TC420 aanschaffen


.Klopt, vaak worden er op de eerste 3 kanalen de Rood, Groen en Blauw aangesloten en op de 2 andere de voor en de achter in wit.
Maar als je 1 strip hebt maakt dat niet uit.
OK dankjewel, ik geloof dat ik al een heel eind ben met een test programma. Valt me nog mee. Kost wel even tijd.
 
Voorbeeld, ik gebruik alleen de RGB in deze opstelling en geen witte leds. (de led is alleen in de avond en de ochtend.)

upload_2018-6-23_13-9-37.png


Of in jou geval gelijk de 4 of de 5 gebruiken, is het gelijk klaar voor een eventuele uitbreiding naar RGB.
 
Potverdorie, schema gemaakt, opgeslagen, vind wel de naam terug als Fusion.pmf... maar als ik dat bestand open in Pled blijft alles blanco.
 
Voorbeeld, ik gebruik alleen de RGB in deze opstelling en geen witte leds. (de led is alleen in de avond en de ochtend.)

Bekijk bijlage 253035

Of in jou geval gelijk de 4 of de 5 gebruiken, is het gelijk klaar voor een eventuele uitbreiding naar RGB.
@NicoleE Je kan met deze simulator al een beetje spelen met de instelling van de kleuren. Daarbij moet je misschien wel in je achterhoofd houden dat planten kleuren anders "zien" dan wij.
http://web.stanford.edu/class/cs101/image-rgb-explorer.html

@TonHageraats Hier zie ik dat je vrij veel groen gebruikt? Een kleur die planten terugkaatsen. Wij zien dit anders als planten. Je zou, om wit te bereiken ook meer kunnen doen met blauw, hetgeen ook een wit effect geeft maar bovendien een wel bruikbare kleur is voor planten. Maar misschien heb je een heel goede reden on deze keuze te maken.... waar bemoei ik me eigenlijk mee?

56999450-winking-and-smiling-emoticon.jpg
 
@TonHageraats Hier zie ik dat je vrij veel groen gebruikt? Een kleur die planten terugkaatsen. Je zou, om wit te bereiken ook meer kunnen doen met blauw, hetgeen ook een wit effect geeft maar bovendien een wel bruikbare kleur is voor planten. Maar misschien heb je een heel goede reden on deze keuze te maken.... waar bemoei ik me eigenlijk mee?
Mag je rustig doen Ben is prima, maar ik heb alleen RGB als "zon op en onder" en een beetje schemer voor in de latere avond, de T5 neemt de eigenlijke verlichting voor zijn rekening, vandaar ook de break tussen 09.00 en 20.00 uur deze is voor de T5.
 
Dat is wel gaaf om te zien, alleen is mijn LED balk 1 kanaals, dus ik heb niks met kleuren van doen. Gewoon op percentages zetten en kijken of het bevalt of niet.
Precies, je kan de blauwe, rode en witte niet afzonderlijk regelen. Je kunt alleen dimmen of helderder zetten.
 
Jongens, helemaal top! Bedankt voor jullie hulp. Het leek zoveel ingewikkelder dan het is, zeker met jullie foto's erbij was het eitje.

Ik ben nu een proefprogrammaatje aan het draaien en dat loopt in elk geval al soepeltjes.
 
Ik loop tegen een probleem aan met het opslaan van het pmf bestand.
Pled maakt wel het bestand aan (In de volgende print screen: Fusion) maar slaat de data niet op. De bestandsgrootte is dan ook 0kb.

Als ik het bestand wil openen, door dubbelklikken of via Pled, worden ook geen gegevens geladen.

Ik heb het programma er nu opnieuw in gezet en opnieuw proberen op te slaan maar er gebeurt steeds hetzelfde.

Wat kan hier fout gaan?

Edit: via knop opslaan lijkt hij het bestand aan te maken zonder data op te slaan. Gebruik ik CTRL+S krijg ik een geluidje dat voor mij een foutmelding betekent. Geen verdere tekst in beeld.

Pled bestand opslaan.JPG
 
Ik loop tegen een probleem aan met het opslaan van het pmf bestand.
Pled maakt wel het bestand aan (In de volgende print screen: Fusion) maar slaat de data niet op. De bestandsgrootte is dan ook 0kb.

Als ik het bestand wil openen, door dubbelklikken of via Pled, worden ook geen gegevens geladen.

Ik heb het programma er nu opnieuw in gezet en opnieuw proberen op te slaan maar er gebeurt steeds hetzelfde.

Wat kan hier fout gaan?

Edit: via knop opslaan lijkt hij het bestand aan te maken zonder data op te slaan. Gebruik ik CTRL+S krijg ik een geluidje dat voor mij een foutmelding betekent. Geen verdere tekst in beeld.

