The Crash Cowboy - 450 liter Junglescape 'The Lion Sleeps Tonight'


C�dric Vleminckx zei:
Ik zie je ook niet veel verschijnen in andere delen van het forum, het meeste zie ik je hier.
Ik reageer op posts als ik denk dat ik mensen kan adviseren, of op vragen die ik zelf stel, of als ik een aquarium of een foto echt heel mooi vind. Ik denk dat ik genoeg ervaring heb om die adviezen goed te kunnen geven, maar ik besef dat zelfs ik nog veel kan leren hier. Maar intussen is zo'n vraag, die van Albert zonet, en mijn antwoord daarop, door ons gewouwel al weer een halve pagina naar boven verdwenen. Mijn vraag aan jou, C�dric: kan het ietse minder in mijn topic ?? Thanks man !
 
Crash Cowboy zei:
Albert.K zei:
Heel mooi, ik vraag mij toch af hoe jij die Bolbitis heudelotii zo mooi krijgt.
Bij mij gaat deze plant niet dood maar echt groeien doet hij ook niet.

groeten Albert
Bolbitis heudelotii is een erg makkelijke, maar zeer traag groeiende plant. Ze stelt weinig eisen aan water en licht, maar als je verder geen snel groeiende planten in je bak hebt dan gaat de plant snel veralgen en kan daardoor wegkwijnen. Een beetje flinke stroming is ook niet erg ! Is de rest van je planten gezond ?

Mijn planten zijn gezond, heb het standaard licht 2 x 24 watt, snelgroeiende planten in de bak die ik regelmatig snoei, maar ze staan niet in de stroming, dat kan een nadeel zijn. Ze zijn vastgemaakt aan de achterwand.
Al mijn planten zijn gezond, krijgen elke week micro en de macro voeding, volg (deels) de ei methode, ik wil n.m. geen overschot aan nitraat en fosfaat hebben.
Bij jou zien ze er zo mooi fris uit , iig bedankt voor je antwoordt.

Groeten Albert
 
Albert.K zei:
Crash Cowboy zei:
Albert.K zei:
Heel mooi, ik vraag mij toch af hoe jij die Bolbitis heudelotii zo mooi krijgt.
Bij mij gaat deze plant niet dood maar echt groeien doet hij ook niet.

groeten Albert
Bolbitis heudelotii is een erg makkelijke, maar zeer traag groeiende plant. Ze stelt weinig eisen aan water en licht, maar als je verder geen snel groeiende planten in je bak hebt dan gaat de plant snel veralgen en kan daardoor wegkwijnen. Een beetje flinke stroming is ook niet erg ! Is de rest van je planten gezond ?

Mijn planten zijn gezond, heb het standaard licht 2 x 24 watt, snelgroeiende planten in de bak die ik regelmatig snoei, maar ze staan niet in de stroming, dat kan een nadeel zijn. Ze zijn vastgemaakt aan de achterwand.
Al mijn planten zijn gezond, krijgen elke week micro en de macro voeding, volg (deels) de ei methode, ik wil n.m. geen overschot aan nitraat en fosfaat hebben.
Bij jou zien ze er zo mooi fris uit , iig bedankt voor je antwoordt.

Groeten Albert
Mijn ervaring is wel dat Bolbitis een plant is die je ruim de tijd moet geven. In het begin lijkt het of ze niks 'doen' maar intussen (mijn bak draait nu vijftien maanden) snoei ik bij iedere beurt heel wat bladeren weg, en ik heb zelfs al hele planten verwijderd omdat ze gewoon te groot werden.

Overigens gaat de EI juist w�l uit van (beheersbare) overschotten, maar als het in jouw bak goed werkt, dan is het ook goed ! En soms zijn er gewoon om onverklaarbare redenen planten die het in je bak gewoon niet goed doen.
 
Doet 'onze' Crinum het nog altijd lekker? Al uitlopers (of wat die plant ook ervan bakt) gehad?
 
Mascha&Ivo zei:
Doet 'onze' Crinum het nog altijd lekker? Al uitlopers (of wat die plant ook ervan bakt) gehad?
Die doen het perfect ! Het is echt de blikvanger in mijn bak. Allebei de planten groeien nog steeds als kool. De hele bak wordt weer knap vol, dus misschien moet ik er zelfs ��n weghalen binnenkort.

Uitlopers: geen idee eigenlijk. De knollen zitten verstopt achter hout, stenen en andere planten. Ik zal eens kijken binnenkort !

86EB7BE7-09A5-4031-9148-C59289F5CBD6_zpscfhnvhsb.jpg
 
Hij ziet er ook gewoon feilloos uit: mooie kleur, mooi gevormde bladeren :petjeaf:
 
Mascha&Ivo zei:
Hij ziet er ook gewoon feilloos uit: mooie kleur, mooi gevormde bladeren :petjeaf:
Ik heb er geen omkijken naar. Gaat vanzelf ! :)
 
Ziet er weer schitterend uit zoals altijd! :petjeaf:
 
Crash Cowboy zei:
Albert.K zei:
Crash Cowboy zei:
Albert.K zei:
Heel mooi, ik vraag mij toch af hoe jij die Bolbitis heudelotii zo mooi krijgt.
Bij mij gaat deze plant niet dood maar echt groeien doet hij ook niet.

groeten Albert
Bolbitis heudelotii is een erg makkelijke, maar zeer traag groeiende plant. Ze stelt weinig eisen aan water en licht, maar als je verder geen snel groeiende planten in je bak hebt dan gaat de plant snel veralgen en kan daardoor wegkwijnen. Een beetje flinke stroming is ook niet erg ! Is de rest van je planten gezond ?

