toevoegen vitaminen


zelfde inhoud haha, komt waarschijnlijk gewoon uit de zelfde fabriek :p Ga toch ook maar eens extra vitamine aanschaffen, kan nooit extra vitamine voor de visjes :)

Gebruik jij het iedere dag mondeo ?
 
Mondeo zei:
Zo nu en dan kinderen vitamine druppels,Over het vlokvoer.

Gebruik je nog een bepaald merk Alex? welk merk gebruik je uberhaupt
 
wil eventueel Kusuri clay aanschaffen omdat ik jongen vissen ga kopen. Maar twijfel of het nu werkelijk geen schade/verandering brengt aan je waterwaarden pH,gh en kh want dan is het voor mij niet perse handig moet al moeite genoeg doen om de pH op de 6 te houden
 
Dat zal ik zo weten. Ik ga het vanavond toevoegen na de waterwissel
 
Denk dat het meevalt hoor. Wordt ook door discushouders gebruikt
 
Ben benieuwd of jij het verschil ziet in je waterwaarden neem aan dat je even een testje gaat doen voor ons ;)..Als die goed is bestel ik het ook
 
mss zei:
Mondeo zei:
Zo nu en dan kinderen vitamine druppels,Over het vlokvoer.

Gebruik je nog een bepaald merk Alex? welk merk gebruik je uberhaupt

ik gebruik die van DA drogisterij eigen merk,kindervitamine.Eens per week.
 
mss zei:
Ben benieuwd of jij het verschil ziet in je waterwaarden neem aan dat je even een testje gaat doen voor ons ;)..Als die goed is bestel ik het ook
Wij krijgen een beetje van Richvio toegestuurd. Testjes willen we wel doen (desnoods op de Uni Utrecht met extra goede pH meters).
 
Ivo, Dat zou helemaal geweldig zijn natuurlijk..Ben namelijk erg benieuwd of er werkelijk geen schade of veranddering ontstaat bij het gebruiken van dit soort producten.
Alex top, ga ik me dat van weekend eens halen
 
Klei is toegevoegd. Is nu een melkbak haha
 
Licht gaat toch zo uit :). Is niet erg hoor. Moet toch opgenomen worden
 
Ik ben benieuwd of het effect heeft op de GH, KH of pH.

Wat ik me ook afvraag is of het wel een gunstige werking heeft op een deel van de vissen (bijv. zuid amerika), want deze vissen komen uit zeer zacht water waar dus weinig mineralen zijn.
 
Bij mij heeft het geen meetbaar effect.
 
En wij gaan het testen op onze zacht/zuur water bak :)
 
Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen Ivo, en hopen dat de testen goed uitpakken haha..want lees steeds meer goede dingen over het product zoals verbetering kleur etc
 
Zo zo dat word professioneel aangepakt!! :thumbs:
 
Heb jij verschillen gemeten uaruman?
 
Heb vandaag nogmaals alles gemeten. Geen meetbare veranderingen in de waardes
 
en wat zijn dan de waarden? daarbij vraag ik specifiek naar de pH....
 
Mijn ph is 7.3
Gh 5
Kh 6
Po4 0,5-1
No3 12,5
Fe 0,1
Nh3 niet meetbaar
 
Een koiboer wil echt geen verhoging van ph,dat zal wel goed zitten :D
 
Nee daarom. Die willen ook geen schommelende waardes volgens mij. Ivo/masha gaan het ook testen :)
 
deze conclusies passen goed bij elkaar. die melkachtige kleur krijg je omdat de stof niet goed kan oplossen in water. het water wordt weer helder doordat het opgenomen is door de vissen of dat het is neergeslagen en doordat het niet oplosbaar is heeft het ook geen invloed op de waterwaarden.

ik hoop dat ik mijn gedachte duidelijk heb kunnen verwoorden.
 
Erg fijn te horen dat er niks aan je waterwaardes is veranderd ga het dan binnenkort maar eens bestellen als ik wat meer vis heb zwemmen.
 
Hier even hoe we gaan testen.

Volgende verversing van de Zuid-Amerika bak gaat op 60 liter osmosewater de dosis die bedoeld is voor 240 liter, de inhoud van de bak. In een apart aquarium. Idee is dat eventuele effecten zo groter zijn. Effecten van KH en GH meten we met 5 maal zoveel water als normaal in de test gaat, zodat gemeten worden per 0.2, in plaats van 1.
Testen doen we buiten de bak dus, zodat de theorie van pukkiepok over de wazigheid eveneens kan worden getest. Is de wazigheid weg de volgende ochtend en is er ook geen neerslag dan is die theorie ontkracht (want er zijn geen vissen om de mineralen op te nemen).

Resultaten volgens, testen worden waarschijnlijk maandag of dinsdag.
Op- of aanmerkingen zijn welkom. Als er verbeteringen zijn door te voeren in dit testje doen we dat graag.
 
Weet niet in welke verhouding jullie de clay gebruiken maar ik gebruik slechts een half dopje op 1000 liter water.

Daar kan je toch ook praktisch geen veranderingen van verwachten qua waterwaardes wetende dat een gedeelte nog door de vissen word opgenomen?
 
Maar waarom speculeren als je kunt meten? ;)

We zien namelijk hier ook met de Sulawesi mineral wat een beetje mineralen doet met het osmosewater. Dat er geen effect is betwijfelen we ten zeerste en we verwachten eerder dat het effect verwaarloosbaar klein is. Zeker als je het hebt over wat er met de pH gebeurt in de bak die al (KH) gebufferd is. Alleen die nuance heb ik nog niemand zien maken, vandaar ;-)

~ Ivo
 
uaruman zei:
Weet niet in welke verhouding jullie de clay gebruiken maar ik gebruik slechts een half dopje op 1000 liter water.

Daar kan je toch ook praktisch geen veranderingen van verwachten qua waterwaardes wetende dat een gedeelte nog door de vissen word opgenomen?

Gewoon de voorgeschreven dosering
 
klinkt goed, ik zou voor de zekerheid ook vooraf het water testen. ook zou ik een bak nemen met een kleur anders dan wit nemen zodat je de eventuele neerslag ook kunt waarnemen.

heb je ook de mogelijkheid om de geleidbaarheid te meten (mS)? lijkt me ook interressant...


ik ben benieuwd wat de resultaten zijn.
 
half dopje???? het is toch een poeder?
 
Zit een soort dopje in de zak
 
Mascha&Ivo zei:
Maar waarom speculeren als je kunt meten? ;)

We zien namelijk hier ook met de Sulawesi mineral wat een beetje mineralen doet met het osmosewater. Dat er geen effect is betwijfelen we ten zeerste en we verwachten eerder dat het effect verwaarloosbaar klein is. Zeker als je het hebt over wat er met de pH gebeurt in de bak die al (KH) gebufferd is. Alleen die nuance heb ik nog niemand zien maken, vandaar ;-)

~ Ivo
Is dit geen salt mineral?
 
Een mineral op basis van zouten,logisch dat je ec omhoog schiet. Dat bedoel ik te zeggen.
 

Terug
Bovenaan