Bekijk bijlage 253070

Heb je hier naar gekeken.

http://www.tc420.net/programming-the-TC420.php

Eerst een map maken (windoos) Hier de package opslaan. En in deze package kun je modes opslaan.
De mode is dus je lichtplan.
De package is eigenlijk als je meerdere tc420 hebt. Dan heeft iedere tc zijn eigen package.

In de pop-up dialog moet je dus wel het juiste pad kiezen.

Edit.

De fusion pmf is dus de package mode file. Hierin moeten de modes komen.
 
Heb je hier naar gekeken.

http://www.tc420.net/programming-the-TC420.php

Eerst een map maken (windoos) Hier de package opslaan. En in deze package kun je modes opslaan.
De mode is dus je lichtplan.
De package is eigenlijk als je meerdere tc420 hebt. Dan heeft iedere tc zijn eigen package.

In de pop-up dialog moet je dus wel het juiste pad kiezen.

Edit.

De fusion pmf is dus de package mode file. Hierin moeten de modes komen.
Ja ik had daar gekeken, ga dat dadelijk nog eens doen, ik heb het uitgeprint.

Ik vind dit dus best ingewikkeld, maar ga dadelijk er nog eens voor zitten.
De fusion pmf is dus de package mode file. Hierin moeten de modes komen.
Ah hier ga ik dus de fout in!

Bedankt weer!
 
Ik was wat aan het proberen, check de pmf, zie daar in een keer staan 1kb... open hem en voila, wel opgeslagen.
Geen idee wat ik anders heb gedaan.

Ik ga de computer lekker uitzitten, de twee modes die ik gemaakt had zijn in elk geval opgeslagen. Kopje koffie erbij en dan nog eens rustig de link lezen die jij gaf (uitgeprint) en daarna nog eens door de andere documentatie bladeren.
Het is wel de bedoeling dat ik begrijp wat ik doe :D
 
Ja, en zo ingewikkeld was het eigenlijk niet. 4 kabeltjes vast schroeven, software installeren en gaan met die banaan.
Ik heb vooral veel gehad aan de foto's en een pagina op tc420.net. Daar kon ik het mee redden.

De software vind ik niet heel logisch in elkaar zitten, maar het was helder genoeg om mijn weg erin te vinden.

Ik heb nu 's avonds 2% licht, 1% is hier toch te weinig door omgevingslicht en reflectie. Heel mooi, kan ik wat langer van de bak genieten. En natuurlijk een zonsopkomst en zonsondergang geprogrammeerd. Hele programma loopt op 6 stappen. Niet ingewikkeld als je maar 1 kanaal hoeft in te stellen.

Misschien dat als de dagen donkerder worden en er in de ochtend amper daglicht in de bak valt ik in de ochtend ook nog 2% erbij ga doen, zullen zien.
 
Mooi!:thumbs::r


Vraagje uit nieuwsgierigheid: zie ie je de overgangen goed? Ik heb in mijn programma elke kwartier de lichtsterkte 5% omhoog laten gaan zodat de verschillen niet zo groot zijn, ik was bang dat je daar veel van zou merken.;)
 
Ik heb hem in de ochtend van 0% tot 75% in een half uur staan. In de avond terug naar 2% ook in een half uur.

Vooral de eerste stappen, bv van 1 naar 2% zie ik. Bij een wat hoger percentage zie ik daar niks meer van. Ik weet eigenlijk niet waar de grenswaarde ligt wat dit betreft. Maar op zich is het ook logisch. Van 1 naar 2% is een stap van 100%. Een stap van 74 naar 75% is euh... reken maar zelf uit wiskundeknobbel. :D

Volgens mij hoef je niet elk kwartier 5 procent erbij te doen. Stel jij hebt 20 stappen van 5% om op 100% te komen. Dat kun je ook in één stap doen toch? Alleen doe je dan:

12.00 uur 0%
17.00 uur 100%

Kijk eens op http://www.tc420.net/programming-the-TC420.php

en dan onder Step Editor Intermediary Time Tool

Volgens mij als je het in een grafiek gaat zien krijg je een rechte lijn schuin omhoog (met de tijd mee) in dit geval van de zonsopgang.

Is het nog te volgen hahahaha
 
Mooi!:thumbs::r


Vraagje uit nieuwsgierigheid: zie ie je de overgangen goed? Ik heb in mijn programma elke kwartier de lichtsterkte 5% omhoog laten gaan zodat de verschillen niet zo groot zijn, ik was bang dat je daar veel van zou merken.;)

Je kan ook zeggen tegen dat ding dat deze 20% in een uur doet. Oftewel 9:00 0% en dan 11:00 40%. Dan doet dan ding zelf de verdeling. En komt overeen met 5% in een kwartier. Wel de optie fade aanzetten.
 

Terug
Bovenaan