Mijn planten zijn gezond, heb het standaard licht 2 x 24 watt, snelgroeiende planten in de bak die ik regelmatig snoei, maar ze staan niet in de stroming, dat kan een nadeel zijn. Ze zijn vastgemaakt aan de achterwand.
Al mijn planten zijn gezond, krijgen elke week micro en de macro voeding, volg (deels) de ei methode, ik wil n.m. geen overschot aan nitraat en fosfaat hebben.
Bij jou zien ze er zo mooi fris uit , iig bedankt voor je antwoordt.

Groeten Albert
Mijn ervaring is wel dat Bolbitis een plant is die je ruim de tijd moet geven. In het begin lijkt het of ze niks 'doen' maar intussen (mijn bak draait nu vijftien maanden) snoei ik bij iedere beurt heel wat bladeren weg, en ik heb zelfs al hele planten verwijderd omdat ze gewoon te groot werden.

Overigens gaat de EI juist w�l uit van (beheersbare) overschotten, maar als het in jouw bak goed werkt, dan is het ook goed ! En soms zijn er gewoon om onverklaarbare redenen planten die het in je bak gewoon niet goed doen.

Bedankt voor je antwoordt. Je bak ziet er echt mooi uit.

groeten Albert
 
Nog maar eens een overzicht.

Totaal:
5C18C1AE-42C1-4FB7-91C5-3FDECCC08C0A_zpsxun0hodh.jpg


Links:
C32924C0-FE5E-4B23-B236-1AA8DB2DAFE9_zpsaknpikrk.jpg


Midden:
1C5012D3-8D21-4963-937F-5B68ADA49499_zpszds5cvvu.jpg


Rechts:
16DD1BA0-4C73-4420-B234-BD004B6F3FE0_zpspoenlrcv.jpg
 
RichD1011 zei:
heel erg mooi dit.
Dank je ! Nog een filmpje dan (met EK Wales - Belgi� op de achtergrond ...).

[video]https://www.youtube.com/watch?v=MGfuVJyTOA8&feature=youtu.be[/video]

Edit: vijf minuten later scoort Wales 2 - 1 !
 
E�n van de mooiste bakken van dit forum, die van peterdenhaag, wordt verkocht. Een buitenkans voor iemand die een prachtig aquarium wil en kan onderhouden ! Help die man ! Als ik nog plaats had hier zou ik het meteen op gaan halen. Zonder na te denken. Ik vind het echt ��n van de mooiste bakken doe ik ken, en het zou heel jammer zijn als dit aquarium helemaal ontmanteld wordt.

http://link.marktplaats.nl/m1065659715
 
Prachtig!, gewoon geen andere woorden voor. ziet er echt super uit
 
Hahaha.....lief wat je zegt CC. Laat ik nah net jouw bak super vinden ;)
 
peterdenhaag53 zei:
Nieuw forumonderwerp: ruiluh van bakkuh :D
Hahaha ! Ik hou wel van een goeie bak. En: een aquarium is altijd groener aan de andere kant van de heuvel.
 
Een van mijn vrouwtjes Goerami's heeft een soort 'stip' in een oog. Iemand enig idee wat dat is ?

EBCFCF22-94AD-47F7-B60E-FA7A05FCBF76_zpswssjupyf.jpg


8948F4A3-82CF-4FE0-877E-4D7627A7E391_zpsaioahftq.jpg
 
Drie weken vakantie; dochterlief heeft de vissen gevoerd. Alles is goed gegaan; er zit een pluk groene draadalg boven in de bak. Ik denk door de hoge temperatuur. Ik zal de uitstroom van het fiter wat hoger leggen.

E8C19930-50E9-4552-86C7-3BD45098CFFD_zpshey0mwkm.jpg


E7F53095-A595-4079-A176-E6945B54ACFE_zpsszcs4qfc.jpg


D18E4FD2-559C-47E7-B431-491E43D4D234_zpsgn3etmqk.jpg
 
Ondanks de draadalg, ziet het er weer lekker wild uit! Blijft een prachtig gezicht al die bladvormen en kleuren groen door elkaar!
 
Tijd om eens goed te snoeien en schoon te maken na drie weken hitte !

Pluk groene draadalg:

8B86EA37-A33D-48C3-9F5A-ADE9C5C50C85_zpsqtw42nvb.jpg


Planten groeien boven water uit:

93EE9F96-5C4A-4F7F-BC40-E785C0BBBDFD_zpsh483xqos.jpg


E01219B3-AC2C-4AF0-8DB4-B1C0F18625AC_zpsyxnccnlc.jpg


Maar na een uurtje flink snoeien en een waterwissel is alles weer ok !

D1A053A6-DED2-432A-BE14-0AC43795275B_zpsixybt44h.jpg
 
Schitterende bak. Volg deze altijd met veel belangstelling.
 
Die honing goerami's zien er echt schitterend uit!

Groeten Leopard
 
Die honing goerami's zien er echt schitterend uit!

Groeten Leopard
Ja, dat zijn de blikvangers van de Jungle ! Het zijn drie vrouwtjes en een man. De man regeert als een koning over zijn harem en het oerwoud; ik noem hem El Rey ! Er is iedere dag wel een echtelijke twist gaande, of jaloerse ruzie tussen de meiden, maar El Rey regeert met harde en rechtvaardige hand ... ehh ... vin !
 

Terug
Bovenaan