TC420 aanschaffen


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,995
Leeftijd
55
Ik heb jullie hulp nodig :)

Ik wil graag een TC420 aanschaffen maar ik weet niet precies wat ik allemaal nodig heb. Natuurlijk de TC420 maar welke kabeltjes/stekkertjes?

Ik heb ooit een uitgebreide PM gehad met een uitleg maar die is na een backup die terug gezet werd helaas verdwenen in niemandsland.

Het is voor de Aquatlantis Fusion 120 met standaard verlichting.
Momenteel staat er een Tecatlantis LED controler tussen maar die wil ik dus graag uitwisselen voor de TC420.

Iemand die me op weg kan helpen bij de aanschaf?
 
Alles is bij de tc-420 bijgeleverd, alleen het aansluiten van de LED aan de TC-420, gebeurt niet met een stekker, maar gewoon met een losse + en - kabel(hoop dat je snapt wat ik bedoel, geen idee hoe ik dit anders moet zeggen:D).
Weet niet wat de aansluiting van jouw LED is, maar je kunt óf het kabeltje strippen, of nog een kabeltje erbij halen, die je aan de led maakt en die strip je dan.;)
 
Kabeltjes niet strippen, verloopstickers kopen..zal ff zoeken wat ik bedoel.
 
Alles is bij de tc-420 bijgeleverd, alleen het aansluiten van de LED aan de TC-420, gebeurt niet met een stekker, maar gewoon met een losse + en - kabel(hoop dat je snapt wat ik bedoel, geen idee hoe ik dit anders moet zeggen:D).
Weet niet wat de aansluiting van jouw LED is, maar je kunt óf het kabeltje strippen, of nog een kabeltje erbij halen, die je aan de led maakt en die strip je dan.;)
Ja ik snap wat je bedoelt.
Ik voel er niet veel voor om de kabel te strippen, dus ik zou er een kabel bij moeten hebben. Niet dat ik het niet kan, maar wil alles origineel laten.
Aan een kant dus 'kaal' en aan de andere kant een stekkertje. Welke maat stekkertje :S



Kabeltjes niet strippen, verloopstickers kopen..zal ff zoeken wat ik bedoel.
Dankjewel
 
Deze ja, de voeding is erg zwaar, maar dat komt dat ik dus 4 balken heb in mn fusion.
57C103D6-1055-47A5-A642-302CF57E694B.jpeg
C1F4B585-212A-498E-9B79-4FA0A0520D80.jpeg
 
Bedankt mannen! Ik denk dat ik het dan begrepen heb.
Nu te duf om alles uit te zoeken, en natuurlijk wil ik nog even prijs-shoppen. Maar ik ga er dit weekend denk ik werk van maken.

Bedankt voor de foto's, dan kan ik nadat ik online nog wat instructies heb gelezen ook nog eens spieken. En als ik er niet uit ga komen post ik hier zelf wel foto's :)
 
De voeding zit die ook bij de TV 420, of koop je die er apart bij
 
De voeding zit die ook bij de TV 420, of koop je die er apart bij

Die zit er niet bij.

In het geval van Nicole. Met maar één led balk, heeft ze ook maar één voeding.

De TC 420 komt daar dan tussen.

Heb je 2 ledbalken, met 2 voedingen. Dan moet je één voeding kopen, met het vermogen van de 2 samen samen.
 
Als je hem in NL koopt dan denk ik rond de 35 euro ongeveer, maar haal je hem vanuit 't verre oosten, dan zou je met een veiling of een voorstel voor beduidend minder uit moeten kunnen zijn, maar wel met een bekje levertijd ten opzichte van lokaal en andere garantie bepalingen........
 
Als je hem in NL koopt dan denk ik rond de 35 euro ongeveer, maar haal je hem vanuit 't verre oosten, dan zou je met een veiling of een voorstel voor beduidend minder uit moeten kunnen zijn, maar wel met een bekje levertijd ten opzichte van lokaal en andere garantie bepalingen........
Ja heb je gelijk in, ik denk dat ik hem gewoon in Nederland koop. Totaalprijs valt toch erg mee omdat ik geen voeding nodig heb.
 
Het is even kijken waar ze deze voor een redelijke prijs verkopen ik zie zo snel prijzen van 34.95 tot 69.00 voorbij komen.
 
Als je m.voor 35 euro morgen al binnen hebt + garantie dan zou ik dat zeker doen
 
Als je m.voor 35 euro morgen al binnen hebt + garantie dan zou ik dat zeker doen
Ja dat was ik inderdaad van plan, wil hem dan ook NU hebben. Dat gezegd hebbende zal ik ik hem wel uiterlijk begin volgende week hebben. Wil er nu ook mee aan de slag.
 
