 10 over 12 uit..............voor pomp 1,2,3 npk............
Do - timer uit
Vrij - timer uit
Za- 50% water verversen om 10 uur smorgens
Za - 10 voor 12 aan en 10 over 12 uit.............voor pomp 1,2,3 .npk.............
Zo - 10 voor 1 aan en 10 over 1 uit.................voor pomp 4, plant +............

Zo doende geef ik volgens de EI gewoon me planten voeding:petjeaf:

Co2 gaat aan om 12 uur op dit moment met 5 to 6 bellen per sec...en verlichting gaat aan om 2

Containers zijn Tmc reef easi-dosing containers 1,5L
En dan met flexcibele co2 slang naar co2 j pipes in me aquarium + extra non return valves van ADA er tussen
50-3.jpg
20170330_193538.jpg
50-4.jpg
50 procent.jpg2.jpg
50 procent.jpg
 
Thanks voor je uitgebreide uitleg!! Man wat een omslachtig gedoe zeg om goed te kunnen doseren! Keb zelf 2dehands een jebao dp-4 op de kop getikt.. ga maar eens experimenteren alvorens deze echt op het aquarium aangesloten gaat worden! Zou je in jouw geval geen 0 toevoeging kunnen doen zodat je zo een dag overslaat?
 
Thanks voor je uitgebreide uitleg!! Man wat een omslachtig gedoe zeg om goed te kunnen doseren! Keb zelf 2dehands een jebao dp-4 op de kop getikt.. ga maar eens experimenteren alvorens deze echt op het aquarium aangesloten gaat worden! Zou je in jouw geval geen 0 toevoeging kunnen doen zodat je zo een dag overslaat?
Geen dank.
Je moet wel een doseer pomp hebben met een backup baterij. ..weet niet of de jebao dat hebt....moet je effe na kijken.
Ik kan ze wel een dag overslaan of 2...maar dan blijft ie bv plant + op Di. ..do..en dus bv za doseren. ..maar moet/wil juist..bv..plant + op Di. En zo..en dan npk op ma...wo...en za...dus do en vrij niks...je kan de pompen nog niet per weekdag instellen...vraag me niet waarom...
Zo als ik het heb gedaan is effe uurtje instellen je pomp en digitale timer...maar dan werkt ook perfect
 
Raar verhaal opzich..
Dacht dat ik met mijn profilux meerdere doseringen per pomp op een dag kon geven.
Iedere dag als ik dat wou...

Momenteel doseer ik dagelijks 1x met mijn robo-tank
 
Geen dank.
Je moet wel een doseer pomp hebben met een backup baterij. ..weet niet of de jebao dat hebt....moet je effe na kijken.
Ik kan ze wel een dag overslaan of 2...maar dan blijft ie bv plant + op Di. ..do..en dus bv za doseren. ..maar moet/wil juist..bv..plant + op Di. En zo..en dan npk op ma...wo...en za...dus do en vrij niks...je kan de pompen nog niet per weekdag instellen...vraag me niet waarom...
Zo als ik het heb gedaan is effe uurtje instellen je pomp en digitale timer...maar dan werkt ook perfect
Nice.. keb op internet gevonden hoe ik deze kan gebruiken voor EI https://www.ukaps.org/forum/threads...ative-index-with-jebao-jecod-dp-series.37255/

Hopelijk krijg ik het op deze manier een beetje spits.. :D ik ga eerst eens een test setup maken zodat ik zeker weet dat alles goed gedoseerd wordt!
 
Raar verhaal opzich..
Dacht dat ik met mijn profilux meerdere doseringen per pomp op een dag kon geven.
Iedere dag als ik dat wou...

Momenteel doseer ik dagelijks 1x met mijn robo-tank
Dat kan ook met de aqua medic die ik heb of de jebao. 1of 2 of 3 of 6 of hoeveel x per dag kan je instellen en ook of je dagelijks hoeveelheid en of om de dag of om de 2 of om de 3 dagen...maar Je kan dus niet zeggen doe pomp 1 als vb op maandag en wonsdag en dan vrijdag niet en dan zaterdag wel weer....en wil juist do en vrij niks en dan na de waterwissel zaterdags weer met npk beginnen
 
Nice.. keb op internet gevonden hoe ik deze kan gebruiken voor EI https://www.ukaps.org/forum/threads...ative-index-with-jebao-jecod-dp-series.37255/

Hopelijk krijg ik het op deze manier een beetje spits.. :D ik ga eerst eens een test setup maken zodat ik zeker weet dat alles goed gedoseerd wordt!
Die had ik ook gelezen en je hebt ook daar het vervolg op dat deel 2...maar het eerste deel is veel te omslachtig als je dan snachts moet doseren enzo ...in deel 2 legt ie het uit met die timer...maar met een aqua medic pomp...dus neem aan dat de jebao geen back up baterijen heeft
 
thanks mike.. keb nog ff verder gezocht en bij
jebao kan je een 0 dosis geven (dus geen toevoeging) op deze manier zou je het perfect kunnen instellen voor EI.

