The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


Lang niks laten zien; er verandert niet zo veel ! Misschien wordt het tijd om de bak weer eens anders in te richten.

Voorlopig heb ik vandaag weer eens grote schoonmaak gehouden: er kwamen twee emmers snoeiafval uit. Die gaan weer naar een vriend van me.

Totaal:
20B516A3-0DE9-40F9-A142-9D1DFD66EB95_zpstvmaoxb5.jpg


Links:
EA037818-149F-4B14-9485-347FC0D4FE2E_zpsa96r7xxq.jpg


Midden:
606EB02B-44CE-43F1-A78F-CF28C8908119_zpswska0mio.jpg


Rechts:
F4B33AFE-647A-4F20-BF69-1B3986964FC3_zpsstbnbvwd.jpg


Het enige dat er op te merken valt is dat de school Kardinaaltetra's steeds kleiner wordt. Ik teler nu nog maar een stuk of 10 - 15, van de oirspronkelijke 40. Oorzaak kan zijn is dat ik bij het opstarten een ouwe school heb aangevuld met 20 nieuwe visjes; dat schijnt niet altijd goed te gaan.
 
Erg mooi en haha misschien kom ik met een idee waarbij jij denkt van uhm..maar is niet eens leuk om biotoop uitdaging aan te gaan?.
 
Mag dan niet veel veranderen, maar het verveeld nog steeds niet :thumbs:
 
Erg mooi en haha misschien kom ik met een idee waarbij jij denkt van uhm..maar is niet eens leuk om biotoop uitdaging aan te gaan?.
Zou kunnen ! Of ... een grote Iwagumi ...
 
Een aquarium vindt ik er nooit verveeld uitzien, altijd wel wat te beleven;). En bij deze zeker!
Klopt hoor; ik kijk er iedere dag met plezier naar. Maar er is weinig uitdaging meer in, en de planten woekeren behoorlijk. Snoeien wordt steeds lastiger zonder drastische ingrepen (ik heb vandaag wel 6 hele Bolbitis heudelotii weggehaald bijvoorbeeld, en de Vallisneria groeit overal onderdoor), en veel mooier dan zo wordt ie niet. De bodem (die achter stenen flink is opgehoogd) begint ook te verzakken.

We'll see !
 
Laatst bewerkt:
Haha ja ik zeg biotoop haha ;) maar ben dan ook erg partijdig haha
Een biotoop is een geweldige uitdaging, en het zou dan een biotoop moeten zijn met dezelfde pracht als de Jungle ! Verder zitten er 60 vissen in die ik niet kwijt wil :p.
 
Een biotoop is een geweldige uitdaging, en het zou dan een biotoop moeten zijn met dezelfde pracht als de Jungle ! Verder zitten er 60 vissen in die ik niet kwijt wil :p.


Ja dan kun je al geen biotoop natuurlijk ;)
 
Klopt hoor; ik kijk er iedere dag met plezier naar. Maar er is weinig uitdaging meer in, en de planten woekeren behoorlijk. Snoeien wordt steeds lastiger zonder drastische ingrepen (ik heb vandaag wel 6 hele Bolbitis heudelotii weggehaald bijvoorbeeld, en de Vallisneria groeit overal onderdoor), en veel mooier dan zo wordt ie niet. De bodem (die achter stenen flink is opgehoogd) begint ook te verzakken.

We'll see !
Haha, bij jou heb je gewoon het probleem dat ze te snel en te veel groeien:br:.
 
Grote iwagumi! Grote iwagumi!!

De bak blijft me boeien. Ik zou het zonde vinden als hij volledig op de schop gaat. Dus dat wordt gewoon een nieuw aquarium kopen! :D
 
Grote iwagumi! Grote iwagumi!!

De bak blijft me boeien. Ik zou het zonde vinden als hij volledig op de schop gaat. Dus dat wordt gewoon een nieuw aquarium kopen! :D

Ja mee eens. Dit is een geweldige bak!

Groeten Leopard
 
Deze jungle heeft weinig tot helemaal niets met Iwagumi te maken.
 
Dit is verre van iwagumi xD
Maar zou wel een toffe scape zijn als het je lukt ;)
 
Correct! Crash gaf als optie een iwagumi te gaan maken omdat hij wat uitdaging mist.
 
Ja, om dus te benadrukken dat het een behoorlijk ommezwaai zou zijn.
 
Mijn luiheid wordt gestraft. Ik ververs iedere drie weken 50% water, maar ik ben alweer een week te laat. Verder is mijn CO2 niveau al een tijd te laag; ik vermoed dat de luchtslangetjes na anderhalf jaar aan vervanging toe zijn.

Wat krijg je dan ? Alg natuurlijk ! Geen ramp (groene draadalg), en het komt wel weer goed, maar ik moet even iets beter voor de bak zorgen. Vandaag het slangensysteem van de CO2 maar eens vernieuwen. Da's lastig, want tussen instroom bak en CO2 reactor zit geen kraantje, dus als ik het luchtslangetje daar afhaal begint de bak leeg te lopen. Ik zie een uitdaging !

