toevoegen vitaminen


Mondeo zei:
Een mineral op basis van zouten,logisch dat je ec omhoog schiet. Dat bedoel ik te zeggen.
Ah zo dduidelijk. Ja klopt!
 
Ik heb het wel afgewogen. 1400 liter is 14 gram
 
Richvio zei:
Ik heb het wel afgewogen. 1400 liter is 14 gram

ja, maar mijn bak is slechts 100L, dus ik moet 1 gram toevoegen. ofterwel dat is niet aftewegen op onze keukenweegschaal.
 
Ik heb hier een digitale. Zal je zo laten zien hoeveel 1 gram op een theelepel is
 
7468B9E2-E592-4364-9DC1-60DCA93BA6A2_zpsqdhe9hs7.jpg
 
Iets meer als een afgestreken theelepel :)
 
Wel fijn te zien dat er zo gereageerd wordt, ik ga het volgende maand bestellen als de aanschaf rond is van de nieuwe vissen
 
en??? hoe gaat het met de testen???
 
Haha. Geen idee. Is er gisteren bij mij weer ingegaan. Ik meet geen verschil. Maar kan ook door filter of iets anders zijn natuurlijk
 
kun jij ook de ec meten??? ben ik wel benieuwd naar of die erg hoog is of niet.

ben ook benieuwd naar de uitkomsten bij ivo
 
Klein foutje gemaakt, we hadden iets te veel gedoseerd :oops:

Was wel goed te zien dat de EC maar weinig deed, van 16 aar 43 (met te veel spul dus). Conclusie: spul doet wel degelijk iets, maar het is vrijwel verwaarloosbaar.
Volgende keer als we eraan denken even zelfde truc doen maar dan met de goede dosis. Om o.a. nog naar de helderheid van het water te kijken de volgende ochtend in een bakje zonder vissen.

Een TDS (total dissolved solids) meter hebben wij helaas ook niet. Dat is nog een andere maat om dingen te testen.
 
Ik heb wel een TDS meter liggen, fijn te horen dat het vrijwel niet merkbaar is en Richvio merk je iets aan de helderheid van je water?.

Ben benieuwd ivo wat de andere testen opleveren zonder vissen
 
Niet direct moet ik zeggen. Maar mijn bak is sowieso helder eigenlijk
 
Aha, nou mijne niet dus wanneer ik het ga gebruiken zal ik het eens melden hier. Hopelijk zie ik een verbetering
 
Zelfs met de hogere dosering dan bedoeld was de bak de volgende ochtend weer helder.
Oftewel 's avonds voor uitgaan licht erin en 's ochtends niets meer van te zien, zoals hier trouwens al meermaals benoemd.

~ Ivo
 
Tevreden over de eerste testresultaten masha&ivo ? Anders dan verwacht?
 
We kijken het eens een paar weekjes aan zo en dan komt er hier ook wel een keer een zakje Klay vermoed ik :)

De agassizii mannen lijken iets beter te kleuren, maarja die zitten nu ook midden in de fase dat dat sowieso al zou moeten gaan gebeuren.

~ Ivo
 
Oke. Had ook geen rare dingen verwacht :)
 
Ook geen neerslag op de bodem gezien? Heb ik althans niet kunnen ontdekken
 
Hier nog updates?
 
Werkt goed hoor. Water ook mooi helder
 
meksjoef zei:
Even offtopic ;) maar die klei voegt dus mineralen toe en dat verhoogt je GH en KH (en dus krijg je ook een hogere PH)en hoe verhoudt zich dat met zacht (zuur) water wat bv guianacara's nodig hebben. Bovendien schijnt het neer te slaan en wat betekent dat in je aquariumcultuur. Want aan waterwaardesmeten doen die Koi-vijvermensen volgens mij niet (althans ik heb het niet geconstateerd). De meningen zijn ook erg verdeeld over het gebruik van die klei op Koiforums.
Afijn, ook ik heb dus gegoogeld :D Ben erg benieuwd maar misschien is dat een ander draadje :D

Die klei verhoogt dus helemaal niks. Dus vertel even waar je dit vandaan hebt? En neerslaan doet het dus ook niet.
 
Ik wacht nog op een antwoord :)
 
Moet het antwoord nog gegoogled worden ? Het blijft zo stil?
 
Richvio zei:
meksjoef zei:
Even offtopic ;) maar die klei voegt dus mineralen toe en dat verhoogt je GH en KH (en dus krijg je ook een hogere PH)en hoe verhoudt zich dat met zacht (zuur) water wat bv guianacara's nodig hebben. Bovendien schijnt het neer te slaan en wat betekent dat in je aquariumcultuur. Want aan waterwaardesmeten doen die Koi-vijvermensen volgens mij niet (althans ik heb het niet geconstateerd). De meningen zijn ook erg verdeeld over het gebruik van die klei op Koiforums.
Afijn, ook ik heb dus gegoogeld :D Ben erg benieuwd maar misschien is dat een ander draadje :D

Die klei verhoogt dus helemaal niks. Dus vertel even waar je dit vandaan hebt? En neerslaan doet het dus ook niet.

Je bent toch zo tevreden over dit product ;) waarom dan zo benieuwd naar mijn kanttekening?

http://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=11131.0
http://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=32811.0
www.koi-forum.eu/viewtopic.php?f=13&t=10841
 
Was benieuwd waar jouw ervaring vandaan kwam. Maar die was er dus niet
 
Dat heb ik ook niet gepretendeerd... Dus in plaats van bijdehand de doen, moet je wellicht een keer goed lezen. Ik gaf namelijk aan dat ik die info uit andere bronnen had.

Wat betreft de mineralen,

Beschrijving
Kusuri Klay Calcium Montmorriloniet klei mineralen 1Kilo 15,20 euro

De enige echte Kusuri montmorilloniet klei is een fijn wit poeder dat essenti�le mineralen bevat voor een betere gezondheid, kleur en eetlust van koi en de helderheid van het water bevordert. Meng het poeder met wat vijverwater en verdeel het over de vijver. Het water zal een beetje een melkachtige kleur krijgen maar dat zal binnen 12 tot 24 uur verdwijnen. Bij een wekelijkse dosering zal een duidelijke verbetering optreden van de glans en kleurontwikkeling van de koi.

Dosering: 25 gram per 2500 liter vijverwater. Meng het poeder in emmer met vijverwater tot een melkachtige vloeistof en verdeel het gelijkmatig over de gehele vijver.

Wat doet calcium met je water? Calcium verhoogt of buffert de hardheid van het water (afhankelijk van je waterwaarden). Vandaar mijn opmerking over GH en KH.

Je zou gelijk kunnen hebben dat het niets met je waterwaarden doet, maar als er Calcium etc inzit ga ik er vanuit dat het dingen doet met je waterwaarden. Daarom: weten is meten maar dat zie ik nog steeds nergens.

Ivo heeft iets gemeten maar geen directe waterwaardes meer door gegeven en met een opmerking van de bak is helder maar dat is ie eigenlijk altijd bij mij, kan ik natuurlijk ook niets :p

Ik ben ook niet tegen klei in je aquarium maar als je bv de fabricant van Easylife gelooft, kun je toch ook echt niet zonder en toch roept iedereen hier dat dat bij het water in Nederland echt niet nodig is :D
 
Dus je baseert je dingen op wat anderen schrijven. Dus zijn we er toch of niet ?
 
Niks bijdehand. Ik zeg gewoon hoe ik het zie
 

Terug
Bovenaan