Maandag : 0 dosis (rustdag)

Dinsdag : 0 dosis (rustdag)

Woensdag : 40 ml Makro na 50% verversen

Donderdag : 60 ml Micro

Vrijdag : 40 ml Makro

Zaterdag : 60 ml Micro

Zondag : 40 ml Makro

Op deze manier zou je kunnen toevoegen volgens EI zonder een externe timer! Of zie jij ergens
problemen?
 
thanks mike.. keb nog ff verder gezocht en bij
jebao kan je een 0 dosis geven (dus geen toevoeging) op deze manier zou je het perfect kunnen instellen voor EI.

Maandag : 0 dosis (rustdag)

Dinsdag : 0 dosis (rustdag)

Woensdag : 40 ml Makro na 50% verversen

Donderdag : 60 ml Micro

Vrijdag : 40 ml Makro

Zaterdag : 60 ml Micro

Zondag : 40 ml Makro

Op deze manier zou je kunnen toevoegen volgens EI zonder een externe timer! Of zie jij ergens
problemen?
ja je kan 0 doseren,,,alleen kan je niet zeggen ma en di niks en dan woensdag weer wel wat,,,ik geloof dat de instellingen net zoals bij de mijne werken 0 is dagelijks...1 om de dag....2 om de 2 dagen...
Als je 0 ml toe laat voegen dan doet is dat dus dagelijks of om de dag of om de 2 dagen,
Je kan je schema wel aan houden en dan gewoon een timer er tussen dat ie op woensdag ochtend aan gaat je doseer pomp en zondag middag uit en dan je doseer pomp op 1 zetten dat ie om de dag doseert dan moet het zo gaan als jij wilt met dat schema

Ps je moet wel effe uitzoeken of je dosing pomp een interne back up batterij heeft zodat ie ze instellingen ondhoudt!
 
ah zo... in principe zou het moeten werken aangezien de jebao wel een geheugen ondersteuning heeft!
kzal binnenkort maar eens ga testen! Volgens mij heb ik nog wel ergens zo;n digitale timer liggen..
 
ah zo... in principe zou het moeten werken aangezien de jebao wel een geheugen ondersteuning heeft!
kzal binnenkort maar eens ga testen! Volgens mij heb ik nog wel ergens zo;n digitale timer liggen..
:thumbs:
 
Schermafdruk 2017-05-01 17.29.00.png
Dat kan ook met de aqua medic die ik heb of de jebao. 1of 2 of 3 of 6 of hoeveel x per dag kan je instellen en ook of je dagelijks hoeveelheid en of om de dag of om de 2 of om de 3 dagen...maar Je kan dus niet zeggen doe pomp 1 als vb op maandag en wonsdag en dan vrijdag niet en dan zaterdag wel weer....en wil juist do en vrij niks en dan na de waterwissel zaterdags weer met npk beginnen
kan met de profilux wel
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer dat het zo moeilijk moet..
Ik kan/kon gewoon de dagen aanvinken waarop ik wil doseren en stel los van de intervallen de hoeveelheden per pomp.
 
Maar ja...profilux 400 euro plus.....
Aqua medic is veel goedkoper....dus ja dan met wat minder functie.s....
Hij doet nu wat ie moet doen ...al is het met wat regelwerk vooraf...
Zo is het natuurlijk met alles...je hebt verlichting van 100 euro maar ook voor 1000 dus...
Is wat geklo... maar goed:D
 
Update 17/5
We zijn weer 2,5 week veder.
3 weken geleden zijn er de amano,s en oto,s erin gegaan en die hielden het kleine beetje groene alg wat er zat en de bruine plekken op het steen mooi schoon.
2 weken geleden op zondag zijn er de vissen in gegaan...
50 rasborra,'s espei, s
Enige aanslag/alg wat ik nu heb is op het steen..maar das juist het mooie soort aanslag.
De bak heeft een minimale verhoging gehad van nitriet nadat de vissen er in zijn gegaan...maar das nu al weer 0.
Heb ooK al de eerste knip beurt gehad want het groeit als kool.
Co2 staat op 4bps en verlichting op 95%
20170514_184512.jpg
20170509_203100.jpg
20170506_142634.jpg
20170512_224221.jpg
 
Zeker mooi :)

valt niet echt op he dat er 50stuks espei inzitten :D zet er nog maar 50 bij :D
Thanks...alleen de eerste foto zitten er 50 in..de andere foto.s nog van de week er voor:)
 

Terug
Bovenaan