Ik kwam deze tegen, https://www.ledstripwinkel.nl/tc420-led-strip-time-controller , maar mogelijk kan je nog een betere deal vinden door wat te googlen.

Levertijden:
Alle getoonde produkten zijn op voorraad bij ons. Wij tonen alleen producten op onze website die wij direct kunnen verzenden.
Vrijwel alle bestellingen worden binnen 1 werkdag afgeleverd.

Prijzen:
Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Alle bestellingen vanaf €20,- worden gratis verzonden. Deze zendingen zijn na te trekken. De verzendkosten naar België zijn altijd € 4,95.
 
Ik kwam deze tegen, https://www.ledstripwinkel.nl/tc420-led-strip-time-controller , maar mogelijk kan je nog een betere deal vinden door wat te googlen.

Levertijden:
Alle getoonde produkten zijn op voorraad bij ons. Wij tonen alleen producten op onze website die wij direct kunnen verzenden.
Vrijwel alle bestellingen worden binnen 1 werkdag afgeleverd.

Prijzen:
Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Alle bestellingen vanaf €20,- worden gratis verzonden. Deze zendingen zijn na te trekken. De verzendkosten naar België zijn altijd € 4,95.


Ik had dezelfde prijs gevonden maar met verzendkosten. Ik ben bang dat ik de verkeerde kabeltjes bestel als ik ze zelf uit moet zoeken. Wat dat betreft ben ik een n00b.
 
Besteld!

Ik verwacht dat hij zaterdag geleverd wordt, kan ik er heerlijk mee stoeien.
 
Laat je dan maar eens lekker gaan maar niet kapot doen he.;)
Hahahaha

Johnny, ik zal voor de eerste keer in lange tijd een handleiding lezen. En misschien ook nog wel even bevestiging vragen hier op het forum. Wil de boel natuurlijk niet verkeerd aansluiten, maar ik denk dat ik het al begrepen heb.

Jammer genoeg wordt hij geleverd met DPD, heb toch zo'n hekel aan dat bedrijf, al was het maar dat ik pas op de dag zelf kan zien hoe laat de levering ongeveer is.

Edit: voor wie hem ook bestellen wil, de handleiding komt in het Engels, maar heb wel dit online gevonden mochten iemand niet met Engels uit de voeten kunnen: https://www.aquaria-shop.nl/index.php/download
 
Hahahaha

Johnny, ik zal voor de eerste keer in lange tijd een handleiding lezen. En misschien ook nog wel even bevestiging vragen hier op het forum. Wil de boel natuurlijk niet verkeerd aansluiten, maar ik denk dat ik het al begrepen heb.

Jammer genoeg wordt hij geleverd met DPD, heb toch zo'n hekel aan dat bedrijf, al was het maar dat ik pas op de dag zelf kan zien hoe laat de levering ongeveer is.

Edit: voor wie hem ook bestellen wil, de handleiding komt in het Engels, maar heb wel dit online gevonden mochten iemand niet met Engels uit de voeten kunnen: https://www.aquaria-shop.nl/index.php/download
Bedankt om deze link te delen Nicole.:thumbs:
 
Er zal toch ook wel een (beknopte) handleiding in de verpakking zitten?
 
Ik zou je Youtube adviseren, werkt veel fijner is mijn ervaring als de handleiding :)

Bedankt voor de tip, had ik niet aan gedacht. Ik denk te weten hoe ik alles moet aansluiten maar wat bevestiging is altijd fijn.

Er zal toch ook wel een (beknopte) handleiding in de verpakking zitten?
Mag ik hopen ja, ik zal laten weten wat er naast de TC420 nog in de verpakking zit. Ik las wel ergens een mini CD, maar die ga ik niet gebruiken, mijn DVD speler zit verticaal en ik heb met zo'n mini al eens een DVD speler verkloot.
 
Dan hier mijn eerste vraag al :juggle:

Na wat filmpjes te hebben gekeken ben ik aan het spelen met Pled. Het valt me op dat de mensen steeds kanaal 4 of 5 kiezen in Pled. Als ik de draadjes naar de lamp aansluit op kanaal 1 moet ik in Pled toch ook kanaal (channel) 1 kiezen?
 
.Klopt, vaak worden er op de eerste 3 kanalen de Rood, Groen en Blauw aangesloten en op de 2 andere de voor en de achter in wit.
Maar als je 1 strip hebt maakt dat niet uit.
 

Terug
Bovenaan