[ Tranquility ] 120x50x55 full optic white/High tech [ Veilside ]


Eindelijk al me spullen binnen...
Gister naar aquariaveldhuis geweest om me dosing pomp en containers en de jbl connectors op te halen....
Dus nu begint het propen in me kast
20170312_115427.jpg
 
Aan je hardware zal het niet gaan liggen..
Ben benieuwd naar de scape en wat het word
Dat hoop ik ook dat het daar niet aan ligt :)
+nieuwe update,
dosing systeem aangesloten met de dosing pijpjes,
en filters half aangesloten op de verwarming en inline co2 atomizer
voor de rest alle kabels zo mooi mogelijk weg gewerkt,
20170313_181329_1489431934440.jpg
20170313_181320_1489431934642.jpg
20170313_181349_1489431916924.jpg
20170313_194444_1489431896569.jpg
 
36kg tropica soil en 5 kg tropica plant growth soil
20170308_165403_1489088420042.jpg
 
Ziet er allemaal fantastisch uit! Erg professioneel, ben benieuwd naar de volgende update :petjeaf:
 
De keerkleppen/non-returnvalves in je doseer lijnen zijn alleen niet nodig ;)
Als je leidingen goed zijn aangesloten werken de doseerpompen al als keerklep ;)
Wel erg netjes opgesteld allemaal ;)
 
De keerkleppen/non-returnvalves in je doseer lijnen zijn alleen niet nodig ;)
Als je leidingen goed zijn aangesloten werken de doseerpompen al als keerklep ;)
Wel erg netjes opgesteld allemaal ;)
I know...maar heb ook gelezen met zo'n afstand kwa slangen dat ie soms in de loop van der tijd langzaam terug loopt...dus gewoon voor de zekerheid dat ie altijd de zelfde hoeveelheid doseert
 
Zo big update:cool:
Alle techniek is der klaar voor , en van het weekend bij azagua samen met wilco een mooie setup gemaakt en met wat extra stenen naar huis gegaan,
daar heb ik een testbak gemaakt om het te gaan scapen,
maar pff wat is dat lastig zeg...zie steeds iets anders goeds of weer iets slechts,,dus blijf nog effe een paar dagen scapen,
in de loop van de week komen de invitro plantjes binnen en ben toch ook gegaan voor 8 kg la plata sand van ADA en nog een zak van 8kg tropica soil powder gekocht omdat de invitro plantjes zich daarin wel makkelijker laten planten,
hier een paar opstellingen van de scape,s
Wat denken jullie?
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 
2 en 3 ogen het minst synthetisch
4 is te onnatuurlijk veel te netjes neer gelegd.

Ik zou voor 2 gaan die lijkt het meest op een natuurlijke rots formatie
 
bedoelen jullie van 1 links boven... 2 rechts boven.... 3 links onder ....4 rechts onder?
 
Mobiel zal de indeling er iets anders uit zien. Het is voor mij de tweede in de rij. Dat zal voor jou rechts boven zijn gok ik
 
oke thanks :)
Zal nog wel effe lopen pielen want heb tussen het nog wel 10 x anders gehad,,,,
is niet makkelijk :6
 
Mooie techniek en producten :) Ga dit topic zeker volgen :) Vind overigens scape 1 en 2 het mooiste :)

Ik lees daarbij veel over powders van ADA en Tropica , is dit een soort van voedingsbodem ?
 
Mooie techniek en producten :) Ga dit topic zeker volgen :) Vind overigens scape 1 en 2 het mooiste :)

Ik lees daarbij veel over powders van ADA en Tropica , is dit een soort van voedingsbodem ?
Ja dat is voedings bodem sommige willen niks anders....andere zeggen dat niet nodig is en alleen maar problemen geeft
 
En nog een stukje techniek toegevoegd. .
Of het werkt of niet laat ik in het midden
twinstar-nano-plus-450x600.jpg
 
Wel gaaf trouwens dat je daarvoor "gewoon" bij Wilco terecht kan.



Daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld. Ik lees graag jouw ervaringen t.z.t.
Ja...voor zo iets kan dat wel op afspraak...maar voor kleine dingetjes gaat dat niet altijd lukken en begrijpelijk. ..is geen echte winkel waar je terecht kan.

Ja of het werkt mmm al is het maar net die paar % tussen algen of mislukking en een bak die er goed uitziet en draait...
 
Ziet er allemaal indrukwekkend uit. Mooi meubel ook! En je aquariums zien er ook mooi uit, dat belooft wat voor deze nieuwe bak!
 
1 dag onderweg...best happy:)
20170409_195009.jpg
 

Terug
Bovenaan