3B71763B-F775-4A26-993B-389D631A56EC_zpskgftcqq2.jpg


FD397969-6C0E-43DD-888F-9A303186A508_zpsymoqipyv.jpg


31FC32FF-2DE8-4F15-9F13-0C16B3668977_zpsy1xgespf.jpg
 
Of je CO2 een tikkie omhoog. Je hebt aardig wat planten staan.
 
Check. Beetje kliederen in een emmer.

F09BCF1A-E85E-4257-A48E-26A28554AFDB_zpshsf9hq9u.jpg


Misschien moet ik toch eens deurtjes maken ...

C9F527A2-FC45-4823-82FB-CE6E87CD894D_zpsxtkb8svp.jpg
 
Verversen. 250 liter er uit, 250 liter er in.

8ED08ADA-0173-4D81-9F1B-68B5590E5DE2_zps5vzk5ryc.jpg


2C7C0FAC-0157-4835-9F96-607787438040_zps7dffi6pv.jpg


E2AFC1BE-8F36-4017-B646-CF5E92DBAE15_zps7l1z4d9c.jpg


1D0354B8-2D5C-4C30-B9F5-56551BA48276_zpsnx7uyc8d.jpg


En een nieuwe CO2 continu test. Deze wordt groen tussen 15 en 25 mg/l, met de speciale testvloeistof van De Maanvis (rechts).

8DDC442E-DB28-4280-B1B3-49C69BC00CFE_zps6o8su1fo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er fraai uit!!

Ik heb deze CO2 indicator ook maar ben er niet zo heel erg over te spreken. Rondom verversingen lijkt hij namelijk te lekker waardoor er water in de indicator komt. Zij geven aan ruim 2 jaar met de bijgeleverde vloeistof te kunnen doen. Maar dat ga ik in dit tempo niet halen. Op zich, met nieuwe vloeistof erin prima. Maar als de vloeistof op is koop ik mooi een andere...:zwaai:
 
Of je CO2 een tikkie omhoog. Je hebt aardig wat planten staan.
De ouwe Sera indicator werd altijd geelgroen, daar paste ik de CO2 toevoer op aan. De laatste weken blijft ie blauw. Ik heb de slangetjes vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu nog geen deuren?
Blijft een mooie bak, maar onderhoud blijft belangrijk.
Onderhoud is behoud zei mijn moeder vroeger altijd.

Groeten Leopard
 
Helemaal goed weer. Groen: 20 mg/.

D053EF2C-0720-4FF7-ABFC-8379E7045A1E_zpswgwnkqux.jpg


En met twee haakjes van een kwartje hangt het bellentellertje eindelijk ook eens rechtop.

Weet iemand trouwens een trucje voor het feit dat die bellenteller steeds leeg raakt ? Ik vermoed dat bij het aanslaan van de CO2 het water uit de bellenteller gewoon beetje bij beetje uit de teller de slang in wordt geperst. De teller is dan na een paar dagen leeg. Om hem te vullen moeten de slangetjes er af, de teller gevuld met water, en het slangetje er weer op; ik denk dat daardoor het systeem op die plek gaat lekken.

Zijn er bellentellers waarbij dit op te lossen is ?

1BB138E8-D0ED-4AC7-B8B8-C0BD7FF5F132_zpsi0xpzjl5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helemaal goed weer. Groen: 20 mg/.

D053EF2C-0720-4FF7-ABFC-8379E7045A1E_zpswgwnkqux.jpg


En met twee haakjes van een kwartje hangt het bellentellertje eindelijk ook eens rechtop.

Weet iemand trouwens een trucje voor het feit dat die bellenteller steeds leeg raakt ? Ik vermoed dat bij het aanslaan van de CO2 het water uit de bellenteller gewoon beetje bij beetje uit de teller de slang in wordt geperst. De teller is dan na een paar dagen leeg. Om hem te vullen moeten de slangetjes er af, de teller gevuld met water, en het slangetje er weer op; ik denk dat daardoor het systeem op die plek gaat lekken.

Zijn er bellentellers waarbij dit op te lossen is ?

1BB138E8-D0ED-4AC7-B8B8-C0BD7FF5F132_zpsi0xpzjl5.jpg
Ik heb hetzelfde probleem met een simpele bellenteller vanuit China..
Mij werd toen verteld dat de werkdruk te hoog was waardoor het water werd mee genomen door de CO2. Druk verlagen hielp niet.

Denk dat je dit blijft houden met dit soort bellen tellers.
Dat probleem heb ik nooit gehad met een oude van jbl en dennerle waar de in en uitstroom van de CO2 aan dezelfde kant zaten
 
Die rechtopstaande bellentellers (metaal en glas) worden ook wel met glycerine gevuld.
De zogenaamde bubble counter fluid.

Verdampt niet, geeft mooie bellen.
 

Terug
Bovenaan